VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#63353
[quote="Pavel"]No nevim. DP mě v TWR výcviku výslovně říkal, že když je provoz tak nekompromisně heavy cpát na Z, medium na A, aby si to TWR mohla míchat. Jakmile to dám všechno na A, tak se to ucpe.[/quote]

Ale jo.. pokud máš nad tim na GND čas přemejšlet, tak klidně míchat..
Ale ono i na GND máš kolikrát při velkých akcích plno práce a pak je spíš lepší dávat všechna letadla na všechny možný pojezdovky.. Nemůžeš mít přece, ad absurdum, dvě heavy letadla na Z a 8 medium na A. Chce to u toho trochu přemejšlet, ale taky si zbytečně nepřidělávat práci.. Je to situace od situace.. Ale osobně bych heavy z jiných stojánek než 1-3 a east apron, na Z neposlal.. prostě takhle jednotně se to říct nedá, jak se to má dělat.. je to hodně o "lidové tvořivosti". Samozřejmě, že jsou jakési zaběhnuté tratě pro pojíždění, ale není nutné je vždycky dodržovat do krve, obzvlášť při rozmanitém provozu.
Já netvrdim, že je to špatně to, co jsi popsal co se týče nějakých ofiko nařízení, ale zdravý rozum velí, když jednou je heavy na G, tak ho po něm nechat dojet na A a netrmácet se s nim přes T na Z..
#63355
Příklad PB měl jen ilustrovat, v čem je podstata.

Pozn. k přemýšlení: Jako výcvik na TWR byl za dob DP tak tvrdý, že jsme nad tím přemýšlet museli a ty vláčky museli být dobře, jinak byl pojeb. Opravdu se v pokročilejším stádiu výslovně vyžadovaly správné sekvence a že nestíhám, nebylo omluvou.

Teď na to není bohužel provoz, takže - aspoň u mé osoby - tady ty tvrdě nabyté zkušenosti trošku upadají.
#63356
[quote="JAV"]3. Za 1 týden se ani nenaučíš ovládat EuroScope, natož řídit letadla na zemi.[/quote]

Za 1 týden ten EuroScope ani kvalitně nenainstaluješ a nenastavíš...

[quote="Kory"]Heh...pěkně jste na mě zaůtočili.[/quote]

Jejda, hlavně to neber jako útok, to v žádném případě! To jako není o tom, abysme Tě setřeli, spíš se snažíme vysvětlit, že je to blbost, a nejde to tak dělat. Není v tom žádný útok. :) A už vůbec ne něco osobního. ;) :)

Vydrž a dostane se i na Tebe. :) Už se těším, až se staneš jedním z kolegů řídících. :)
#63358
[quote="Radizz"]Pozn. k přemýšlení: Jako výcvik na TWR byl za dob DP tak tvrdý, že jsme nad tím přemýšlet museli a ty vláčky museli být dobře, jinak byl pojeb. Opravdu se v pokročilejším stádiu výslovně vyžadovaly správné sekvence a že nestíhám, nebylo omluvou.[/quote]

To je ale, při vší úctě, blbost.. Pokud si TWR neřekne, že chce nějak specificky předat letadla na vyčkávací místo v nějaké sekvenci, tak to tam grunt sype tak, jak si letadla žádají o pojíždění.. Jedinou výjimkou v podstatě jsou mašiny se SLOTem a SD lety..
#63371
FSka ne, ActiveSky podle nastavení. Nicméně ta turbulence v úplavu nenastává automaticky vždy, ale předpis praví 2 minuty lehčí za těžším ze stejné intersection a 3minuty z bližší. Tzn. nehrajeme si zde na to jestli to někomu FSka simuluje nebo ne ale na to, že dodržujeme předpisy.
#63394
AMA> jo, uz minule byla moznost skusit vzlet z 13 pri blbem vetru, tehdy sem dal ze 31, tentokrat sem skusil na zkousku z 13 po dohode s Matejem a dalo se. Jako je mi jasny to s tim vetrem, slo mi vcera celkove o nejake divociny, uz pri priblizeni mi nevim proc nefungovalo zachyceni LOC r31, tak sem rychle presel na VOR/DME (omluva Radovi) :) . Pak sem v Brne skusil ILS app r28 a zachyceni fungovalo, nevim v cem byla chyba, switch NAV-GPS byl v poradku, minule sem v ramci tvorby cockpitu s tim laboroval hehe.
#63437
[quote="amalka"]BTW, Ty si odkyval odlet z 13 s vetrem 330/10 ?[/quote]

Tobě to teda leží v žaludku..:):)
Proč jsem mu nabídl 13ku..?
1) stál na Jihu, měl to na dráhu 13/31 o kilometr a nějaký drobný blíž, než na 24..
2) windcheck byl tušim 330/07 - měl sice malý letadlo.. já mu dráhu nabídnul, on po zvážení meteo podmínek přijal.. no problem..:)
3) proč ne ze 31..? celkem easy odpověď.. jak ze 31, tak ze 13 by stejně startoval z P. Ze 31 by to ale byl problém pro tebe, jakožto TWR, protože bys ho musel startovat někam do mezery mezi přílety na 24 a dvojitý problém pro APP, protože by ho musel dostat přes prodlouženou osu 24.. Čili se dá říct, že by v konečném důsledku na dráze 31 prodělal..
čekal by totiž, až ho odstartuješ mezi přílety na 24, následně, kdyby byly vzlety ze 24, tak by musel buď letět hodně daleko SA/5000, nebo ty bys musel držet vzlety ze 24 tak dlouho, dokud by nebyla osa 24 volná, což je taky nesmysl..
13ka byla nejmíň bolestivá pro všechny zúčastněné.. on nemusel čekat, tys nemusel čekat na díru mezi přílety na 24 (v případě hustšího provozu dokonce od app žádat aspoň 6nm mezeru) a app nemusel řešit, jak ho dostat ze západního směru letu na východ tak, aby mu to způsobilo co nejmenší potíže..
takže.. já mu nabídnul nejlepší možný řešení pro všechny, on ho přijal..:) kdyby ho nepřijal, tak pak by se to muselo pořešit jináč..:)
ale takhle byli spokojeni všichni..:)
#63438
Jasne, uplny suhlas s Matejem, presne takto som uvazoval aj ja, a pokial by bol vietor horsi by som zvolil 24. Takisto pri priblizeni do PRG som predpokladal, ze bude dost husto na 24, tak som poziadal o 31, vedomy si kratkeho landingu, s mojou prdlavkou na 24 by to bolo zas o hubu hehe. Ako splnilo to moje predstavy do puntiku, spokojnost so vsetkymi a na druhu stranu trocha ineho vzruchu nie? :)
#63440
[quote="bulik4lg"]To je ale, při vší úctě, blbost.. Pokud si TWR neřekne, že chce nějak specificky předat letadla na vyčkávací místo v nějaké sekvenci, tak to tam grunt sype tak, jak si letadla žádají o pojíždění.. Jedinou výjimkou v podstatě jsou mašiny se SLOTem a SD lety..[/quote]

No, jako já si to nemyslím.

GND a TWR tak byli vlastně domluveni od dob výcviku, že se to tak bude dělat a oba s tím počítali (konkludentně souhlasili). Pokud samozřejmě chtěli jinak, nebyl problém se dohodnout.

Ale smyslem bylo, aby GND vytvářel pro TWR, co nejpřijatelnější sekvence u při pojíždění. TWR pak měl o poznání lehčí život, stačilo jen pálit jeden odlet za druhým. Jako nejde to brát zase tak absolutně, ty pozice spolu samozřejmě komunikovali, ale to, že GND vytváří sekvenci mi přijde naopak víc než smyslné a z mé zkušenosti z velkých akcí se to moc, moc osvědčilo.
#63441
[quote="Radizz"]ale to, že GND vytváří sekvenci mi přijde naopak víc než smyslné a z mé zkušenosti z velkých akcí se to moc, moc osvědčilo.[/quote]

To slovo blbost jsem použil v tom smyslu, že to nemá s reálem absolutně nic společného.. GND dává mašiny na vyčkávací místo tak, jak mu to přijde pod ruku. Výjimkou jsou, jak jsem psal, mašiny se SLOTem a SD lety.. Pokud TWR chce sekvenci jinak, musí si o to říct..
To je přece to samý, jako když budu sedět na APP, poletí mi dvě mašiny od Bodalu na rwy 24.. Když budu chtít jednu z0 nich dct Rasim, musím si o to oblastníkovi napsat, jinak to dostanu předaný tak, jak v LOA mezi ACC a APP.. Čili na příletovce a v klesání do FL150 s minimálním horizontálním rozstupem 5nm.
#63620
Dnes je večer na programmu zkouška nějakého nového adepta na pilota u ČSAv.
O ATC se postará obvyklý počet ATC, proto jej přij´dte podpořit do Čech i do Moravy.

Kromě toho bych účastníkům, předběžně přihlášeným na Sobotní VFR-akci do Magbedurgu, doporučil, aby provedli obvyklou pozimní předletovou přípravu (vyfoukat pavouky, aj). v podobě nějakého letu s tím letadlem, co plánují letět, aby se to pak nezdržovalo v Sobotu.
#64027
Dnes je plný stav ATC :

LKAA_CTR (2x?)
LKPR_APP
LKPR_DEP
LKPR_TWR
LKKV_TWR
LKTB_APP


z toho je pozice LKPR_APP + LKPR_DEP + LKTB_APP ve výcviku; LKPR_DEP + LKPR_APP mají současně test snášenlivosti a nácvik koordinačních postupů na RtH.

Dále se koná přezkoušení u ČSAV (20:30).

Dále se koná VFR výcvik s instruktormi na trase LKVV-LKPR (20:00+).

Dále se za 2,6 týdne koná RtH, kde už teď je skoro 130+ letů zabookovaných v rozmezí cca 5hodin (~ 25 pohybů/hodinu). To je hodně, prosím nacvičujte vše, od pohybu v TMA po pojíždění.
#64304
No, dnes to vypadá na cca 5-6ks, s tím, že se bude ověřovat, jak umí řídit nový cvičenec na APP, Mr.Q. - zátěžová zkouška před RtH. Podle kádrového profilu by měl bez závad snést i velmi těžký masakr, čili, přijďte ověřit, zda to ukazuje správně.

LKPR_APP + všechno okolo (TWR-GND-CTR), 19:58+ local.
#64517
Tento čtvrtek je secvičná na sobotní RtH.
Předem na to upozorňuji, že vzhledem k počtu zabookovaných letů navrhuji vyzkoušet všem, i zkušeným, především různé neobvyklé procedury - holdingy, diverty, klesání a stoupání danou vertikální rychlostí, zpomalování-zrychlování na danou rychlost, pojíždění, rychlé reakce na intsrukce, stručný readback (callsignonly) a podobné vylomeniny.

Reálně hrozí užívání dráhy 06, kde je vše komlikovanější, aby vás nezaskočilo i to.
#64521
[quote="OK-SPA"]Včera po příletu na Ruzyň jsem byl svědkem sekání trávy na letišti Cessnou. Možná vás to taky pobaví. Video jsem bohužel nestihl nahrát:[/quote]

Ano, mám od té doby nervy v kýblu a rozkousanou klávesnici a čestně přiznávám že po tom posledním zajetí někam kam neměl jsem usoudil, že na okruhu by to asi nebylo o mnoho lepší a povolení zrušil.
#64828
Na dnes je významná příprava na sobotní rejdění, RtH 2010.
Dnes to bude takové malé předpeklí s assistencí 7ks ATC+ (JM zpívá, JD řídí, ostatní ready).

Uvažované frequence:
LKAA_CTR Praha Radar 127.120 Czech FIR Eastern part
LKAA_E_CTR* Praha Radar 120.270 Czech FIR Western part
LKAA_U_CTR** Praha Radar 118.370 Czech FIR upper sectors
LKPR_APP Praha Radar 127.570 Prague arrivals
LKPR_DEP Praha Radar 120.520 Prague departures
LKPR_D_APP Ruzyne Radar 119.000 Prague Ruzyne approach director
LKPR_TWR Ruzyne Tower 118.100 Prague Ruzyne Tower
LKPR_GND Ruzyne Ground 121.900 Prague Ruzyne Ground
LKPR_DEL* Ruzyne Delivery 120.050 Prague Ruzyne Clearance Delivery
LKTB_APP Brno Radar 120.550 Brno Approach
LKTB_TWR* Turany Tower 119.600 Brno Turany Tower

* - dnes nebudou online
** - dnes ani v sobotu patrne nebudou online

Nicméně, i tak to je masivní obsazení a bylo by, myslím, i pro vás dobré si vyzkoušet, co se dá čekat.

Objevují se spouty vychytávek, které v běžném provozu se nezdají důležité:
- nahazujte a programmujte FMC v letadle již v režimu off-line, ať nejste zbytečně dlouho připojeni před CTOT (ucpe se letiště)
- připojte se cca 20-15 minutov před CTOT (vyzkoušejte, co za tu dobu lze stihnout) s korektně vyplněným FPL a požádejte o p/b v cca CTOT -15 až -10min
- mějte - bez diskuse - po ruce mapy i pro vaše divertní letiště - divert je reálný a bude se aplikovat
- jsou zakázany simulované EMG situace všech druhů - tj. vypněte simulaci poruch, pokud by došlo k opravdové EMG, lze očekávat divert na divertní letiště
- nastudujte si volačky jednotlivých ATCosů
- VFR lety rozmyslete, koho volat (pod 3500ft voláte rovnou zvenku TWR, nad , vstupujete do TMA, žádaáte o vstup PŘED vstupem (3min plus) a voláte APP/DIR/DEP !! (takové lety budou zväčšia zamítnuty a budetet vyzváni k podklesání pod TMA a předání přímo na TWR,
- lety do VO a KB nebudou podporovány (budou odbaveny, ale není to preferované, soustřeďte provoz do LKPR/ z LKPR,
- vypněte crashe na zemi (scenerka + srážka s divoce pojíždějícími letadly).

Začínáme v cca 20:00 hodinm, obsluha do dle provozu.
Zitra je možná secvična v EBBR, kde je slet - předpokládáme LKPR obsazena částečně.
#64847
LKTB_APP (*) Brno Radar 120.550 Brno Approach

* Přátelé, Brno Radar dnes večer v ohrožení. :( Nečekaně jsem dostal zadání bojové činnosti a nevím, jestli stihnu. :(

Na pekelnou sobotu se mnou ale na 100 % počítejte a v Brně/ Ostravě se na Vás budu těšit.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13