VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#62735
Dnešní COD se koná! Očekáváme hojné pilotní zastoupení! Přijde potrápit RV v pokročilém zácviku pilného provozu na LKPR_APP, potřebuje to jako prase drbání.

Zvláštní instrukce: NIL
#62742
No, \"NIL\", ..., můžeme třeba zkusit \"Teardrops in my hands\" Event.

Čili nácvik polétáních různých základních a procedurálních zatáček. je k tomu i phraseologie, poměrně jednoduchá, jen je potřeba vědět, kde je levá a pravá zatáčka (pozor, netriviální) a co je základní a co procedurální zatáčka, což by ale měl vědět především ATC, který Vám to dává. Jinak , co jsem pochopil, se postupuje tak, že se ani jedna z těchto instrukcí nedává, pokud je přiblížení přes daný IAF takto přímo v mapě (popsané) , tam se dává přímo \"cld to ils 24\" a protože to je v mapě, předpokládá se, že to pilot zaletí. Nicméně ve frazeologii to je a lze to zkusit různě aplikovat (PR).

Phraseologie:

ATC: PROVEĎTE LEVOU / PRAVOU PŘEDPISOVOU / ZÁKLADNÍ ZATÁČKU / RACETRACK, OZNAMTE UKONČENÍ PŘEDPISOVÉ ATÁČKY / USAZENÍ V ILS / NA KURZOVÉM MAJÁKU ILS (V LOCALIZERu) / VNĚJŠÍ NÁVĚSTIDLO (OUTER MARKER) NA PŘÍLETU / NA TRATI KONEČNÉHO PŘIBLÍŽENÍ

PILOT: LEVÁ / PRAVÁ PŘEDPISOVÁ / ZÁKLADNÍ ZATÁČKA, OZNÁMÍM UKONČENÍ PŘEDPISOVÉ ZATÁČKY / RACETRACK / USAZENÍ V ILS / NA KURZOVÉM MAJÁKU ILS (LOCALIZERu) /VNĚJŠÍ NÁVĚSTIDLO (OUTER MARKER) NA PŘÍLETU / NA TRATI KONEČNÉHO PŘIBLÍŽENÍ

ATC: MAKE LEFT / RIGHT PROCEDURE / BASE TURN/ RACETRACK, REPORT PROCEDURE TURN COMPLETE / ILS ESTABLISHED / LOCALIZER ESTABLISHED / OUTER MARKER INBOUND / ON FINAL APPROACH TRACK

PILOT: LEFT / RIGHT PROCEDURE / BASE TURN, WILL REPORT PROCEDURE TURN COMPLETE / RACETRACK / ILS ESTABLISHED / LOCALIZER ESTABLISHED / OUTER MARKER INBOUND / ON FINAL TRACK
#62915
[quote="Stanislav Pour"][quote="JAV"]Až ti v dubnu zruší RASIM a ETATU, budeš se divit jako divoch[/quote]
to vobrečím jako želva. RASIM a ETATU fixy mé nejoblíbenější :) už se ví, co bude místo nich?[/quote]

Etatu - Erasu
Rasim - Ratev
Kuvik - Kuvix
Berka - Barox
Ravko - Akeva
RAK - Somis
Evana - Evemi
Kenok - Kenok
Devin - Vakla

To jsou nové názvy bodů. RAK NDB se pochopitelně rušit nebude, ale už z něj nebude IAF a bude vytvořen nový bod.
Jinak ano, dá se říct, že se budou lítat transitions.
#63004
Bohužel, na tento Čt se zatím nepodařilo zajistiti _CTRs, proto budete muset vzít za vděk volně loženými TWRs a případně APPs. Za uvedené komplikcae se omlouváme.

Jinak je tam dost nováčků (BW a jiné) - nebyloby od věci je vzít do krátkého kursu typu \"Co se nesmí a co se nesmí vůbec\" aby se přizpůsobili zvyklostem. Obecně jsou pochopitelně velmi vítáni.

Jinak dnešní (i včerajší) provoz byl nadměrečný, kdo se zúčastnil, potvrdí, včetně kvalitní TWR v LKPR.
#63006
[quote="PavelS"]Jinak dnešní (i včerajší) provoz byl nadměrečný, kdo se zúčastnil, potvrdí, včetně kvalitní TWR v LKPR.[/quote]

Se červenám..:)
Jop, provoz celkem byl.. Dokonce jsem si vyzkušel v novém prostředí i "Tykala"..:) Zejtra se snad bude lítat taky v hojném počtu. Ať můžu před zkouškou potrénovat..
#63292
Na zítřek je připravena velká účast ATC, především začínají nácviky na akci \"Run to Hell\", čili kooperácia na LKPR_ZEM (DEL-GND-TWR-jiní podrždráti). K tomu obvyklé _CTR + _APP, dle možnosti se provede přesun záloh na Moravu.

Jde o velmi kvalitní obsazení a piloti budou více než žádáni.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


K tomu:

obdržel jsem mailem v průběhu posledního cca dvouměsíce mnoho žádostí a výcvik ATC.
Výslovně upozorňuju, že :

a) každá žádost je evidována a nezapadla

b) jako úplně první a nejdůležitější parametr pro vaše případné zařazení je, zda vůbec vaši volačku, nebo vaše jméno, stávající ATC nějak zaregistrovali, tj. zda se pohybujete v řízených oblastech (není nálet jako nálet),

c) z toho vyplývá, že pokud se chcete zviditelnit, tak je potřeba létat u nás pod vedením ATC a je možné se i připomenout, že jste ten a ten (minimálně já řídím zcela anonymně, tj,. je mi zcela šumák, kdo letí a neřeším to),

d) zařazení do výcviku se bude řešit, a bude to velký problém, z důvodů nové aktivity, která se připravuje; obecně nelze slíbit žádný termín, ale napříč vaccem panuje přesvědčení, že nové výcviky nemůžou začít, dokud nebudou hotoví stávající APP = k tomu často chybí provoz; nejúčinnější věc, co pro svůj případný výcvik můžete udělat, je, létat do omámení v době, kdy je organisovaný slet nebo výcvik (teď cca obden) a obsazeno ATCami,

e) pokud je ještě nějaký zájemce, který se opatrnicky ozval třeba během podzimu-zimy a pak již to neřešil, ať pošle standardní VATSIM-živočichopis na adresu ps zavynač vacc-cz.org k zaregistrování.
#63302
[quote="PavelS"]b) jako úplně první a nejdůležitější parametr pro vaše případné zařazení je, zda vůbec vaši volačku, nebo vaše jméno, stávající ATC nějak zaregistrovali, tj. zda se pohybujete v řízených oblastech (není nálet jako nálet),[/quote]

Ano, jeden ze základních předpokladů pro přijetí do kurzu je nálet a aktivní vystupování ve zdejší komunitě. ;) Určitě je nejdůležitější začít létáním.
#63304
[quote="PavelS"]Na zítřek je připravena velká účast ATC, především začínají nácviky na akci "Run to Hell", čili kooperácia na LKPR_ZEM (DEL-GND-TWR-jiní podrždráti).[/quote]

Zdravím.

Mám to chápat, tak, že při eventu "RtH" bude v Ruzyni online i LKPR_GND ? A proč, prosím Tě, nedávno jsem se s Tebou bavil o výcviku jen na LKPR_GND a řekl jsi, že GND je úplně zbytečný ?

Já bych prostě opravdu tady na VATSIMU rád dělal LKPR_GND.
#63305
[quote="Kory"]že GND je úplně zbytečný?[/quote]

1) On to myslel tak, že je zbytečné se učit pouze na GND. Totiž kupodivu GND a DEL jsou velice důležité pozice, protože dávají letové povolení (největší podstata řízení cokoliv na _ZEM.
TWR je už jen jakási třešnička na dortu.
Na RtH bude samozřejmě GND, ale i DEL (ta bude koneckonců i zítra např.).

2) Pokud chceš být ATC, přečti si minimálně pravidla tohoto fora (nevyplněné jméno)
3) Pokud chceš být ATC, je třeba začít lítat a něco se o tom všem dozvědět (už otázka zdali bude na RtH GND o tobě cosi vypovídá).
#63308
Možná se tím zbytečný myslelo také to, že výcvik DEL/GND/TWR je natolik propojený, že to od sebe nejde oddělit. Nebo třeba ta pozice byla zbytečná jen pro malý provoz; těžko říct.

Jinak jak píše JM, začni lítat. Okoukneš, jak to všechno funguje a časem se dostaneš až k řízení. Bez náletu to opravdu nejde (jakože prakticky nejde - toto není výmysl -, prostě bez této zkušenosti není možné ten výcvik absolvovat),.
#63309
Heh...pěkně jste na mě zaůtočili.

No, já jenom pořád nedokážu pochopit, co je, tak moc špatného na tom se vycvičit jen na LKPR_GND, co když prostě o TWR nemám zájem ?

Jinak omlouvám se za jméno, brzy doplním. Jinak lítám tu hodně často, bych řekl, že mě i budete znát.

> Tomáš Slončík > JBR051 (Job Air)
#63313
Já tedy taky poměrně nechápu, proč by někdo kdo má zájem čistě o _GND a ne o _TWR si nemohl udělat výcvik čistě na _GND který by netrval stejně déle jako týden.... Ani si nemyslím, že by někdo kdo má výcvik na _TWR dělal ground (kromě eventu jako třeba zrovna RtH) a v reálu jí taky máme, tak nevím proč si to tomu reálu trošku více nepřiblížit? ;)
#63314
[quote="Kory"]já jenom pořád nedokážu pochopit[/quote]
:)

[quote="Kory"]co je, tak moc špatného na tom se vycvičit jen na LKPR_GND, co když prostě o TWR nemám zájem [/quote]

Špatného je na tom to, že bez znalosti TWR řízení NELZE řídit GND korektně. Je totiž něco, jako sekvence odletů, které sice odpaluje na vzlet věž, ale na zemi je staví právě GND. A když GND nezná všechny fígly a pravidla, které TWR při odpalování těchto sekvencí použíje, tak je ta GND uplně k ničemu (uplně).

PB
#63315
[quote="Pavel"]
Špatného je na tom to, že bez znalosti TWR řízení NELZE řídit GND korektně. Je totiž něco, jako sekvence odletů, které sice odpaluje na vzlet věž, ale na zemi je staví právě GND. A když GND nezná všechny fígly a pravidla, které TWR při odpalování těchto sekvencí použíje, tak je ta GND uplně k ničemu (uplně).

PB[/quote]


Tak by se do výcviku GND zahrnulo i tohle ? :-) :-P
#63317
Na waiting listu jsi, tak se obrň trpělivostí a čekej.

P.S. Já byl na waiting listu rok a půl a to jsem měl v době podání žádosti už relativně uspokojivý \"online\" nálet (cca 300h). (online nemyslím vatsim hours ale hodiny náletu pod ATC)
#63318
No:

a) JBr létá poměrně dost, na rozdíl od jiných potenciálních ATC, o tom žádná,

b) výcvik na DEL-GND je na bázi testů, které obsahují otázky pro pozice DEL-GND-TWR, např. proto, že první a hlavní úlohou GND (DEL) je editace FPL pilotů a jeho posouzení. Bohužel, už jen tato činnost má prakticky přesah do činností i APP a CTR (musíte znát tratě + jejich příslušné hladiny), čili představa, že se výcvik na GND omezí na to, po jaké čáře se kam jede, je absolutně chybná a svědčí -nic ve zlém- o naprosté neznalosti problematiky; z tohoto důvodu vidíme výcvik samotných GND jako zcela neefektivní, protože s nimi stejně musíme projít všechny testy (VATEUD + 5 našich to celé x tři kolečka doplnění). Proto, aby se čas strávený s jedním člověkem (cca stovka hodin) komunitě vrátil, chceme, aby se školilo v jednom kuse GND a TWR. Zdůraznuji, že to je náš čas, a myslím, že na toto máme právo,

c) zkušenosti s lidmi, co mají GND a ještě nemají TWR, jsou tristní - nikdo neřídí. To jen podporuje domněnku, že samotný výcvik GND je vyhozený čas,

d) silně se ohrazuji , že jsem sebeméně naznačil, že GND /DEL je zbytečná pozice, říkal jsem to, co píšu i zde, že výcvik samotného GND DEL považujeme je zbytečný a zamítáme.

****************

Obecná poznámka:
obecné kriterium pro vůbec zařazení do výcviku je \"čistý trestní rejtřík VATSIMU\". To znamená, že nejste opakovaně suspendován SUPem a podobné (toto si myslím se nikoho zde netýká). Jednou z povinností všech účastníků na síti VATSIm je ale i povinnost užívat svoje skutečné jméno. Pokud se zjistí, že nepoužíváte svoje skutečné jméno, třeba tak, že létáte na cizí registraci, je to důvodem v podstatě k suspendaci účtu. K tomu není potřeba sahat, ale pro nás to jednozančně zamená, že takový člověk nemůže být zařazen do výcviku ATC, dokud se to neopraví a pak dokud znovu nesplní podmínky (nálet, nový test na správné jméno) s pravým jménem.
Podobně uvedený princip uplatňujeme i při vystupování zde na foru - pokud človek vystupuje anonymně (nebo pod cizím, tj. nesvým jménem) je jakékoliv jednání o ATC kariéře zbytečné. Nejde o žádnou buzeraci, já toto vnímám jako obyčejnou slušnost, abych věděl, s kým mám tu čest.
#63319
1. Příklad fíglu:
Řazení letadel na různá vyčkávací místa na různých pojížděcích drahách s ohledem na chování letadel po vzletu a na situaci v řízeném okrsku, nikoliv nutně jen s ohledem na jejich polohu na ploše a okolnostech jejich pojíždění na zemi.

2. Požadavek na výcvik jen na ground bez výcviku na věž je poboný tomu jako trvat na tom, že budeš studovat hru na kytaru, ale jen mačkat struny levou rukou, ne rozeznívat je pravou rukou.

3. Za 1 týden se ani nenaučíš ovládat EuroScope, natož řídit letadla na zemi.
#63320
1. Příklad fíglu - Řazení letadel na různá vyčkávací místa na různých pojížděcích drahách s ohledem na chování letadel na VPD - mam na 2 různých vyčkávacích 2 vláčky různých letadel dle kategorie v úplavu. Na finále vidím mezeru, do které nacpu jen 2 odlety, ale opravdu těsně na krev za sebou. Udělám to teda tak, že si z vláčku na pojížděcí A dám lineup 737mičce (medium) ještě když přílet před ní dobržďuje na rwy, jakmile přílet uvolní tak 737ma vzlet, zatímco se rozjíždí tak lineupuje 747 (heavy) po Zulu, jakmile je 737ma pryč tak 747 vzlet, jakmile se 747ma odlepí tak dávám přistání příletu, který je na minimech a krásně to vyšlo. Kdyby GND neznala rozestupy dle wake turbulencí a dala mi 747 před 737 na stejnou pojížděčku, tak by to nevyšlo, protože 737 by musela čekat 2 minuty, až se uklidní vzduch za těžším odletem 747.

2. Spíše bych to přirovnal k pokusu hře na kytaru s tím, že se jen naučím mačkat pražce a drnkat trsátkem o struny bez toho, abych uměl číst noty. Musím tedy hrát jen podle sluchu a občas se seknu. To samé by platilo u takového řízení. Dotyčký by tam ta letadla nějak dopojížděl, ale JAK...
#63343
[quote="Pavel"]1. Příklad fíglu - Řazení letadel na různá vyčkávací místa na různých pojížděcích drahách s ohledem na chování letadel na VPD - mam na 2 různých vyčkávacích 2 vláčky různých letadel dle kategorie v úplavu. Na finále vidím mezeru, do které nacpu jen 2 odlety, ale opravdu těsně na krev za sebou. Udělám to teda tak, že si z vláčku na pojížděcí A dám lineup 737mičce (medium) ještě když přílet před ní dobržďuje na rwy, jakmile přílet uvolní tak 737ma vzlet, zatímco se rozjíždí tak lineupuje 747 (heavy) po Zulu, jakmile je 737ma pryč tak 747 vzlet, jakmile se 747ma odlepí tak dávám přistání příletu, který je na minimech a krásně to vyšlo. Kdyby GND neznala rozestupy dle wake turbulencí a dala mi 747 před 737 na stejnou pojížděčku, tak by to nevyšlo, protože 737 by musela čekat 2 minuty, až se uklidní vzduch za těžším odletem 747.[/quote]

Trochu zvláštní případ teda.. 747ma se na Zulu dostane v podstatě jen v případě, že pojíždí z apronu východ nebo st. 1-3.. Pokud jede z jakýkoliv jiný stojánky, tak se na Z v podsatatě nedostane.. Pokud by to byla 747-400, tak po H kolem prstu B (resp. C) neprojede a jen blázen by ho hnal přes G A T na Z jen proto, aby se věžníkovi dělala dobře sekvence.. To není starost Grounda.. Pokud si to TWR vyloženě nevyžádá, tak to grunt sype na vyčkávací, když nepočítám sloty, v podstatě tak, jak mu to tam vyjde.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13