VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#63011
Podíl nízkonákladových dopravců na evropském nebi dosáhl už 40 procent

Čtyři z deseti pasažérů aerolinek v Evropě se loni obešli bez občerstvení zdarma a dalších vymožeností během letu výměnou za levnější cestování. Ke své přepravě totiž využili nízkonákladové společnosti, u nichž musí za všechny dodatečné služby platit peníze navíc. Samotné cestování je však stojí výrazně méně.

http://ekonomika.idnes.cz/podil-nizkona ... oprava_iky

Obrázek
By DngrsKuzle
#63019
[quote="George_L"]Spojené státy vstoupí do projektu oprav vrtulníků

Minimálně na desítkách modernizací ruských vrtulníků řady Mi pro potřeby NATO a Evropské unie by se mohl výrazně podílet státní podnik LOM Malešice a další firmy českého leteckého průmyslu.

http://www.e15.cz/zahranicni/politika/s ... -vrtulniku[/quote]
Cetl jsem to v novinach a porad mi nejde do hlavy, jak mohla modernizace 5 vrtulniku stat 1,25 mld Kc. Za to by byly dve starsi F-16, nebo 6 cityelefantu, nebo 10 novych lokomotiv :D A Jestli ma NATO ve fondu 720 milionu, tak toho chudaci u nas moc neporidi.
#63054
Ryanair brnká ČSA na nervy: Nabídl pražskému letišti, že je po bankrotu nahradí

Podle irského Ryanair čeká ČSA brzy bankrot, nabízí proto Letišti Praha, že za slevu na poplatcích uchrání jeho provoz zasažený kolapsem českého dopravce. České aerolinie viní Iry z porušení pravidel férové soutěže.

http://ekonomika.ihned.cz/c1-40882150-r ... tu-nahradi

Obrázek
#63088
Ryanair rád brnká na nervy kdykoliv a komukoliv... stačí se podívat na zadní část trupu kteréhokoliv jejich letadla. Tam \"předpovídají\" konec většině aerolinkám. Zajímalo by mě, jestli po posledním prohlášení věnují nějakému letadlu i nápis \"Nashledanou, ČSA...\" ;)

Reakce mluvčí ČSA mi nicméně připomíná nakvašenou, uraženou (a potrefenou) husu. Kdyby nebyli vlastní vinou v těžkém průseru, mohli se jenom smát.
#63102
Pilot, který před rokem zázračně přistál na řece Hudson, odešel do důchodu

Americký kapitán, který loni dokázal přistát s porouchaným letadlem na řece Hudson v New Yorku, odešel předčasně do důchodu. Plánuje sepsat knihu o létání a věnovat se bezpečnosti v dopravě. Na jeho poslední komerční let se s ním vydala i polovina cestujících, které obratným manévrem zachránil.

http://zpravy.idnes.cz/pilot-ktery-pred ... anicni_ipl

Obrázek
#63109
počet zaměstnanců v provozu ČSA a celkový počet - jsou dvě upně různá čísla. navíc Ryanair a podobné aerolinky, se kterými je ČSA porovnáváno - nemá \"maintainance\" letadel, kde v ČSA pracuje na třech linkách (+provoz podpory - jako sklady,technika letadel,..) poměrně dost lidí a je to jeden z mála provozu který neni ztrátový. příště až zase budeš porovnávat hrušky s jablkama tak raději přemejšlej HLAVOU než něco napíšeš.
#63110
Vyrobni prostredek je u aerolinky obvykle letadlo, to by mel pochopit i mechanik. Takze ryr na provoz vyrobniho prostredku potrebuje 30 lidi a generuje 3mld zisk. Pokud csa potrebuje na provoz taky 30 lidi na letadlo, pak je tam dalsich 60*49 lidi, kteri generuji prdlajs a je uplne jedno jestli sedi v kancelari nebo maj certifikat na praci s nejtovackou. Predpokladam, ze ta slavna ziskova udrzba tyhle lidi asi neuzivi kdyz to CELY (vcetne hlavniho predmetu podnikani) generuje 3mld sekyru kterou jako obvykle zaplati danovy poplatnik.
Zde je na miste premyslet hlavou a ne brat jako dogma co ti zamestnavatel nebo odbory nakukaji.
#63112
výrobní prostředek tedy v tomhle případě čsa neni \"jen\" letadlo v provozu, ale i v údržbě, to jak jsi správně napsal pochopí i mechanik resp. avionik (já) ,ale mohl bys to pochopit i ty. Nezklamal jsi mě, je vidět že naprosto vůbec netušíš nic o civilním letectví a předpisech o údržbě. a určitě takový odborník \"na všechno\" jako ty má v malíčku studii vedení čsa o finanční situaci kdyby nekupovali Aibusy. Vůbec ani netušíš kolik má náklady a výnosy údržba letadel a bavit se na internatu na diskuzním fóru o tom kde by mělo čsa ušetřit nelze, protože málokdo je tady \"zevnitř\" z firmy. je to jako bych psal o situaci o firmě o které nevim naprosto vůbec nic.
Možná tě zklamu, ale v odborech nejsem, tak mi nemohl nikdo nic nakukat.
A s tim daňovym poplatníkem je to dost dobrý vtip :) , který používají tvoji kolegové \"experti\" na jiných webech. Akorát že daňový poplatníci tady v čr platí uplně vše, od: předražených Pandurů; volby, které neproběhnou ; dotace zemědělcům ; Open Card a mnoho dalších...
Rezervy v čsa určitě jsou a jak ušetřit rovněž, ale neberu argumenty lidí, kteří ve firmě nepracují, nebo nebyli podrobně seznámeni s problematikou lidských zdrojů a leteckých předpisů. viz předpis o údržně na kolik pracovníků má připadnout Technická kontrola (nikoliv mechanik/avionik s JAR66) ale TK. a to je taky člověk, který sedí v kanceláři + vnitřní auditoři a pod. na všechno jsou předpisy podle Legislativy v letectví.
tyhle čísla kolik je lidí na letadlo v čsa a v Ryanair je NESMYSL.
a potom.... na práci s nejtovačkou certifikát nemám, na tom se může dělat i bez něj a zvládnou to i lidi jako ty ;)
#63113
Urcite chapes, ze u aerolinky vydelava vozeni cestujicich letadlem ze? Nikoliv udrzba vlastnich a ev. cizich letadel? Nebo vyroba housek s maslem pro cestujici?
To je prave jeden z duvodu proc ryr vydelava a csa ne. Nemusi zivit cely tenhle ansambl, ktery jina firma dokaze provozovat efektivneji. A nechces tu tvrdit ze ryr flaka udrzbu a nedodrzuje legislativu?
Csa nema rezervy, je to cerna dira (coz vsechna tahle cisla jen potvrzuji) ktera mela bejt davno zavrena a ktera preziva jen diky rozprodeji vlastni podstaty. Coz jde do nekonecna jen u statni firmy.
#63114
Velké množství firem využívá služeb externistů a to nejen \"dodavatelů\", ale i pracovníků. Důvod? Necpe se to do nákladů na zaměstnance a jejich počtu, ale do služeb, čili pak to jakoby krásně vypadá jak krásně produtivní zaměstnance mají. Spíš bych srovnával s KLM, Lufthansou, BAW či United, kolik má kdo zaměstnanců na letadlo, ne s takouvou hrůzou jako Ryanair. :D
#63117
Honzo... takhle: můžu říct že, čsa opravdu rezervy má a to tak že velké. musí se najít někdo kdo zefektivní provoz. údržba letadel opravdu vydělává a má o ní zájem poměrně dost aerolinek. jsou tam taky lidi, kteří zvládnou hodně, kteří zvládnou méně, někdo je tam \"schovaný\" a uklizený. ale opravdu jsou tam lidi, kteří kdyby u čsa nepracovali tak by to tam mohli zavřít. Máme dělat v pěti lidech. minulý týden tam byl člověk sám. ted se má propouštět v Services. tzn. i mechanici - mladší kluci po vyučení. jak se to tam bude potom zvládat netušim. Nevim proč má čsa pět středisek IT a jedno středisko o kterém nikdo neví co pořádně dělá a počet pracovníků je stejný jako jedna linka těžké údržby. Nevim proč by ČSA měla vydělávat jen \"převážením\" lidí v letadle a nevyužít potenciál s externími opravami letadel, když to firmě přinese nějaký kapitál. a to že ne zrovna malý. neni to tak dlouho když čsa \"pronajímalo\" svoje mechaniky do Francie a měli za to taky slušné peníze. převést zaměstnance na exter. firmu stejně jako má např. Lufthansa Technik, nebo i jiné větší aerolinie by bylo možné, ale tam je problém že zaměstnanci těch exter. firem mají všechna osvědčení,uvolnění do provozu C a typovou kvalifikaci. tady u těch kluků to končí v Services se základní typovkou a de-facto stejně nemůžou nic orážet LM2, nebo uvolňovat do provozu. V současné době se k čsa vrací bývalí zaměstnanci, kteří odešli do Ostravy, pce tam to vypadá špatně.
Jde o to \"uklizené\" zasloužilé zaměstnance uklidit mimo firmu. a věř tomu že tam takový jsou. jde to to aby z čsa nebyla \"politická\" firma : kdo je zrovna u vesla. i státní firma může vydělávat peníze a zefektivnit provoz a výrobu.
Nepsal jsem že RYR fláká údržbu, ale když bys dělal v letectví a i pro nějakou LowCost tak by ses tam mohl setkat s tim (jako já) že co se tady objednává jako odřené nebo špinavé (v kabině cestujících) , tak tam to prostě musí stačit ! a ono pak podepsat uvolnění do provozu je uplně něco jiného, než když víš že to a to je nově vyměněno. Tak to prostě je u nízkonákladových společností. ale i v oblasti údržby, když přijde letadlo po revizi hned k nám a dělali to v Maroku, nebo Turecku, tak je to šílenost. viz u Ruského letadla natažené kabely EMERGENCY pod kobercem bez jakékoliv lišty.
Osobně si myslim, pokud by to vzal v čsa velmischopný manager a využil potenciálu s lidmi z provozu, kteří mají zkušenosti s revizemi B737 a 319/320/321 tak by to mohla být docela slušně vydělávající firma. možná něco podobného tuší v zahraničí a mějí zájem.
RYR nepotřebuje lidi na revize, takže ani TL, nebo auditory, stačí jen lidi na průlety jak napsal Vojta \"externisty\" do revizí si to letadlo dají jinam.
Ale čsa vydělává ne jen jako letecký dopravce, ale i na údržbě letadel. a zrušit revize, to nevim koho by to v současné chvíli v čsa mohlo napadnout..?
Ono asi lidi spojení s provozem (starťáků na průletech taky moc neni) bude srovnatelné množství jako u RYR nebo TS, jde to o přehodnotit efektivitu všech možných provozů pro jejich podporu. Určitě to možné i u státního dopravce LZE. I catering je poměrně slušně vydělávající v oblasti letectví, pce tam nemůže dodávat jídlo na palubu každá gastro firma. Opravdu nelze počítat všechny zaměstnance v čsa a v RYR. možné by bylo srovnání počtu posádek nebo náletu hodin.
Ale pokud se někdo v té dané firmě (jakékolov) nepohybuje a nevidí ty lidi, kteří jsou tam schovaní, tak nemůže hodnotit a to platí na internetu obecně, tady jako jinde.
ČSA by mělo projít velkou generálkou, at už semnou nebo beze mě ale potenciál ta firma určitě má.

to neni nic proti tobě špatného, ale poslední dobou se nic jiného na internetu neobjevuje, než hodnocení lidí, kteří mají info jen z novin, nebo internetu.
a probírat na internetu odemě jako zaměstnance z provozu, že ten nebo onen je tam zbytečný, tak to se nedělá a určitě to neni správné vůči tomu člověku at už je jakýkoliv.
#63121
Ja nerikam ze udrzba nebo ty je spatna nebo zbytecny. Ale cislo 4k lidi a -3mld a 7k lidi a +3mld je pomerne neoddiskutovatelny a naprosto hrozivy udaj. Jestli je udrzba ziskova tak je prece nesmysl aby byla soucasti csa ktere ziskove nejsou. Cele je to o tom, ze firma ktera neni schopna strukturalni zmeny (a to csa jako statni firma a trafika proste neni) ma rychle umrit. Aerolinky (resp. jakekoliv jine firmy) neschopne se prizpusobit proste zanikaji, to je naprosto prirozene a neni na tom nic spatneho. Muzeme zatlacit slzu ale nemeli bychom ze sentimentu pripoustet z nasich penez zachrany takovych firem. Az to bude soukroma firma tak at si dela co chce.
#63127
[quote="Ondra"]Honzo... takhle: můžu říct že, čsa opravdu rezervy má a to tak že velké. musí se najít někdo kdo zefektivní provoz. údržba letadel opravdu vydělává a má o ní zájem poměrně dost aerolinek. jsou tam taky lidi, kteří zvládnou hodně, kteří zvládnou méně, někdo je tam "schovaný" a uklizený. ale opravdu jsou tam lidi, kteří kdyby u čsa nepracovali tak by to tam mohli zavřít. Máme dělat v pěti lidech. minulý týden tam byl člověk sám. ted se má propouštět v Services. tzn. i mechanici - mladší kluci po vyučení. jak se to tam bude potom zvládat netušim. Nevim proč má čsa pět středisek IT a jedno středisko o kterém nikdo neví co pořádně dělá a počet pracovníků je stejný jako jedna linka těžké údržby. Nevim proč by ČSA měla vydělávat jen "převážením" lidí v letadle a nevyužít potenciál s externími opravami letadel, když to firmě přinese nějaký kapitál. a to že ne zrovna malý. neni to tak dlouho když čsa "pronajímalo" svoje mechaniky do Francie a měli za to taky slušné peníze. převést zaměstnance na exter. firmu stejně jako má např. Lufthansa Technik, nebo i jiné větší aerolinie by bylo možné, ale tam je problém že zaměstnanci těch exter. firem mají všechna osvědčení,uvolnění do provozu C a typovou kvalifikaci. tady u těch kluků to končí v Services se základní typovkou a de-facto stejně nemůžou nic orážet LM2, nebo uvolňovat do provozu. V současné době se k čsa vrací bývalí zaměstnanci, kteří odešli do Ostravy, pce tam to vypadá špatně.
Jde o to "uklizené" zasloužilé zaměstnance uklidit mimo firmu. a věř tomu že tam takový jsou. jde to to aby z čsa nebyla "politická" firma : kdo je zrovna u vesla. i státní firma může vydělávat peníze a zefektivnit provoz a výrobu.
Nepsal jsem že RYR fláká údržbu, ale když bys dělal v letectví a i pro nějakou LowCost tak by ses tam mohl setkat s tim (jako já) že co se tady objednává jako odřené nebo špinavé (v kabině cestujících) , tak tam to prostě musí stačit ! a ono pak podepsat uvolnění do provozu je uplně něco jiného, než když víš že to a to je nově vyměněno. Tak to prostě je u nízkonákladových společností. ale i v oblasti údržby, když přijde letadlo po revizi hned k nám a dělali to v Maroku, nebo Turecku, tak je to šílenost. viz u Ruského letadla natažené kabely EMERGENCY pod kobercem bez jakékoliv lišty.
Osobně si myslim, pokud by to vzal v čsa velmischopný manager a využil potenciálu s lidmi z provozu, kteří mají zkušenosti s revizemi B737 a 319/320/321 tak by to mohla být docela slušně vydělávající firma. možná něco podobného tuší v zahraničí a mějí zájem.
RYR nepotřebuje lidi na revize, takže ani TL, nebo auditory, stačí jen lidi na průlety jak napsal Vojta "externisty" do revizí si to letadlo dají jinam.
Ale čsa vydělává ne jen jako letecký dopravce, ale i na údržbě letadel. a zrušit revize, to nevim koho by to v současné chvíli v čsa mohlo napadnout..?
Ono asi lidi spojení s provozem (starťáků na průletech taky moc neni) bude srovnatelné množství jako u RYR nebo TS, jde to o přehodnotit efektivitu všech možných provozů pro jejich podporu. Určitě to možné i u státního dopravce LZE. I catering je poměrně slušně vydělávající v oblasti letectví, pce tam nemůže dodávat jídlo na palubu každá gastro firma. Opravdu nelze počítat všechny zaměstnance v čsa a v RYR. možné by bylo srovnání počtu posádek nebo náletu hodin.
Ale pokud se někdo v té dané firmě (jakékolov) nepohybuje a nevidí ty lidi, kteří jsou tam schovaní, tak nemůže hodnotit a to platí na internetu obecně, tady jako jinde.
ČSA by mělo projít velkou generálkou, at už semnou nebo beze mě ale potenciál ta firma určitě má.

to neni nic proti tobě špatného, ale poslední dobou se nic jiného na internetu neobjevuje, než hodnocení lidí, kteří mají info jen z novin, nebo internetu.
a probírat na internetu odemě jako zaměstnance z provozu, že ten nebo onen je tam zbytečný, tak to se nedělá a určitě to neni správné vůči tomu člověku at už je jakýkoliv.[/quote]

Ahoj Ondro,
pises pekne, je videt ze jsi 100% loajalni k firme pro kterou pracujes, ale muj osobni nazor je ten, ze mate kazdy kousek pravdy. Do problematiky CSA trochu vidim, a sam za sebe mohu rici ze stavajici filozofie CSA je spatna a neni to jen prace posledniho managmentu ale jiz drivejsich. Bohuzel situace je takova jaka je, vsechny to mrzi, ale pokud si aerolinka bude snizovat pocty letadel, bohuzel s tim pujdou i pocty zamestnancu, firma prepravi mene cestujicich, a to znamena i mensi vydelky, tady to spise vypada, ze se ty stavy budou snizovat az do nuly.
Mas pravdu, ze technicky usek je jeden z mala, ktery vydelava, otazka je jak dlouho. Ja jeste pamatuji, ze se delala udrzba primo pro LH, bohuzel managment na tom chel trhnout co nejvice a proto LH odesla delat velke revize na Maltu. Je pekne, ze se delaji revize pro AirBerlin , Transavii a ja nevim pro koho jeste, ale druha vec je ta, ze nektere revize CSA se nechavaji delat v Lybii a nebo v Turecku, a je jedno, jestli potom to letadlo se prodava nebo bude dale letat pro CSA. Pokud ma mit udrzba dobry zvuk a jmeno, tak mne jako potencialniho zakaznika by urcite vadilo, kdyz mam mit letadlo po velke revizy z Afriky, to si myslim dobre jmeno letecke spolecnosti ani udrzbe nedela. Muj osobni nazor, neber to ze utocim na nekoho nebo s nekym sympatizuji, jsem s CSA take svazan a stavajici situace mne opravdu , ale opravdu moooc mrzi. Byla by skoda kdyby tato spolecnost ukoncila cinnost, otazka je, kam to ted smeruje .......
#63137
ahoj Pavle. máš pravdu a od člověka co pracuje v čsa a vidí problematiku svýma očima beru jakýkoliv názor. je fakt že situace je jaká je, a že se pracuje pro exter. zákazníky a svoje letadla se dělají venku (i když o 320tky se linky střídají) . jeden z návrhů při vyjednávání bylo rozšíření údržby, resp. další kapacity v údržbě- víc linek údržby. ale místo aby vedení přehodnotilo plány a priority, muselo se propouštět plošně,ve všech provozech tedy i v údržbě. osobně si myslim že je škoda že čsa nedokázala reagovat na \"odchod\" SkyEurope a nahradit jejich linky, ani nevim jestli se tim našim návrhem někdo zabýval. údržba tohle celé neuživí, to je jasné, ale proč by i jiné provozy čsa nemohly exter. pracovat pro další aerolinky (např. \"gónio\" ,..) celé je to o tom to vzích schopně do ruky. jak jsi psal tak v Libii to je uplně konec, jestli jsi měl možnost tam být a vidět ty dřevěné doky :( . celá situace začala už před hodně dlouhou dobou, neni to věc stávajícího vedení za kterou by mohli oni. ČSA opravdu doplácí na to být \"politickou\" firmou . jde o to jestli s tim vůbec chce někdo něco udělat..? víš jak to bylo při vyjednávání a co mi řikal Gaspar. kolik lobistických skupin a jaké mají zájmy a cíle s čsa a letištěm praha. ale to neni na probírání na diskuznich forech. to je vnitropodniková otázka.
#63161
Tak odloňska noví CC přicházejí k ČSA jen přes ČSA Services a hodně stávajících jich tam bylo nuceno přejít. Ale, aby v tom zase nebyla nějaká podfukárna..něco tím stylem, že ČSA by to vyšlo nastejno jen k zaměstnanci se dostane míň peněz, protože si Services něco schrábne.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 189