- 06 bře 2010, 12:58
#63127
[quote="Ondra"]Honzo... takhle: můžu říct že, čsa opravdu rezervy má a to tak že velké. musí se najít někdo kdo zefektivní provoz. údržba letadel opravdu vydělává a má o ní zájem poměrně dost aerolinek. jsou tam taky lidi, kteří zvládnou hodně, kteří zvládnou méně, někdo je tam "schovaný" a uklizený. ale opravdu jsou tam lidi, kteří kdyby u čsa nepracovali tak by to tam mohli zavřít. Máme dělat v pěti lidech. minulý týden tam byl člověk sám. ted se má propouštět v Services. tzn. i mechanici - mladší kluci po vyučení. jak se to tam bude potom zvládat netušim. Nevim proč má čsa pět středisek IT a jedno středisko o kterém nikdo neví co pořádně dělá a počet pracovníků je stejný jako jedna linka těžké údržby. Nevim proč by ČSA měla vydělávat jen "převážením" lidí v letadle a nevyužít potenciál s externími opravami letadel, když to firmě přinese nějaký kapitál. a to že ne zrovna malý. neni to tak dlouho když čsa "pronajímalo" svoje mechaniky do Francie a měli za to taky slušné peníze. převést zaměstnance na exter. firmu stejně jako má např. Lufthansa Technik, nebo i jiné větší aerolinie by bylo možné, ale tam je problém že zaměstnanci těch exter. firem mají všechna osvědčení,uvolnění do provozu C a typovou kvalifikaci. tady u těch kluků to končí v Services se základní typovkou a de-facto stejně nemůžou nic orážet LM2, nebo uvolňovat do provozu. V současné době se k čsa vrací bývalí zaměstnanci, kteří odešli do Ostravy, pce tam to vypadá špatně.
Jde o to "uklizené" zasloužilé zaměstnance uklidit mimo firmu. a věř tomu že tam takový jsou. jde to to aby z čsa nebyla "politická" firma : kdo je zrovna u vesla. i státní firma může vydělávat peníze a zefektivnit provoz a výrobu.
Nepsal jsem že RYR fláká údržbu, ale když bys dělal v letectví a i pro nějakou LowCost tak by ses tam mohl setkat s tim (jako já) že co se tady objednává jako odřené nebo špinavé (v kabině cestujících) , tak tam to prostě musí stačit ! a ono pak podepsat uvolnění do provozu je uplně něco jiného, než když víš že to a to je nově vyměněno. Tak to prostě je u nízkonákladových společností. ale i v oblasti údržby, když přijde letadlo po revizi hned k nám a dělali to v Maroku, nebo Turecku, tak je to šílenost. viz u Ruského letadla natažené kabely EMERGENCY pod kobercem bez jakékoliv lišty.
Osobně si myslim, pokud by to vzal v čsa velmischopný manager a využil potenciálu s lidmi z provozu, kteří mají zkušenosti s revizemi B737 a 319/320/321 tak by to mohla být docela slušně vydělávající firma. možná něco podobného tuší v zahraničí a mějí zájem.
RYR nepotřebuje lidi na revize, takže ani TL, nebo auditory, stačí jen lidi na průlety jak napsal Vojta "externisty" do revizí si to letadlo dají jinam.
Ale čsa vydělává ne jen jako letecký dopravce, ale i na údržbě letadel. a zrušit revize, to nevim koho by to v současné chvíli v čsa mohlo napadnout..?
Ono asi lidi spojení s provozem (starťáků na průletech taky moc neni) bude srovnatelné množství jako u RYR nebo TS, jde to o přehodnotit efektivitu všech možných provozů pro jejich podporu. Určitě to možné i u státního dopravce LZE. I catering je poměrně slušně vydělávající v oblasti letectví, pce tam nemůže dodávat jídlo na palubu každá gastro firma. Opravdu nelze počítat všechny zaměstnance v čsa a v RYR. možné by bylo srovnání počtu posádek nebo náletu hodin.
Ale pokud se někdo v té dané firmě (jakékolov) nepohybuje a nevidí ty lidi, kteří jsou tam schovaní, tak nemůže hodnotit a to platí na internetu obecně, tady jako jinde.
ČSA by mělo projít velkou generálkou, at už semnou nebo beze mě ale potenciál ta firma určitě má.
to neni nic proti tobě špatného, ale poslední dobou se nic jiného na internetu neobjevuje, než hodnocení lidí, kteří mají info jen z novin, nebo internetu.
a probírat na internetu odemě jako zaměstnance z provozu, že ten nebo onen je tam zbytečný, tak to se nedělá a určitě to neni správné vůči tomu člověku at už je jakýkoliv.[/quote]
Ahoj Ondro,
pises pekne, je videt ze jsi 100% loajalni k firme pro kterou pracujes, ale muj osobni nazor je ten, ze mate kazdy kousek pravdy. Do problematiky CSA trochu vidim, a sam za sebe mohu rici ze stavajici filozofie CSA je spatna a neni to jen prace posledniho managmentu ale jiz drivejsich. Bohuzel situace je takova jaka je, vsechny to mrzi, ale pokud si aerolinka bude snizovat pocty letadel, bohuzel s tim pujdou i pocty zamestnancu, firma prepravi mene cestujicich, a to znamena i mensi vydelky, tady to spise vypada, ze se ty stavy budou snizovat az do nuly.
Mas pravdu, ze technicky usek je jeden z mala, ktery vydelava, otazka je jak dlouho. Ja jeste pamatuji, ze se delala udrzba primo pro LH, bohuzel managment na tom chel trhnout co nejvice a proto LH odesla delat velke revize na Maltu. Je pekne, ze se delaji revize pro AirBerlin , Transavii a ja nevim pro koho jeste, ale druha vec je ta, ze nektere revize CSA se nechavaji delat v Lybii a nebo v Turecku, a je jedno, jestli potom to letadlo se prodava nebo bude dale letat pro CSA. Pokud ma mit udrzba dobry zvuk a jmeno, tak mne jako potencialniho zakaznika by urcite vadilo, kdyz mam mit letadlo po velke revizy z Afriky, to si myslim dobre jmeno letecke spolecnosti ani udrzbe nedela. Muj osobni nazor, neber to ze utocim na nekoho nebo s nekym sympatizuji, jsem s CSA take svazan a stavajici situace mne opravdu , ale opravdu moooc mrzi. Byla by skoda kdyby tato spolecnost ukoncila cinnost, otazka je, kam to ted smeruje .......
