VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#62657
nevim Davide, včera jsem dělal do vládního Airbusu OK-AAB zástavbu ATIMS . už to tam měli připravené od výrobce, ale stejně se muselo hodně dodělat. Jak známo ATIMS hodně změní spojení letadla s ATC a fakt je, že kromě Lufthansy a Finů se to moc nezkouší (sice to bylo čsa nabídnuto, ale naštěstí o to neměli zájem být v první zkušební vlně). zatim ani tady letiště v Praze nebo čr nemá pozemní stanice připravené na ATIMS, ale v zahraničí to zkouší. zatim to funguje že letadlo přiletí do oblasti (neni to nikde nad celým státem) a ATIMS se samo spojí s řídící věží. co jsem zkoušel tak obrazovka na ATIMS u pilotů (každý má svoji jako MCDU) tak nemá tolik ovládacích čudlíků. má to jen MSG- , MSG+, BRTaDIM
Ale než jsem to tam dával, tak jsem koukal že vládní letadýlko má všechna spojení pro ACARS co je od Výrobce možné (VHF3,HF,Arinc obou hlavních výrobců a distributorů na světě, a satelitní přenos)
To letadlo je docela \"našťouchlý\" elektronikou.
A ATIMS by měl být už hotový a připravený do příštího Airbuse co bude mít ČSA nové, nikoliv taky \"předpřipravené\" stejně jako tady. Ovšem bude zapotřebí ještě hodně školení jak v oblasti ATC tak pilotů ohledně užívání ATIMSu. než to bude tak to potrvá ještě nějaký čas.
#62660
[quote="Ondra"]nevim Davide, včera jsem dělal do vládního Airbusu OK-AAB zástavbu ATIMS . už to tam měli připravené od výrobce, ale stejně se muselo hodně dodělat. Jak známo ATIMS hodně změní spojení letadla s ATC a fakt je, že kromě Lufthansy a Finů se to moc nezkouší (sice to bylo čsa nabídnuto, ale naštěstí o to neměli zájem být v první zkušební vlně). zatim ani tady letiště v Praze nebo čr nemá pozemní stanice připravené na ATIMS, ale v zahraničí to zkouší. zatim to funguje že letadlo přiletí do oblasti (neni to nikde nad celým státem) a ATIMS se samo spojí s řídící věží. co jsem zkoušel tak obrazovka na ATIMS u pilotů (každý má svoji jako MCDU) tak nemá tolik ovládacích čudlíků. má to jen MSG- , MSG+, BRTaDIM
Ale než jsem to tam dával, tak jsem koukal že vládní letadýlko má všechna spojení pro ACARS co je od Výrobce možné (VHF3,HF,Arinc obou hlavních výrobců a distributorů na světě, a satelitní přenos)
To letadlo je docela "našťouchlý" elektronikou.
A ATIMS by měl být už hotový a připravený do příštího Airbuse co bude mít ČSA nové, nikoliv taky "předpřipravené" stejně jako tady. Ovšem bude zapotřebí ještě hodně školení jak v oblasti ATC tak pilotů ohledně užívání ATIMSu. než to bude tak to potrvá ještě nějaký čas.[/quote]


A co to je zac ten ATIMS? 310 sou paradni masiny ty se mi libej ja myslel ty novy airbusy a nemyslel sem to ani jako nakou odsuzovaci poznamku ale jako komentar k ty stavce jenom.
#62665
re: A co to je zac ten ATIMS? 310 sou paradni masiny ty se mi libej ja myslel ty novy airbusy a nemyslel sem to ani jako nakou odsuzovaci poznamku ale jako komentar k ty stavce jenom.

Davide, tohle nebylo na A310 od ČSA , ale na \"vojenském\" A319, imatrikulace OK-AAB. jsou to ty nové Airbusy jak čr koupila za Tu-154ky.
ATIMS... to je abych nepsal ve zkratkách od Airbuse, tak je to něco jako byla digitalizace Televize v ČR. Hlavně se bude jednat o komunikaci mezi pilotem a ATC. respektive NEBUDE komunikace. ATC dispečer bude mít k dispozici a připravené na počítači nějaké věty pro pilota (stejné jako ve frazeologii) a ty věty nebude říkat do rádia na určité frekvenci, ale pošle mu je na obrazovku. konec komunikace v civilním letectví se blíží. Ted to zkouší Lufthansa a Finové. Většinou výrobci osloví určité Aerolinie a ve fázi 0 to je tak že jim dají k dispozici materiál zadarmo a aerolinky si platí jen práci. ale když mají hodně lidí stejně by je platili takže je to pro ně výhodné. nevýhodné je že kdo by to tady dělal a vychytával tomu mouchy když už takhle je tady málo lidí. takže jsem rád že čsa se k tomu nepřipojilo. i když jak jsem psal, co do té doby přišly nové Airbusy tak jsou na to předpřipravené, ale ted co přijde už nový tak už to bude mít hotové.
Jak jsem psal zatim nad celým státem tohle nikde neexistuje, jen jsou určité zkušební oblasti a v těch to funguje že to letadlo přiletí do oblasti a samo se přihlásí dispečerovi ATC (aniž by pilot jakkoliv komunikoval s ATC) a ten pošle jím vybraný text pilotovi na obrazovku.(ted jsou přidané malé obrazovky nad MCDU) kde si text přečte nebo může i vytisknout na tiskárně na pedestalu (popř. pravé straně)
Hlavně se ATIMS dělá z důvodu přeletů nad oceánem. ale asi nebude dlouho trvat a bude to nad Evropou.
Ale ATIMS se nedává jen do Airbusů, je to pouze systém, jako modS a podobné . určitě už výrobci letadel jako Boeing,Airbus,.. a další připravují bulletiny na dodatečné přidání ATIMS do svých starších verzí letadel. Akorát pro ATIMS už je poviné nejen všechny mody C, ale i S a pak UF 1 až 24, což u starších letadel bude poměrně složité na zástavbu, resp. trvalo by to moc ldouho udělal a stálo moc peněz.
Uvidíme kdy ATIMS bude plně v provozu, v každém případě to bude hodně velká změna v civilním letectví. at už pro piloty nebo pro ATC.
#62667
neřekl bych, tak jak jsem to viděl tak by měli pokrýt a vidět každé letadlo nad oceánem. vždyt už v ATPL se učí chyby spojené s \"oceanic clearance\" (ATC system loop errors,Waipont insertion errors), a pak další důvod proč tohle dělají je několik nehod \"nedorozumění\" mezi pilotem a ATC (většinou špatnou Angličtinou). Když tenhle systém bude fungovat a zachrání se životy tak pak to bude mít smysl. určitě to je věc, která pomůže, ale ne na všechny situace jsou tam ty věty připravené. Komunikace normálně fungovat bude, ale jak nám bylo řečeno, bude pouze pro případy nedorozumění, nebo nestandartní procedury a pod. prostě mín komunikace po rádiu s ATC.
#62670
[quote="Ondra"]neřekl bych, tak jak jsem to viděl tak by měli pokrýt a vidět každé letadlo nad oceánem. vždyt už v ATPL se učí chyby spojené s "oceanic clearance" (ATC system loop errors,Waipont insertion errors), a pak další důvod proč tohle dělají je několik nehod "nedorozumění" mezi pilotem a ATC (většinou špatnou Angličtinou). Když tenhle systém bude fungovat a zachrání se životy tak pak to bude mít smysl. určitě to je věc, která pomůže, ale ne na všechny situace jsou tam ty věty připravené. Komunikace normálně fungovat bude, ale jak nám bylo řečeno, bude pouze pro případy nedorozumění, nebo nestandartní procedury a pod. prostě mín komunikace po rádiu s ATC.[/quote]
A to se bude zastavovat i do malých letadel, nebo pak budou menší stroje komunikovat po hlase a velká letadla tímto systémem? V tom bude teda guláš...
#62672
[quote="Filip"][quote="Ondra"]neřekl bych, tak jak jsem to viděl tak by měli pokrýt a vidět každé letadlo nad oceánem. vždyt už v ATPL se učí chyby spojené s "oceanic clearance" (ATC system loop errors,Waipont insertion errors), a pak další důvod proč tohle dělají je několik nehod "nedorozumění" mezi pilotem a ATC (většinou špatnou Angličtinou). Když tenhle systém bude fungovat a zachrání se životy tak pak to bude mít smysl. určitě to je věc, která pomůže, ale ne na všechny situace jsou tam ty věty připravené. Komunikace normálně fungovat bude, ale jak nám bylo řečeno, bude pouze pro případy nedorozumění, nebo nestandartní procedury a pod. prostě mín komunikace po rádiu s ATC.[/quote]
A to se bude zastavovat i do malých letadel, nebo pak budou menší stroje komunikovat po hlase a velká letadla tímto systémem? V tom bude teda guláš...[/quote]
V necem je VATSIM krok dopredu. My uz jedem po i textu nejaky ten rok :D
#62703
Nejedná se o aktualitu...
.
.
Dvě katastrofy, jedna příčina. Výrobce tajil konstrukční vadu a neopravil ji

Seriál - Nové letadlo McDonnell Douglas skrývalo chybu v zavírání dveří zavazadlového prostoru. Ani po vážné nehodě v USA roku 1972 výrobce chybu zcela neodstranil. O dva roky později se pak ve Francii odehrála do té doby největší letecká tragédie, při které zahynulo 346 lidí.

http://technet.idnes.cz/dve-katastrofy- ... chnika_pka
#62704
ČSA mohou přijít o 2,5 miliardy, které jim půjčil Osinek

Českým aeroliniím (ČSA) hrozí, že budou muset vrátit 2,5 miliardy korun, které si půjčily od státní společnosti Osinek. Půjčku, která měla ztrátovým aerolinkám pomoci vytvořit rezervu a pomoci se splátkami leasingu na letadla, začala totiž vyšetřovat Evropská komise (EK). Bude zjišťovat, zda nešlo o nedovolenou státní pomoc.

http://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logi ... sti-osinek

Obrázek
#62715
[quote="Ondra"]neřekl bych, tak jak jsem to viděl tak by měli pokrýt a vidět každé letadlo nad oceánem. vždyt už v ATPL se učí chyby spojené s "oceanic clearance" (ATC system loop errors,Waipont insertion errors), a pak další důvod proč tohle dělají je několik nehod "nedorozumění" mezi pilotem a ATC (většinou špatnou Angličtinou). Když tenhle systém bude fungovat a zachrání se životy tak pak to bude mít smysl. určitě to je věc, která pomůže, ale ne na všechny situace jsou tam ty věty připravené. Komunikace normálně fungovat bude, ale jak nám bylo řečeno, bude pouze pro případy nedorozumění, nebo nestandartní procedury a pod. prostě mín komunikace po rádiu s ATC.[/quote]
O tohle nejde. Ale už vidím, jak se pilot přehlédne a místo aby si na displayi přečetl "Desc FL280" si přečte "Desc FL230". U současného readbacku je to jasné, ale jak se třeba toto bude řešit? Myslím jistota ATC, že pilot zprávě rozumí.
#62729
[quote="Jindra"][quote="Ondra"]neřekl bych, tak jak jsem to viděl tak by měli pokrýt a vidět každé letadlo nad oceánem. vždyt už v ATPL se učí chyby spojené s "oceanic clearance" (ATC system loop errors,Waipont insertion errors), a pak další důvod proč tohle dělají je několik nehod "nedorozumění" mezi pilotem a ATC (většinou špatnou Angličtinou). Když tenhle systém bude fungovat a zachrání se životy tak pak to bude mít smysl. určitě to je věc, která pomůže, ale ne na všechny situace jsou tam ty věty připravené. Komunikace normálně fungovat bude, ale jak nám bylo řečeno, bude pouze pro případy nedorozumění, nebo nestandartní procedury a pod. prostě mín komunikace po rádiu s ATC.[/quote]
O tohle nejde. Ale už vidím, jak se pilot přehlédne a místo aby si na displayi přečetl "Desc FL280" si přečte "Desc FL230". U současného readbacku je to jasné, ale jak se třeba toto bude řešit? Myslím jistota ATC, že pilot zprávě rozumí.[/quote]
Se sqk mode S vidí ATC, co má pilot nastaveno na autopilotovi.
#62751
Takže potvrzeno...
.
.
V létě se z Prahy začne častěji létat do Asie

Novinkou letního letového řádu na pražské Ruzyni bude otevření linky letecké společnosti Emirates mezi Abú Dhabi ve Spojených arabských emirátech a Prahou. Vedle toho začnou letadla Turkish Airlines létat již dvakrát denně mezi Prahou a tureckou metropolí Istanbulem.

http://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logi ... at-do-asie

Obrázek
#62760
[quote="George_L"]Takže potvrzeno...
.
.
V létě se z Prahy začne častěji létat do Asie

Novinkou letního letového řádu na pražské Ruzyni bude otevření linky letecké společnosti Emirates mezi Abú Dhabi ve Spojených arabských emirátech a Prahou. Vedle toho začnou letadla Turkish Airlines létat již dvakrát denně mezi Prahou a tureckou metropolí Istanbulem.

http://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logi ... at-do-asie

Obrázek[/quote]

To je potvrzene uz davno. Ale hlavne, neni to Abu Dhabi, ale Dubai...
#62773
[quote="Filip"][quote="Gelba"]Strach v nebi. Letadlu ČSA došlo kvůli stávce palivo http://aktualne.centrum.cz/domaci/spole ... ?id=661971[/quote]
"Klesali z letové hladiny s vypnutými motory až na místo přistání na letišti v Benátkách, které bylo vlastně pro mlhu úplně zavřené, motory nahodili až těsně před přistáním,"

Co je to za blbost?[/quote]

Cely clanek zni jako totalni blbost..:D Treba pri letu z Kuby doplnovat palivo v Banatkach...nebo ze slo o predem naplanovanou zastavku. Kdyby si to naplanovali, tak do Benatek nemuseli plachtit...:D Nevim, ale to vypada, jako by si to nekdo z pulky vymyslel..:)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 189