- 17 úno 2010, 10:43
#62391
Myslím, že na naše oblíbené spekulování z ničeho toho víme moc málo. Ale protože to je poměrně oblíbená zábava, jsem pro to zkusit.:
- odpovídač (sekundár) vypadl dle JD během cca 12ti sekund
- odpovídač vypadne když nejde proud nebo když dojde k poškození systému (anténa, kabeláž, odpovídač). K výpadku došlo až PO té, co letadlo zahájilo podivné manévry a klesla GS, lze tedy předpokládat, že výpadek odpovídače je následkem těch podivných manévrů a nemá tedy stejnou příčinu jako ty manévry. (Vyjdeme-li z vachrlatého předpokladu, že 550B má HONEYWELL PRIMUS II (nevím, hádám podle C750), tak tohle je kombinovaná jednotka která je na emg. busu a tudíž funguje i z baterek, v případě že nejdou generátory.)
Takže moje spekulace je, že došlo k poruše na motoru a pádu letadla do spirály, při které došlo během pár vteřin k překročení vne a nějakému rozlámání letadla.
- na těch záběrech z místa nehody není vůbec vidět obvyklý průsek lesem, takže to vypadá, že to opravdu zahučelo téměř kolmo a pokud je pravda, že se další trosky našly i na jiných místech, tak by to tu destrukci za letu potvrzovalo.
Ještě by bylo zajímavé vědět v/s podle alespoň podle sekundáru v těch inkriminovaných 3-4 otáčkách (12ti sekundách).
P.S. Co ale vůbec nechápu jsou spekulace soudruhů z NDR, že na palubě mohlo být více lidí. FPL asi podává Time Air sám, takže leda že by si ti dva vzdali na palubu někoho na černo jen tak na výlet. A pokud soudruzi už takhle spekulují, tak jim asi nevychází počet rukou/nohou, což by spekulace na nakousnuté téma dalšího člověka v kokpitu umožňovalo. (jinak ale C550 má imho takové řízení, že když je AP zapnut, tak si pilot může dělat s řízením co chce a AP mu všechny jeho pohyby trimem ruší, tzn. pohybem řízení nedochází k vypnutí AP). Což může dojít až do extrému, že pilot začne bejčit proti AP, tento mu to pěkně vytrimuje, pilot si to uvědomí, vypne AP (přičemž trim je v krajní poloze) a pak už nemusí mít sílu a čas přetlačit to přetrimovaný řízení resp. to vytrimovat zpět.
- odpovídač (sekundár) vypadl dle JD během cca 12ti sekund
- odpovídač vypadne když nejde proud nebo když dojde k poškození systému (anténa, kabeláž, odpovídač). K výpadku došlo až PO té, co letadlo zahájilo podivné manévry a klesla GS, lze tedy předpokládat, že výpadek odpovídače je následkem těch podivných manévrů a nemá tedy stejnou příčinu jako ty manévry. (Vyjdeme-li z vachrlatého předpokladu, že 550B má HONEYWELL PRIMUS II (nevím, hádám podle C750), tak tohle je kombinovaná jednotka která je na emg. busu a tudíž funguje i z baterek, v případě že nejdou generátory.)
Takže moje spekulace je, že došlo k poruše na motoru a pádu letadla do spirály, při které došlo během pár vteřin k překročení vne a nějakému rozlámání letadla.
- na těch záběrech z místa nehody není vůbec vidět obvyklý průsek lesem, takže to vypadá, že to opravdu zahučelo téměř kolmo a pokud je pravda, že se další trosky našly i na jiných místech, tak by to tu destrukci za letu potvrzovalo.
Ještě by bylo zajímavé vědět v/s podle alespoň podle sekundáru v těch inkriminovaných 3-4 otáčkách (12ti sekundách).
P.S. Co ale vůbec nechápu jsou spekulace soudruhů z NDR, že na palubě mohlo být více lidí. FPL asi podává Time Air sám, takže leda že by si ti dva vzdali na palubu někoho na černo jen tak na výlet. A pokud soudruzi už takhle spekulují, tak jim asi nevychází počet rukou/nohou, což by spekulace na nakousnuté téma dalšího člověka v kokpitu umožňovalo. (jinak ale C550 má imho takové řízení, že když je AP zapnut, tak si pilot může dělat s řízením co chce a AP mu všechny jeho pohyby trimem ruší, tzn. pohybem řízení nedochází k vypnutí AP). Což může dojít až do extrému, že pilot začne bejčit proti AP, tento mu to pěkně vytrimuje, pilot si to uvědomí, vypne AP (přičemž trim je v krajní poloze) a pak už nemusí mít sílu a čas přetlačit to přetrimovaný řízení resp. to vytrimovat zpět.