VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#62266
Planes.cz :

Pořádný kiks se povedl pilotům KLM na domácím letišti v Amsterdamu. S Boeingem 737-300 (PH-BDP) odstartovali místo z dráhy 36C z paralelní pojížděčky B. Vážný incident se stal 10.02. ve 20:36 místního času a postihl let KL1369 do Varšavy. Letadlo pokračovalo bez poškození do cílové destinace. KLM odmítlo událost blíže komentovat, případ už vyšetřuje holandský bezpečnostní úřad.
#62267
[quote="Vanilla"]Planes.cz :

Pořádný kiks se povedl pilotům KLM na domácím letišti v Amsterdamu. S Boeingem 737-300 (PH-BDP) odstartovali místo z dráhy 36C z paralelní pojížděčky B. Vážný incident se stal 10.02. ve 20:36 místního času a postihl let KL1369 do Varšavy. Letadlo pokračovalo bez poškození do cílové destinace. KLM odmítlo událost blíže komentovat, případ už vyšetřuje holandský bezpečnostní úřad.[/quote]

dost dobrý :D
jen nechápu- ta pojížděčka musí být mnohem užší než rwy ne?
úplně to v tom letadle vidím, rwy clear, clear for T/O :) a hele - ona to není rwy ale twy.
#62292
Včera, to je v Neděli, zatímco si klidně řídíme, spadlo české letadlo C-550 v Německu, cca u obce Petrovice (DEKOV).
Vývoj sledujte na periskopu nebo na planesech.

Česká letecká společnost Time Air, specializující se od roku 2003 na soukromé obchodní lety, přišla dnes o Cessnu 550 (OK-ACH). Letadlo na letu z Prahy do švédského Karlstadu se zřítilo po 21 hodině poblíž našich severních hranic s Německem. Záchranáři pátrají po troskách v zalesněném terénu asi 35 km jihovýchodně od Drážďan.


Není to Kachna, u nás v novinách to eště není, patrně proto, že je nemůžou najít. Hledaj je němci, česká SAR sedí na zemi.
Na Weltu je toto (já jim dám \"Kleinflugzeug\"):

Kleinflugzeug über sächsischer Schweiz abgestürzt

Schöna (dpa) - Über der sächsischen Schweiz ist ein Kleinflugzeug abgestürzt. Die Cessna war auf dem Weg von Prag nach Schweden, als sie vom Radar verschwand. In der Nähe des Ortes Schöna wurden Trümmerteile gefunden. Von den beiden Piloten fehlt aber noch jede Spur. Die Suche in dem unwegsamen Waldgebiet in der Nähe der tschechischen Grenze ist sehr schwierig.
#62293
C550> Tak to je smutne, vela informacii nieje, hadam v priebehu dneskajska sa objavia dalsie informacie...
#62296
[quote="amalka"]Každopádně, majitel letounu na palubě bohužel nebyl.[/quote]

Sorry, ale k tomu nejde říci nic, snad jen že jsi vážně debil..

Nějaké nové info (planes.cz):

Němečtí záchranáři našli trosky poblíž obce Schöna (5 km severozápadně Hřenska). Pátrání po dvou pilotech na palubě ztěžovala tma a těžko přístupný terén, kde Cessna havarovala, živé se je bohužel nalézt nepodařilo.
#62297
No já nevím, kdyby si to pilotoval sám tunelář Charouz (jedna paní povídala, že on za tou společností stojí), zas taková škoda by to nebyla... Ta firma mě fascinuje, poslední dostupná účetní závěrka je za rok 2005!

Jinak asi to muselo bouchnout, ne? Protože jinak když vemu dopřednou rychlost, tak by museli padat ještě pod Praha radar, zatímco takhle to vypadá, že už byli předaní na nějaký ten Bremen east upper, nebo jaký tam mají sektory.
#62298
[quote="iDnes"]...a krátce poté dostal od drážďanské řídicí věže povolení k letu ve výšce nad deset kilometrů.[/quote]
Takhle vysoko tam TMA asi nemaji... ne?
[quote="iDnes"]...ale spekuluje se o technické závadě. Stroj totiž ještě krátce před vzletem chtěl vystoupat z osmi tisíc metrů do výšky 10,5 kilometru..[/quote]
To si to po sobe ani nectou?
#62299
No z vlastní zkušenosti víte, že pražský Radar vás nastoupá na 240 DEKOV a předá na nějakej München (my předáváme na Bremen, protože tam München často není), což, s rozdílem nějaké sektorizace, funguje tak i ve skutečnosti.
První zpráva byla, že zmizel postupně nejdříve sekundár a pak hned i primární obraz.
Další zpráva je, že na volání Münchenu k zvednutí nad 240 už neodpověděli. Dokážu si představit, že neodpověděli už Praze, ale je nechala přeladit na Němce, ať je volaj sami.
Je teorie, že spali a že následně letadlo spadlo do vývrtky. Nespali pochopitelně sami od sebe, ale cca v důsledku dekomprese. jestli to je u takovýhle Cessny vůbec možný nedokážu posoudit.
#62323
re: Každopádně, majitel letounu na palubě bohužel nebyl.

re: No já nevím, kdyby si to pilotoval sám tunelář Charouz (jedna paní povídala, že on za tou společností stojí), zas taková škoda by to nebyla

Někdy si říkám, že mě příspěvky (a znalosti) od někoho, už snad ničím nepřekvapí. Ale zmýlil jsem se. Přát někomu něco takového se mi zdá dost ubohé :(
#62354
Dle diskuze na Planesu:

V neděli navečer jsem se pohyboval v Ústí nad Labem na labském nábřeží a na obloze jsem viděl pohybující se objekt (ve směru jih-sever), který evidentně hořel. Nejdřív jsem si myslel, že je to horkovzdušný balón, ale pak mi došlo, že u toho by hořák nesvítil pořád se stejnou intenzitou a nemohl by tak jasně zářit, navíc se to po obloze pohybovalo rychle a vysoko. Viděli to i další lidi na ulici, slyšel jsem je dohadovat se, co to může být. Asi to byla ta Cessna :-( Jenom mi nejde do hlavy ta výška letu, připadalo mi to zase níže, než nějakých 8 km nad zemí. Už si nevybavím přesný čas, ale bylo to někdy mezi 18:00 hod. - 19:30 hod.
#62363
[quote="Vanilla"]Dle diskuze na Planesu:

V neděli navečer jsem se pohyboval v Ústí nad Labem na labském nábřeží a na obloze jsem viděl pohybující se objekt (ve směru jih-sever), který evidentně hořel. Nejdřív jsem si myslel, že je to horkovzdušný balón, ale pak mi došlo, že u toho by hořák nesvítil pořád se stejnou intenzitou a nemohl by tak jasně zářit, navíc se to po obloze pohybovalo rychle a vysoko. Viděli to i další lidi na ulici, slyšel jsem je dohadovat se, co to může být. Asi to byla ta Cessna :-( Jenom mi nejde do hlavy ta výška letu, připadalo mi to zase níže, než nějakých 8 km nad zemí. Už si nevybavím přesný čas, ale bylo to někdy mezi 18:00 hod. - 19:30 hod.[/quote]

Tak pokud to není výmysl tak by to leccos vysvětlovalo. Nicméně pád byl ve 20.19. Radarová stopa náhle mizí téměř přesně na bodu DEKOV
v cca FL260, do té doby nebyly zásadní výkyvy ve výšce ani rychlosti až pak během jedné otáčky radaru klesa GS z 350kts na 170kts, speed vector se otočil o 360stupňů a během tuším dalších dvou otáček končí kontakt sekundáru, čili to nasvědčuje opravdu k nějaké destrukci již ve vzduchu, možná i explozi, ale tu by asi viděl pilot ČSA linky 494, který byl minutu a něco za nimi směr DEKOV ve FL240, tato posádka reportovala snad až explozi na zemi.
#62385
No, zápletka se komplikuje :

http://zpravy.idnes.cz/ve-zricene-cessn ... anicni_stf

Umím si jako představit, že na palubě byl mladý perspektivní virtuální letec, který v nevhodný okamžik vysunul klapky, otevřel dveře, nebo podobně, načež to šlo do vývrtky.

Takže kontrolní otázka:
Nikdo nechybí ?

Jinak toto vypadá jako magořina, ale vzpomeňte na nějakej russkej Airbus na Sibiři.
#62388
[quote="PavelS"]
...
Jinak toto vypadá jako magořina, ale vzpomeňte na nějakej russkej Airbus na Sibiři.[/quote]

To byla tuším A310 nebo A300 jak letěli děti toho kapitána, který je vzal do kokpitu a toho malého kluka pustil ke kniplu a on nevědomky odpojil autopilota a pak to letadlo začalo prudce zatáčet a díky přetížení s tím posádky už nic neudělala a zřítili se.

Vyšetřovatele byli v šoku, když našli v "kokpitu krom pilotů i děti".
#62390
Vojáci říkali, že to padalo rovnou dolu.
Vojenský primár nějak v podstatě určil, kde hledat, ale myslím, že o nějaké změně odrazu primáru se moc mluvit nedá.

Ty jako myslíš, že je omylem sestřelila zapomenutá raketová baterie NLA NDR, o Schengenu nevěda ?
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 189