Vše co nepatří jinam a přesto může ostatní zajímat.
#60821
No ja by som povedal ze tebe v prvom rade Pavle za avizo, i tak som trocha smutny ze som neskoro zacal pocuvat, ale polietal som troska aspon :) Tak dobrou panove a zas na freq cafte...
#60828
No, zápis ze schůze je v podstatě povinný, protože obsahuje nezávislé odpovědi na některé zásadní otázky, které se tu denně řeší, namátkou:

a) Co stojí výcvik, od 0 do ATPL, včetně typovky.
b) Jak se přistává s bočním větrem?
c) Co je tvrdé přistání? Co je lepší, tvrdé nebo měkké přistání?
d) Jaký je povolený (ideální) násobek při přistání pro TU-154 a 737 ?
e) Jak na únosce a jiné kriminálníky?
f) Jak je to s letuškami ?
g) Co je nehoda?

Takže prosím nastudujte.
#60837
Pokud nemáš nějakou gauge tak to aktuální přetížení ukazuje na té horní řádce, když otevřeš ten informační řádek tuším CTRL+Y ? PB zkusí vytáhnout nějaký normální G-metr jako skrytou 2d gauge a ten doinstalovat do libovolného letadla. Má to ručičku ukazující aktuální kladné a záporné přetížení a \"zarážecí\" ručičky, co ukazují dosažené kladné a záporné maximum + čudlík na reset.

Za letu to funguje správně, ale jak to bude ukazovat pri t/d nevím, přecejen přetížení při přistání ovlivňuje víc věcí, jako pracovní výška tlumičů (resp. tlumící a pružící jednotky) a jejich síla, hmotnost letadla (resp. rozdíl mezi hmotností a vztlakem při dosednutí), v/s při dosednutí... Což si nejsem vůbec jistý že mají letadla definováno a fska simuluje. Zjistíme...
#60850
No třeba reálná B737 takový přístroj vůbec nemá (neboť není potřeba, prodlužování a zkracování speed buffetu - žlutých fousů - na speedtape na EADI to bohatě nahradí, ale přesná čísla nevyplivne). Takže nevím jak to tam chtějí měřit.
#60851
[quote="Filipos"]No třeba reálná B737 takový přístroj vůbec nemá (neboť není potřeba, prodlužování a zkracování speed buffetu - žlutých fousů - na speedtape na EADI to bohatě nahradí, ale přesná čísla nevyplivne). Takže nevím jak to tam chtějí měřit.[/quote]

To se týká čeho?
#60856
Zjevně to má pan Ladislav Keller nějaký popletený.

Můžeš nám chudým duchem prozradit jak se z rychlosti proudění vzduchu kolem trupu letadla určí jestli není nutná výrobcem předepsaná kontrola letadla při tvrdším přistání?
#60857
Nic takového jsem nikdy neřekl ani nenaznačil, tak prosím klid. Je taky dost dobře možný, že se mýlím.

Ale v B737 g-metr - podle mých informací - není. Tak mě zajímalo, jak se přetížení měří, když jediný přístroj, který ho jakž takž indikuje je - podle mých informací - buffet margin a potažmo jeho délka - jestli víš co to je - na EADI. Pan Laďa to v hlavě samozřejmě popletené nemá, to bych si fakt tvrdit nedovolil :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11