[quote="storry"]Takže jaký závěr? Jestli správně chápu tuhle diskuzi, tak se prostě na DH 200 ozve minimous, minimous.
Vyhodnocuji - Jsem schopen přistát - nejsem nejsem(vyhodnocuji vizuální kontakt, nebo RW vidím překážku, nebo kýho šlaka cokoliv mi náhle brání bezpečně dostat stroj na zem). Tedy bod rozhodnutí. Černá - bílá. Pokud se rozhodnu k G/A, tak příslušná DH počítá s rezervou potřebnou k tomu, abych stačil nabrat rychlost a výšku k navázání na proceduru pro nezdařené přiblížení.
Je jedno co dokáže navigace nebo stroj. Podle mě to říká Filip jasně.[/quote]
Jako závěr, který je pro tebe a 98% pilotů na VATSIMU podstatný, je v prvních příspěvcích tohoto vlákna a v
odkazech v nich. Tam se jasně a závazně popisuje, co je platné všude a vždycky. Současně tam je logika těch věcí, tj. postup, jak spolu co souvisí a jakým způsobem se pak dají odvozovat další věci.
Vše dále je buď opakováním toho, nebo jsou to různé pokusy o popis postupů, které nejsou universální a obecně platné i když jsou mnohdy správné. Jejich "problém" je, že, jak tam je někde zmiňováno, jsou dány až provozovatelem podle jeho vlastních pravidel, nikoliv "správcem FIRu".
Na VATSIMU nelze a VATSIM nebude stanovovat pilotům jejich postupy. VATSIM, spolu s technologií FSky a X-plane, de facto stanovuje podklady pro tvorbu těchto předpisů a VACC CZ se navíc snaží vysvětlit jejich logiku v reálu, v podobě stravitelné pro 98% pilotů (tj. je to poměrně sofistikovaný výcuc z různých předpisů a různých zkušeností).
-------------------------------------------------------
K postupu pro GA je tam v podstatě napsáno, že na VATSIMU je doporučeno používat v souladu s reálem hodnotu OCH zvýšenou příspěvkem virtuálního provozovatele na DH=200ft, pokud není již samotná OCH stanovena vyšší (tam se přídavek nechává na libovůli provozovatele).
Dále : pro VATSIM se bez dalšího předpokládá, že se rozhodná hodnota DH (DA) určuje správně nastaveným barometrickým výškoměrem a při dosažení této se začínají , se zpožděním cca max 1sec, provádět úkony nezdařeného přiblížení. Kdo nebo co křičí a co ukazuje RA je jedno.
---------------------------------
Znovu připomínám, že jsou věci o kterých nelze diskutovat a to je například právě užití barometrického výškoměru pro stanovení OCH (OCA). Všechny chyby jsou totiž v hodotě OCA započteny, včetně jeho zpoždění (není simulováno v FS), maximální reálné změny tlaku od posledního předání QNH pilotovi a změny mezi místem měření a místem přiblížení, statistické chyby výškoměru a chyby měření tlaku jako takového. Pro zajímavost, největší chyba je zpoždění výškoměru, ale naopak je tam zásadní přednost, že změna údaje je plynulá, což pilotovi výrazně snižuje rekční dobu při dosažení DH (DA), tj. baro ukazuje sice "nesmysly", ale je možné přesně odhadnout, kdy ukáže nějakou hodnotu. Ať je indikovaná hodnota jakkoliv "blbě", je s tímto jevem počítáno a OCH stanovena tak, aby to i tak vyšlo.
ještě na závěr připomenu, že zde jde o veličinu OCH, která je v VACC CZ mapách.
K té si provozovatel přidá svoje, podle pilota, vybavení letadla, obecné troufalosti a tím vznikne DH.
Veškerá diskuse výše se de facto týká způsobu určení toho přídavku provozovatele a tudíž není obecně platná.