VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By mipeba
#58339
Shift + Enter neznáš? To se běžně používá i v reálu (jiná klávesová kombinace) :P
Znám toto kouzlo, ale neznám protikouzlo. A u Beee jsem to nikdy nemusel použít, proto mě to u A trochu mrzí a zkouším najít jiné řešení. A proto celé to divadlo tady víš.
Uživatelský avatar
By Pavel
#58340
FSPax nepoužíváš? Jednak je to obecně docela příjemnej soft a taky to má lepšího load managera (vidíš tam přibližnou pologu CG). Navíc to částečně fixne load model.
Uživatelský avatar
By Jindřich
#58348
[quote="mipeba"]Znám toto kouzlo, ale neznám protikouzlo.[/quote]
Shift + Backspace nebo Space.

Včera jsem trochu experimentoval. Do FL 280 (IAS) letí letadlo +/- rovně. Jak se rychlost překlopí do macha a IAS klesá, letadlo se začne natahovat.
Uživatelský avatar
By mipeba
#58350
Háááárry Póóóótr - kouzlo s mezerníkem vracející pohled do neutrálu je ohromné. Díky Brumbále.
Tímto to přestávám řešit. DĚKUJI MOC VŠEM ZA POMOC, fakt dík kluci
Uživatelský avatar
By JAV
#58367
Seřídit sedačku, abych viděl ven, mohl točit volantem a dosáhl na pedály nás v autoškole učili ještě před rozjetím. :)
Uživatelský avatar
By amalka
#58403
Tak ona se ta sedačka a pásy učí ještě před nastartováním i piloty. :P

Ale zdvihání sedačky je v některých letadlech (např. cessna a zjevně i Airbus :P) naprosto legitimní a běžně používaná věc, jak z letadla při přiblížení a přistání vůbec něco vidět.
Uživatelský avatar
By PavelS
#58404
Co ?

Hýbání se sedačkou za letu, při vzletu a na přiblížení zvláště, v Cessně je druhá nejzakázanější činnost (první je rozříznutí hlavního nosníku křídla lupenkovou pilkou).
Uživatelský avatar
By PavelS
#58415
No z Tvého příspěvku trochu vyplývá, že aby bylo z letadla něco vidět při přiblížení a vzeltu, má si pilot přestavit sedačku.
To je blbost samozřejmě, sedačka se nastavuje již na zemi tak, aby byla cca OK ve všech režimech.
Uživatelský avatar
By mipeba
#58445
Myslel jsem, že kalkulačka v A neumí vypočítat V1, V2 a Vr a používal jsem utilitky od PavlaB. Omylem jsem včera kliknul na prázné ozanžové čtverečky a ono mi to začalo +- stejně nabízet hodnoty pro dosazení. Rozdíly tam ale byly. 125 x 127 apod zhruba 2 až 4 rozdíl
Co si o tom myslíte kluci?
Uživatelský avatar
By Pavel
#58459
Jo, samozřejmě že to reál autobus neumí, ale vzhledem k politice wilca, které chce mít svoje addony novice friendly se to dá takhle dopočítat. To se to samé jako dosazení ZFW/CG, o které se zmiňuju výše. Všechno to jsou jen ptákovinky pro usnadnění používání addonu, tj dobré to znát když ladíš nějakej technickej problém (moc natažená výškovka), ale při běžném lítání je nuda to používat.
Uživatelský avatar
By tmx
#58465
Toto automatické doplňování ale není v nastavení expert, tam se to musí dělat komplet ručně, nemýlím-li se. ;)
Uživatelský avatar
By mipeba
#58946
Pořád se mi nějak nedaří \"hezky\" přistávat. Problém hledám v mém blbém nastavení...
Zvolím klapky 3 nebo full v počítači a na overhead (zaráží mě velmi malý rozdíl cca 2knoty) a rychlost navrženou počítačem nastavím a přidám 5.
Jak to děláte vy? Berete rychlost z počítače nebo to počítáte sami? Měníte konfiguraci klapek (myslím, že při silném větru je lepší mít mín klapek a být rychlejší) nebo používáte vždy FULL?
A ještě mě trochu trápí zesvětlení navigačního panelu LCD. ECAM horní i dolní mi zesvětlit jde, ale ty dva vlevo neee.
Uživatelský avatar
By Pavel
#58950
Mimo nouzáků a zvláštních postupů sedám vždy na full a rychlost z MCDU.
Jinak zesvětlovat jdou všechny displeje, hledej to správné místečko kde scrolovat.
Uživatelský avatar
By mipeba
#58953
Místečko jsem nenašel :( a to jsem se fakt snažil.
Přidáváš k rychlosti něco (korekce protivětru apod.) nebo toto číslo \"natočíš\" tak jak je?
Uživatelský avatar
By mipeba
#59005
1.Fakt se mi s tím zesvětlením LCD nedaří a další co nemůžu najít zap/vyp podsvětlení všeho (zakladní panel, overhead, radio...).
2.Nějak jsem nepobral rozdíl CLB a OP CLB (totéž při klesání)
3.Připraví letadlo pojíždím k rwy a jde mi TEST CFG a test je OK, letím přistanu, nachystam letadlo a stále mi svítí červeně AP je vypnut a nejde udělat ten test. Je přece jasné že AP je vypnut, ale kvůli tomu mi nejde ten test. Jak se té červené hlášky zbavím? Zkusil jsem úplně vypnout letadlo (baterky off) a nic, po zapnutí to tam bylo pořád.
Dík všem kdo mi radí.
Uživatelský avatar
By Pavel
#59013
1. doma zkusím, pošlu screen
2. viz rozdíl LVL CHNG (OP CLB) a VNAV (CLB) u boeingu.
3. autopilot se oficiálně nevypíná tlačítkem na palubce, ale tlačítkem Takeover na sidesticku. V FSce defaultně tlačítko Z (doma ti můžu najít kapitolu o tomto v CBTčku).
Uživatelský avatar
By Pavel
#59028
Shoft + L se sice zapíná osvětlení panelu, ale ještě na pedestrallu je někde točítko, kerym zapneš podsvícení analogovejch přístrojů.
Uživatelský avatar
By mipeba
#59053
Mě to takhle stačí, mé největší problémy vyřešeny. Ostatní bugy mám v hlavě a počítám s nimi a snažím se jim vyhnout. A stává se ze mě autobusák. Děkuji moc kluci za pomoc.
P.S.: Ještě se s tím naučit hezky přistát, připadá mi to o proti B velmi neposedné.. :D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13