VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By vinil
#57598
Ahoj Lukasi a Honzo,

zkusim to vzit uplne do detailu.

1) Jestli je letadlo rizeno autopilotem nebo ne, ovlada jen a pouze prepinac FLIGHT DIR. Autopilot je u moci jen a pouze v pozici AUTO. Pozice ON a OFF jsou totozne v tom smyslu, ze pilotujes ty. (Nevim, proc si autor vybral tento tripolohovy otocny prepinac, kdyz je k dispozici i klasicky dvojpolohovy, ale to ted neresme.)

2) Kdyz stisknes tlacitko ALT, nastavi se jako cilova vyska tva aktualni vyska a A/P ji drzi (POKUD JE ZAPNUT -> viz bod #1). V teto chvili je ALT oramovano ZELENE a na displayi sviti slovne ALT SEL.

3) A ted to prijde. Rekneme ze nastal cas a ty bys jako rad nekam vys nebo niz. Vypni A/P ... zde tedy na pozici ON, coz zrovna neni moc mnemotechnicke... a rucne si nekam nastoupej. Tlacitko ALT bude ted zlute oramovane a napis ALT SEL z displaye zmizi. To znamena, ze A/P zustal naprogramovany stale na tu puvodni vysku (ostatne viz numericky zapis na displayi!), ale letadlo se na ni prave nenachazi... A/P ciha :-) Nyni mas dve moznosti:

3A) Na nove vysce se ti velmi libi, proto si stisknes znovu ALT, tim naprogramajes aktualni vysku, ramecek kolem ALT zezelena -- vsak uz to zname -- ZAPNES A/P (pozice AUTO) a s usmevem na tvari letis dal.

3B) Nebo zjistis, ze ta puvodni vyska byla vlastne fajn, proto ALT rozhodne znovu nemackas -- vzdyt bys o ni prisel -- akorat se sam musis na ni nejak vratit. A to bud manualne anebo zapnes A/P ... v tuto chvili (kdyz je ALT oranzovy a jen ciha) se A/P o tvou vysku nijak nestara a necha te treba vyklesavat. Kdyz se dostanes na puvodni vysku, at uz rucne nebo pomoci A/P, ALT ji chytne, zezelena (a rozsviti se ALT SEL) a pokud je zapnuty A/P bude ji sam opet drzet.

Takze jeste jednou a pro inzenyry: letadlo bude samo drzet vysku, pokud je FLIGHT DIR na AUTO a ALT je zelene oramovane (a na displayi sviti ALT SEL a plus minus aktualni vyska)

Tak jsem se snazil a ted se snaz, prosim, zase ty ;-) Vyzkousej a napis, jak jsi dopadl. Muzeme to secvicit i po Skype nebo ICQ nebo neco, kdyz budes chtit.

Vlada