Ahoj,
1) Viditelnost, tedy spise rozpoznatelnost, ostatnich letadel na Vatsimu je veci modulu/programu, ktery ono pripojeni resi. Nevim, jak presne funguji Squawkbox a Fsinn pro MSFS, ale Xsquawkbox pro X-Plane, kdyz nema primo potrebny model letadla (soubor CSL), se snazi alespon pouzit neco \"podobneho.\" (V konfiguraci najdes \"tabulku podobnosti\" :-) -- obecne se snazi trefit pocet a typ motoru a zakladni design letadla). Tim chci rict, ze pokud letas s necim tuctovym, tak by te ostatni meli videt +/- dobre. Alespon tedy v X-Plane ;-)
2) Prijde na to, co si od Vatsimu slibujes ;-) Ja bych kazdemu (nejen zacatecnikovi) doporucil, aby si vybral male a \"jednoduche\" (jak se cesky preklada non-complex kategorie?) letadlo, ktere snadno ovladne a zapamatuje si vsechny zakladni potrebne udaje (C172, P28A, atp.), a vydal se na
http://pilotcerts.laartcc.org/page/Home -- tam najde velice pekny samostatny vyukovy program, ktery zacina lety po okruhu, pokracuje kratkymi VFR lety a nakonec plne pokryva vsechny IFR aktivity. Vse probiha spolecne s ATC, ale jde o normalni letani -- nemusis se bat zadnych povyseneckych poz nebo pranyrovani na verejne frekvenci. Vsichni ATC o tomto vycvikovem programu vedi a jeho ucastnikum poskytnou maximalni pomoc a to i v jednoduche anglictine, neb jsou na cizince zvykli (minimalne po me svahilli english :-)
Musim priznat, ze jsem byl celym tim kurzem nadsen. I kdyz je to vyuka, je snadna a prijemna -- je prakticky orientovana, pridava informace postupne a hned je vyuzijes. Vracim se k tem materialum i zpetne, pro oziveni nekterych mene castych postupu. Je to tak vitana zmena oproti pristupu \"Precti si 400 strankovou normu a pak nam prijd podekovat, jak jsme ti dobre poradili\" :-)
Vlada