VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
#55850
První informace o připravovaných změnách:

po delší době beze změn se připravuje drobná změna odletů z LKPR. Budou upraveny SID z drah 24,13.31, aby nedocházelo ke kolizi provozů. K tomu bude potřeba stáhnout nové mapy a opravit SIDy v AIRAC, resp. stahnout nový AIRAC (LKPR). Změny nastanou v řádném termínu voleb, tj. 24. 9. 09.

Mapy budou včas připraveny v balíčcích ke stažení.
#56445
[quote="Pavel"]Šéfe dotaz - kudy teda plánovat nonrnav do LKTB a spol?[/quote]

Nic jsem k tomu nenašel, takže asi podle schematu, aby se nevytvářely kolize příleti-odleti :

a) DEP RWY24 - ARR RWY24/31 = via DCT VOZ W32 BOĎAL
b) DEP RWY06 - ARR RWY06/13 = via DCT VLM
c) jiné = jiné
#58040
Po prve sa pre mna zda viacej prehladnejsia (ako nasa SK :D), po druhe je fajnovejsie odklonenie trasy od BODAL na RAK a tym asi uvolnenie Prahe, moj nazor. Otazne je, ci a kedy sa to uplatni na VATSIM-e.
#58056
Hmmmm, zaujimavy postreh, ale prve hned ked som na to kukol je naladit radialy NAV1, NAV2 - VOZ, VLM (fix mas) a sledovat smer RAK, nic ine mi nevychadza...
#58058
No nevím, co řešíte, trať je vedená přes nový bod ELPON. Ten je definovaný radiálem a DME od VOZ. mezi ním a RAK se letí QDM resp. QDR RAK. To je mírně neobvyklé, ale podobné úseky existují i jinde (něco via TBV).

Nastudovat NON-RNAV a pak si stěžovat.

Jinak bych v odklonění tratě od OKL viděl spíše výhodu. Současně myslím, že budou nějak ještě inovované odlety/přílety non-rnav z LKPR na W32 (nejde už via OKL). Protože je eště 1,5 měsíce do platnosti, lze očekávat zpřesnění.

Tato změna a všechny, co s tím budou souviset sse uplatní dle reálu (19 DEZ 09).
#58063
[quote="PavelS"]S chybou plusimus 5nm, což dám na QDR/M na 35nm i poslepu.

Jak píšu : odklonit z TMA (nechápu, proč se neudělalo už dávno).[/quote]

No ale jak vidíš ono to není odkloněno z TMA, naopak, je to pěkně na kolizním kurzu s příletovkama i odletama. To už mohli rovnou udělat W32 po trati VOZ - RAK.

No a let s pěkným větrem na jedno NDB pěkně v noci s noční chybou, mno... To já nedám ani ve FSce. :P
#58070
[quote="amalka"][quote="PavelS"]Rozhodně ano. Je to SID RWY22 OVA, mapa AD2-31-1. nejdříve hledej, pak kritizuj.[/quote]

SID neni NON-RNAV trať. Navíc letadlo tento sid letící je RNAV ABLE protože trať po TBV je RNAV only.[/quote]

Ne.

Uvedený SID je obojetný, tj, není označen výhradně jako R-NAV, čili je užitelný pro oboje.
Letadlo letící tento SID není (nemusí) být RNAV able.

Proč ?
#58072
PavelS píše:
SID neni NON-RNAV trať. Navíc letadlo tento sid letící je RNAV ABLE protože trať po TBV je RNAV only.
Ne.

Uvedený SID je obojetný, tj, není označen výhradně jako R-NAV, čili je užitelný pro oboje.
Letadlo letící tento SID není (nemusí) být RNAV able.

Proč ?
No z logiky věci vyplývá, že když trať kterou zamýšlím letět od TBV je RNAV ONLY (to je), tak musím být RNAV ABLE, a tedy jsem schopen ten SID zaletět tak jako tak. Těžko poletím tenhle SID jako NON-RNAV, když nejsem schopen po TBV nikam pokračovat ne?

Jako chápu kam míříš, je tam prostě 43nm čistě podle NDB, ale jako příklad to není imho dobrý, protože na tenhle SID se NON RNAV letadlo nemůže dostat ne?
#58078
No třeba. Dále je možné pokračovat VFR, například.
Hlavním důvodem ale je, že na tento bod HLV navazuje nejméně jeden civilní (NON-RNAv) STAR do LKPD, možná i další v MIL AIPu (LKCV, apod). V podstatě kvuli tomu, aby mohly přeskakovat RNAV necertifikované vojenské letadla mezi OVA a PARdubicemi, je to takto ponecháno.

Jiná věc je pak způsob uvažování - pokud je v AIPu SID, který je určen pro oboje R-NAV i NON-RNAV, tak je chybné prohlásit , že na něm NON-RNAV nemůže být, protože AIP výslovně předpokládá, že může. Je potřeba se zamyslet a začít hledat , proč tomu tak je. To je obecný návod, jak se naučit co nejvice.
#58084
[quote="amalka"]No ale jak vidíš ono to není odkloněno z TMA, naopak, je to pěkně na kolizním kurzu s příletovkama i odletama. To už mohli rovnou udělat W32 po trati VOZ - RAK.[/quote]

Zeptala jsem se u konkurence a odpověď je "plánovaná rekonstrukce TMA Praha".

Jinak s tím kolisemi:

ono, hlavní je separce od obouch příletů LOMKI-ETHATU a NECO-RAZIM. Tam to podle mne pomůže, protože je to do 95, a příleti jsou čím jižněji, tím výše. Při letu po W32 via OKL se to oboje sešlo kolem FL90-70 a to blbé. Nicméně zdá se, že tuto je iba začátek nějaké další změny (bacha i tato mapa se může do 19DEZ09 třeba šestkrat změnit!!!) a uvidime, co vyleze.

Trať RAK VOZ je možná unable z důvodu blízkosti hranic TMA a požadované přesnosti (malá).