VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
By A319CJ
#55662
Mimochodem, jak vypadá situace s Airsimmerem? Od května na webu postrádám update prací....
Uživatelský avatar
By Engin
#55670
[quote="amalka"]Aha. No jakýkoliv novější airbusový addon to chce jako sůl...[/quote]

PSS předtočit kurz umí.
Uživatelský avatar
By amalka
#55672
[quote="Engin"]Tou první větou si to celkem trefil... :)[/quote]

Ha, celej den čekám až to někdo napíše abych zase nebyl za neurvalce jako obvykle! :P
Uživatelský avatar
By amalka
#55673
[quote="Engin"][quote="amalka"]Aha. No jakýkoliv novější airbusový addon to chce jako sůl...[/quote]

PSS předtočit kurz umí.[/quote]

Na to PSS me už lámal PB, jenže ten polofunkční VC je neuvěřitelně hnusnej. Byť jsem létal i na simulátoru dopravního letadla na ZX Spectrum a potom na PC (16 barev, tuším CGA rozlišení), tak čestně přiznávám, že hnusnej nebo jen 2d kokpit hned tak nepřekousnu... :(
Uživatelský avatar
By Pavel Muroň
#55674
...celej den si říkám, že Amálka asi čeká.... Ale jinak pro mě ta informace cenu má. Ušetřím tím čas.
Uživatelský avatar
By amalka
#55675
Jako Wilco Airbus zas tak špatný rozhodně není. Některý PMDG jsou i výrazně horší (no flame!, IMHO). Po té, co (aspoň u mě) zmizel důvod totální nepoužitelnosti (půlměsíce na ND), tak to lítatelné rozhodně je. Ale pořád to má několik vlastností, které tě nutí zamyslet se nad tím, jestli je to \"bug nebo feature\" a pak vymýšlet jak aktuální problém obejít. B737 Classic Wilco PIC to není no (mluvím o kvalitě addonu).
Uživatelský avatar
By CSA433
#55676
S wilco Airbusy mám zásadní problémy:
* frame rate not-friendly
* Tlošťka čar na PFD i ND jsou nastaveny poměrově k velikosti okna = pokud si ho zvětším, tak je všechno větší. U PSS je toto bez problémů. Tam to jde dát skoro do reálné velikosti screenů v cockpitu(mohu porovnat, byl jsem tam).
* Fonty na PFD, ND, ECAM, MCDU jsou zcela nesprávné(u PSS taky, ale né tolik), u Wilca je tam prostě Tahoma.
* Navigace si dělá co chce, zejména pokud potřebuju nějakou jemnější navigaci, SID, STAR, Constrainy atd.
* Flight-controls jsou cca. ok, ale je tam taky neznámý důvod s G/S

Zrovna jsem odladil Merge PSS a Overland A321 s editací váhy a chová se to tak jak má, G/S stabilní, parádně se s tím létá na ruku. Kdo chce, pošlu návod/files.
By ASG29
#55680
[quote="amalka"]Jako Wilco Airbus zas tak špatný rozhodně není. Některý PMDG jsou i výrazně horší (no flame!, IMHO). Po té, co (aspoň u mě) zmizel důvod totální nepoužitelnosti (půlměsíce na ND), tak to lítatelné rozhodně je. Ale pořád to má několik vlastností, které tě nutí zamyslet se nad tím, jestli je to "bug nebo feature" a pak vymýšlet jak aktuální problém obejít. B737 Classic Wilco PIC to není no (mluvím o kvalitě addonu).[/quote]
Tak si vyzkoušej CS 757 pro FS9! Potom budeš na Wilco pět jen samou chválu...
Uživatelský avatar
By amalka
#55681
[quote="ASG29"][quote="amalka"]Jako Wilco Airbus zas tak špatný rozhodně není. Některý PMDG jsou i výrazně horší (no flame!, IMHO). Po té, co (aspoň u mě) zmizel důvod totální nepoužitelnosti (půlměsíce na ND), tak to lítatelné rozhodně je. Ale pořád to má několik vlastností, které tě nutí zamyslet se nad tím, jestli je to "bug nebo feature" a pak vymýšlet jak aktuální problém obejít. B737 Classic Wilco PIC to není no (mluvím o kvalitě addonu).[/quote]
Tak si vyzkoušej CS 757 pro FS9! Potom budeš na Wilco pět jen samou chválu...[/quote]

Já mluvím v tomhle případě o Wilco Airbus Vol. 1. který má těch much dost. Ale pokud teď konečně funguje MCDU, tak je mi skutečně u prdele jestli má MCDU font Tahoma nebo Verdana nebo AirbusMCDUFontXyz... :P

Osobně považuji za nejlepší komerční FS9 addony Citation X, E-Jet Series a PIC 737 Classic (všechno Wilco) a F1 ATR. Opět, to není nadhoz na flame ale můj osobní názor po několika letech hledání použitelného addonu. Tzn. fakt nechci vysvětlovat proč a navíc v tomhle threadu. :P

Jinak autoland vol.1 včera vyrobil -20 ft/min v/s, což neudělám ani ručně. Takže u mě zatím dobrý!
Uživatelský avatar
By Filipos
#55682
Zato mě autoland u Wilco 735 vykouzlil -220 ft/min, což taky ručně neudělám :P

Přitom jindy býval měkčí, asi záleží na aktuálních podmínkách...

A co se Wilco Airbusu týče... radši si počkám na Airsimmer :)
Uživatelský avatar
By amalka
#55683
[quote="Filipos"]Zato mě autoland u Wilco 735 vykouzlil -220 ft/min, což taky ručně neudělám :P

Přitom jindy býval měkčí, asi záleží na aktuálních podmínkách...

[/quote]

Jo, taky mi přijde že obecně ty autolandy jsou dost sázka do loterie. Všechny Wilca flarujou buď málo nebo vůbec. Jinak 220 ft/min je cca. 1m/sec, což je imho pořád lepší průměr i v reálu ne?
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#55684
Zdravim, no co se týče Airbusu ,že jsem na něm začal před dvěma dny - PSS cockpit + IFDG model = nemužu si stěžovat a mé druhé přistání v Insbrucku činilo -83 ft/min a návrat v praze -90ft/min = imho bych řek ,že už se to podobá trošku realitě. ;)

to : -220ft/min to je docela tvrdý nato ,že 737 podvozek zvládne max -500 bez vážnějšího poškození / i když už to musí být pořádná prda.

Kdybych měl používat autoland tak už za tim compem vubec sedět nemusim :D
Uživatelský avatar
By Filipos
#55686
Nesmímě ale zapomenout také na to, že jak FSka, tak Wilco moc nesimulují nějaké tlumení podvozku, takže dosednutí vypadá zevnitř i zvenku dost nereálně tvdě na rozdíl od reálu, kde i tvrdší přistání (tedy například těch -220ft/min) není na pohled tak strašlivý náraz. Nedávno, když jsem s A321 jako pasažér přistával v Praze za velmi silného větru, přistál pilot velmi, velmi tvrdě, ale vypadalo to... reálně :)

Co se autolandu týče, hodí se - krom mlhy, samozřejmě - když člověk neprozřetelně večer odstatruje jakž takž svěží, ale než doletí do destinace, zavírají se mu oči :)
Uživatelský avatar
By amalka
#55687
(citace z nějakýho real aviation fóra)

The A330 will print a Post Flight Report obviously at the end of the flight.
One endeavours to avoid a Load 15 report but the following info comes from my OM Part A:

There are several categories of hard landing and this will dictate the level of post flight inspection required.

The criteria and parameters for aircraft type are as follows.
1. A hard landing is a landing with an aircraft weight less than the Maximum Landing Weight (MLW) and:-
• a vertical acceleration (Vert G) equal to or more than 2.6g and less than 2.86g at aircraft Centre of Gravity (CG) or,
• a vertical speed (Vs) equal to or more than 10 ft/sec and less than 14 ft/sec.


2. A severe hard landing is a landing with an aircraft weight less than the Maximum Landing Weight (MLW) and :-
• a vertical acceleration (Vert G) equal to or more than 2.86g at aircraft Centre of Gravity (CG) or,
• a vertical speed (Vs) equal to or more than 14 ft/sec.
Uživatelský avatar
By Filipos
#55688
Takže pod -600 ft/min to není ani \"hard landing\"? Proč teda vlastně podrovnáváme? :)
By A319CJ
#55690
[quote="amalka"]Další dotaz, (wilco vol 1). Lze nějak naladit ADF 2 ?[/quote]
Nejde - nebylo naprogramováno
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#55691
dotaz na PSS - lze omezit na autopilotovi limit vertical speed v režimu VNAV ? já ho nechal klesat podle toho co má vypočítáno v MCDU a pustil to dolu přes -5000 a šel pořád víc k zemi / někde bude asi chyba nebo to PSS limity neumí ?

např 737NG má přednastavem limit max - 4000 ....
By ASG29
#55693
[quote="amalka"]Osobně považuji za nejlepší komerční FS9 addony Citation X, E-Jet Series a PIC 737 Classic (všechno Wilco) a F1 ATR. Opět, to není nadhoz na flame ale můj osobní názor po několika letech hledání použitelného addonu. Tzn. fakt nechci vysvětlovat proč a navíc v tomhle threadu. :P[/quote]
K tomu ještě Aeroworx B200, LD767 (jen je znát doba vzniku) a taky PSS 757 (jisté mouchy, ale nedůležité pro let). S Autobusem jsem to chvíli zkoušel - PSS A330/340 - ale nebavilo mne lítat jen ve 2D cockpitu. Jinak to nebyly špatné addony (pokud nebudu brát v úvahu, že to jsou Autobusy...).
Uživatelský avatar
By Engin
#55697
[quote="Michal Z."]dotaz na PSS - lze omezit na autopilotovi limit vertical speed v režimu VNAV ? já ho nechal klesat podle toho co má vypočítáno v MCDU a pustil to dolu přes -5000 a šel pořád víc k zemi / někde bude asi chyba nebo to PSS limity neumí ?

např 737NG má přednastavem limit max - 4000 ....[/quote]


No, limity nejsou třeba pokud se k tomu chováš "slušně". Obecně se na 100% jedná o stav, kdy jsi výrazně přeletěl DECEL point, nacpal do letadla že má klesat a dal mu managed descend. Cílem letadla se pak stává descend profile (který je někde hluboko pod tebou a éro za ním jde až max. rychlostí (proto takový brutus ditch). Pokud budeš klesat na/těsně za DECEL, tak se éro nezanoří nijak zvlášť.

Pokud potřebuješ klesat daleko za DECEL, musíš si sám nastavit cílovou výšku a následně i vertikální rychlost.

Boha jeho, nepoužívej prosím pojem VNAV v tomto threadu :D

PS: Jo, sem zapomněl, ještě varianta je nastavit target speed. Pak to klesá jen max VS aby držel danou speed.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13