VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#51096
Je to mozny :D Asi jsem trubka. V tu chvili jsem si byl ale tak jistej, ze jsem se radsi optal, tak nevim. Nekdo dalsi mi da treba za pravdu. Podle mych letovych zapisku bylo v tu dobu na lkpr atis lima a pak mike.

Tak muzu jit s klidem spat.
#51098
Ad ATIS:
ATIS se generuje automaticky z nekolika zdroju. Kombinuje METAR, obsazeni site, realny ATIS apod. To vse funguje skvele, pokud funguji vsechny tyto vstupni systemy. Jakmile nektery z nich vypadne, zpusobi to i vypadek nekterych informaci (zde napr. obsazeni site), tim pak pri aktualizaci muze vzniknout chyba. Behem vecer doslo prave k takovemu vypadku, takze se ATIS mohl vytvorit s touto chybou.
Porucha kazdopadne nebyla na vasem prijimaci :)

Ad EVENT:
Chvilku to trvalo, ale nakonec se to rozjelo. Ale je pravda, ze zpocatku jsme si docela posteskli co se mnozstvi provozu tyce. Prvni poradny hezky vikend byl znat...
Nicmene doufam, ze na okurkovou sezonu je jeste brzo, takze se jeste BUDE litat (a tedy i ridit).

Budte zdravi!

Rada
#51101
Ano, kluci - v jednu chvilku tam skutečně byl UNICOM.

Abych celou situaci popsal. Včera byl poměrně nezvykle i DEP, v ATISu byla od samého počátku frekvence DEP. Přesto jsem byl za večer asi 156 498 794 561 432 564x jebán DEPem a APPem, co to tam dole máme za bordel, že piloti volají někoho jiného.

Toto byla jednoznačně chyba pilotů, kteří pod heslem zvyk je železná košile neomylně ladili APP.

Hrál jsem si s tím tak dlouho až jsem to \"zku*vil\" -> objevil se tam UNICOM, to se stalo bohužel v tu nejmíň vhodnou dobu = největší špičce; takže jsem neměl čas to uvést v soulad ihned.

Tak to tedy celé vzniklo a pokud mi ještě dneska řekne někdo slovo ATIS, tak ho vyhodím z okna! :)

Díky všem zúčastněným.
#51103
[quote="Radizz"]
Abych celou situaci popsal. Včera byl poměrně nezvykle i DEP, v ATISu byla od samého počátku frekvence DEP. Přesto jsem byl za večer asi 156 498 794 561 432 564x jebán DEPem a APPem, co to tam dole máme za bordel, že piloti volají někoho jiného.

Toto byla jednoznačně chyba pilotů, kteří pod heslem zvyk je železná košile neomylně ladili APP.
[/quote]
Jednoznačně chyba pilotů, ale v LKPR není pozice DEP moc zvyklá, takže bych při jejím užívání doporučoval, aby TWR, GND či DEL říkali s povolením, že after departure Praha 120.52 nebo jak je ta frekvence. Já osobně ty ATISy poslouchám, ale jsou i tací, kteří si otevřou psanej, opíšou QNH a Informaci a na zbytek\'\'serou\'\'. Takže to, občas, když tam pozice DEP je, oznamovat přímo do rádia.
#51114
To že to je vůbec v ATISu řečeno, je rozmazlování VATSIMu.

Ono je totiž docela dobře popsáno v AIPu. :) Ten se v tomhle směru na VATSIM nedá přenést celý, proto jsme volili tuto formu informování pilota.

Oznamování frekvence po vzletu dost zdržuje a zasekává frekvenci, přesto jsem to některým piltům, kteří vypadali zmateně říkal.

Je prostě vidět, že na DEP jaksi není vybudovaný návyk a kdyby to tam bylo tučně a podtrženě, někteří by stejně ladili 127,570.
#51124
Za LKVO_TWR bych chtěl poděkovat dvěma neznámým zahraničním odvážlivcům, kteří tradiční Ruzyni vyměnili za nově budované low-cost letiště a vyzkoušeli místní krátké ILS, domácím, z nichž se ukázali pouze 2 (slovy dva) piloti AirPrague, což by bylo neomluvitelné, nebýt situace, kdy ostatní členové byli povoláni do služeb vyšších míst nebo je zklamala technika a potom neohrožené andule, které se nakonec podařilo i přistát. 6 pohybů za večer je na Vodochody asi celkem dobrá statistika, nicméně by to chtělo více!

Tímto apeluji na piloti, aby si to zkusili a místo hudryhudryád a šarmantních šejků zkoušeli více doma!
#51128
[quote="mrcouchette"]6 pohybů za večer je na Vodochody asi celkem dobrá statistika, nicméně by to chtělo více!

Tímto apeluji na piloti, aby si to zkusili a místo hudryhudryád a šarmantních šejků zkoušeli více doma![/quote]

OK, uděláme nízký průlet ;) (předpokládám, že smyčka na konci je na otáčení stále příliš úzká)
#51137
Statistiku přímo pro Ruzyň jsem ještě neobjevil ( VATSIM staistiky se změnily a takový to +/- vataware mi nechodí (?)) , ale než mi to spadlo, tj od 17:50 do cca 21:30, jsem měl trackováno na oblasti 63 lietadiel, čiže celkovo mohlo být tak kolem 100 pohybů - což je rozhodně méně, než při RtH , ale vzhledem k podmínkám to není až tak špatné.
#51146
[quote="amalka"]
Jinak kam se sere AF1 na tohle.:
~ Charts- PILOT\'S SR-71 Blackbird!~ U.S Air Force 9th Recon. Wing ~ NAV-0903~ Reconning Spring Summit @ M3.2 - FL850 ~ / V /
http://www.vataware.com/flight.cfm?id=3230664[/quote]

čert ví - třeba se to konalo i v reále, mimo dosah ŘLP :)

[quote="JAV"]Rád bych kapitánovi druhého AF1 v pořadí poděkoval za dokonalou hlasovou přípravu. Barva a hloubka hlasu, frázování, akcent - na jedničku.[/quote]

druhé AF1 v požadí byl Jindřich ne? ... měl jsem tu čest ho sledovat na VRC radaru ;)
#51159
[quote="Stanislav Pour"][quote="amalka"]
Jinak kam se sere AF1 na tohle.:
~ Charts- PILOT\'S SR-71 Blackbird!~ U.S Air Force 9th Recon. Wing ~ NAV-0903~ Reconning Spring Summit @ M3.2 - FL850 ~ / V /
http://www.vataware.com/flight.cfm?id=3230664[/quote]

čert ví - třeba se to konalo i v reále, mimo dosah ŘLP :)
[/quote]

Jestli si dobre pamatuji, tak posledni dva letave Blackbirdy ma NASA... takze by letel minimalne s jinou volackou ;-)
9th Recon dnes provozuje U-2 a RQ-4 (Global Hawk)

Jen drobna poznamka pro ATC... kdyz leti zjevny cizinec, asi je lepsi nazvy FIXu (VORu, atd.) rovnou spellovat a nesnazit se je prerikavat ceskou vyslovnosti... (nj, nemel jsem behem 11 hodinoveho letu co delat ;-)
#51562
Oznamování frekvence po vzletu dost zdržuje a zasekává frekvenci, přesto jsem to některým piltům, kteří vypadali zmateně říkal.
Já teda asi zmateně nevypadal a přesto jsem APP po vzletu naladil... omluva. Oni mě FSPax nasraní 40ti minutovým čekáním na vzlet tak hlasitě nadávali, že jsem se musel přeslechnout - v mém letadle nemá pilot zamykatelné dveře, nemá dokonce vůbec žádné, bohužel :D Kdybych tam zkusmo rozdal volební lístky, neměl by Obama šanci :lol: ...a poškození reputace společnosti jsem pak nalítával týden ;)

Jinak GOOD!