VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#580
FRANKFURT OVERLOAD, EDDF, 12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PRAHA vystupuje jako oficiální partner této akce.
Odborníci předpovídají zvýšený ruch i na LKPR.


Největší kontinentální letiště v Evropě :

ATC : minimálně 25 řídících.

Obrázek

Počet pohybů : 400 - 500 ( est. by M.Georg ) !!!!.

Detaily: najdete na oficiálních webových stránkách akce.

Trénink: po celý týden můžete létat do EDDF na rozvičenou, což je silně doporučováno ( by M.Georg ).

Generálka: s plným obsazením ATC se koná tento Pátek , 11.11.2005, cca od 19:00 místního času.


Mapy a podobné zbytečnosti: najdete na webu SAGu.

Scenerie: jsou scenerie excellentní placené , placené, volné pro FS2004, volné pro FS2002 a též pro X-Plane simulator. Je tedy z čeho vybírat.


( Screenshots by SAG, Aerosoft .)
#882
Teď jsme se o tom bavili s PZ a líčil mi jak to tam vypadalo minule v praxi. Myslím si že by to nemělo od nás zůstat bez povšimnutí a měli bychom se tam společně vydat :)
Jdem do toho?

IMHO pro Petra CGY, ono to sice vypadá děsivě, ale když si ten FRA pár krát zkusíš zaletět, tak zjistíš že je to v pohodě.....:)
#883
To asi ano, potíž je s mojí ne-angličtinou. Zkouším ji v provozu, ale když se dostanu do úzkých doma můžu vždycky přejít na češtinu. Dokonce i to zahraničí bych risknul, ale spíš v klidnějším provozu, kdy tolik neobtěžuje obligátní \"say again plz\" a v největší nouzi lze přejí na text.

Někdy není ani tak problém rozumět anglicky, jako spíš to, že radiový přenos někdy velmi zkresluje a i když třeba bez potíží rozumím věži, tak jinde třeba approach nerozpoznám asi slovo. No a v tom fofru při hromadném sletu všichni hovoří ještě rychleji .....

Petr CGY
CSA0057
#884
Tak to máš pravdu. V takovém případě asi není vhodné se na takovou akci vydat, protože je to opravdu fofr....
Zkoušej tedy létat do zahraničí když je provoz nižší a létej třeba i na ty větší letiště, tím získáš hodně zkušeností a jednou se k nám připojíš až bude taková heavy akce :)

Ještě k tomu FRA, i když se jedná o velké letiště a i v reálu je tam celkem svižný provoz, tak to mají zmáknuté perfektně. Hlavně díky transition arrival a paralelní dráhy pro přistání. Zažil jsem to na vlastní kůži, když jsem do FRA letěl a byl jsem překvapen, jak se to dá v klidu a v pohodě zvládnout.
#1357
Jen si dovolím lehce připomenout a oprášit informaci o této akci. Brzy se dozvíte ještě další zatím zcela utajovanou informaci, která bude s tímto souviset :D
Myslím, že by si každý virtuální pilot, měl do kalendáře poznamenat toto událost a v EORO-BOOKu zabukovat min. let tam a zpět.
Např. OK0536 a OK0537 :)
#1393
Kdo si toho náhodou v Pavlově textu nevšiml, LKPR se stala oficiálním partnerem akce EDDF Overload. Můžete tedy očekávat plně obsazenou Prahu a s tím i související předpokládaný velký provoz.

Naslyšenou ve sobotu a případně i na generálce v pátek...

David
#1439
Vážení piloti,

aby se v sobotu ve Frankfurtu předešlo chaosu, vydali naši pečliví němečtí kolegové ]PILOT NOTAM, který je nyní dostupný i v českém znění.

Současně vydali i stručný ]Pilotní Checklist, který v kostce shrnuje důležité rady, jak ve Frankfurtu nebýt za bl..e.
Opět - abychom vyšli našim pilotům conejvícevstříc, je tento k dispozici i v Č.J..

Stručný výcuc z obou :

Dear pilots,
as we are quickly approaching the events date, here are a few reminders about some essential thins when flying to Frankfurt:


i) Get yourself informed about the airport. Visit SAG page and select Frankfurt FIR/Frankfurt. You will find all frequencies listed there, all charts ready for download, and you will have direct links to our flightplan database.

ii)Use a valid flightplan. This is something which can´t be overemphasized. For valid flightplans visit EUROBOOK pages. All aicraft with unusual routings must expect rerouting, holdings or even diversion to alternate if they are not able to navigate according to the published flight routes.

iii) Read the charts. Unlike the US there is much more more mandatory information on the charts. Initial altitudes on SIDs, speed restrictions on arrival, waypoints, all that is on the chart, and you are expected to be familiar with this information!

iiii) Approach and delivery controllers (BTW, approach is called \"arrival\" in Frankfurt) make extensive use of their ATIS. Please be prepared to read and acknowledge the ATIS identifier on initial contact with arrival or delivery.

iiiii) Fly an RNAV-capable aircraft, if possible. Frankfurt arrivals are solely based on RNAV transitions, STARs are not used, and will not be assigned. If you are cleared for an arrival procedure it´s always an RNAV transition. If you are not RNAV capable, expect vectors to final.

iiiiii) Don´t ask the arrival controller for your landing runway. This is a mistake commonly made and only congests the voice channel. Arrival can´t assign you a landing runway, that´s the job of Frankfurt Director. However, if you flying north of the field you may expect runway 25R, and 25L if you´re south of it (but this isn´t set in stone!)

iiiiiii) When handed off to the next controller, listen to the frequency. Don´t even attempt to determine your next station by the callsign. During the event we well have 6 center controllers online, and they are all using the same callsign (\"Langen Radar\"). In addition there are 3 arrival controllers, and a separate departure controller. On the ground there will be 6 different Apron/Ground/Tower positions. So, listen and write down the frequency. And if you´re unsure, switch back to the originating frequency and ask again .

iiiiiiii) Pilots from the american continent should keep in mind that transition levels are very low in Europe. Don´t be confused by \"flightlevel 70\", that´s absolutely correct. Transition level usually is FL70 of FL60. If you need the altimeter in inches please advise.

iiiiiiiii) Please use an addon scenery. No one want´s to see aircraft taxiing through grass or parking inside buildings. Also it make life much more complicated for ground controllers. Please be so kind towards the controllers and honor their efforts by using a scenery. A FS2004 freeware scenery for Frankfurt is available here.].


iiiiiiiiii) Thanks for reading and obeying these hints. And if you want to check out that you are really prepared will, give us a visit today starting 1830Z. As a last proficiency check most if not all event controllers will staff Frankfurt today to make their final preparations.

And finally: be prepared for really heavy traffic. Last years Frankfurt Overload had about 370 inbound and 120 outbound movements in a 6 hours period. So it WILL get crowded.
_________________
best regards,
Martin Georg
VATSIM Europe Division Director (VATEUD1)
Squawkbox 3 Beta Tester
#1454
Zajímalo by mě, kdo dneska letěl z EDDF s AIRAC 0511, jestli zadal do FMC trať SULUS Z650 TIPAM Z35 LOMKI.
Já ne. FMC na mě řvalo \"Invalid Entry\". Konkrétně když jsem chtěl vložit po SULUS trať Z650 nebo po TIPAM Z35.
Když nahraju AIRAC 0510 tak je vše v pořádku.
#1456
Teď jsem si s tím hrál a kontroloval i položky v AIRACu a nevím v čem je problém.
AIRAC v souboru wpNavRTE.txt trať Z650 a Z35 obsahuje, ale FMC PMDG737 napíše Invalid Entry.
U Airacu 0510 je vše v pohodě, takže asi bych oproti německým kolegům doporučil raději používat AIRAC 0510 místo 0511.
#1458
[quote="tgurecky"]Teď jsem si s tím hrál a kontroloval i položky v AIRACu a nevím v čem je problém.
AIRAC v souboru wpNavRTE.txt trať Z650 a Z35 obsahuje, ale FMC PMDG737 napíše Invalid Entry.
U Airacu 0510 je vše v pohodě, takže asi bych oproti německým kolegům doporučil raději používat AIRAC 0510 místo 0511.[/quote]
Taky jsem narazil u 0511 na problemy.
#1459
Našel jsem i problém. Problém je opravdu v AIRACu 0511.
Wypoint SULUS má souřadnice v seznamu NavFix:
SULUS 50.075192 10.728808
kdežto v seznamu NavRte:
SULUS 50.075278 10.728889

V AIRAC 0510 jsou tyto údaje schodné
čili NavFix:
SULUS 50.075278 10.728889
a NavRte
SULUS 50.075278 10.728889
#1479
Achjo, tak jsem se na tuhle akci tak tesil a tak me to zkazilo vecer az to neni mozny...asi mam nejake divne scenery Frankfurtu, protoze jakmile jsem se priblizil Frankfurtu, tak me chytil prvni 3 minutovy lag, tak jsem se potom znova pripojil, omluvil se a pokracoval v letu, zhruba po 5 minutach se to opakovalo a takhle asi 4x a i pres tyhle problemy kvuli kterejm musel nasledovat i miss apr. jsem to nakonec doletel a pristal, jenze uz pri prvnim lagu me spadlo FSacar a neslo odeslat ani prerusenej vypis. Tak jsem si preinstaloval textury a chtel jsem si aspon zaletet zpatky, ale pri kontaktu s DEL se me to seklo znova, tak uz jsem se nastval a vypnul pocitac. Zkusim preinstalovat FSko a scenery a pak doufam ze se jeste do Frankfurtu nekdy podivam. Nastvalo me to fakt hodne, protoze to byla krasna akce a navic pro me skoncil FifthyNorth hned na zacatku...no tak snad priste :-(
Kdyby nekdo vedel co mohla bejt presna pricina takovejhlech lagu tak mi prosim napiste.
#1485
Mam 512Ram a 3Ghz procesor, to si nemyslim ze to bylo tim, jenze mam nejaky stazeny textury frankfurtu, jiny nez maj na strankach a myslim ze ty jsou nejaky spatny, tak to budu muset asi preinstalovat.

EDIT: ja jsem totiz stahoval i textury mesta a asi bude problem v nich...