- 18 zář 2021, 01:35
#132646
Vážené užší vedení VACC CZ.
Při vyplňování přihlášky byl jedním z mých hlavních cílů, v blízké budoucnosti rozsvítit CZ FIR a projít vším, co s tím souvisí, protože civilní letectví mě zajímá a rád získávám znalosti z tohoto oboru.
V reálu jsem potkal spoustu lidí s mnohem většími zkušenostmi, než jakými disponuji a vždy jsem rád za to, když mě někdo zkušenější něco naučí. Stejné je to i tady na Vatsimu.
CZ VACC jsem od začátku mého členství vnímal jako lehce sterilní a uzavřenou skupinu, ovšem působící poměrně profesionálně, na nové zkušenosti a znalosti jsem se vždy těšil a jistá prezentovaná profesionalita mi imponovala. Postupem času jsem začal zjišťovat, že profesionalita, na níž si náš VACC tak zakládá, by se dala považovat spíš za zbožné přání než za realitu.
Začal jsem vnímat jistou nadřazenost až aroganci vůči pilotům a někdy i mým kolegům, v poslední době i vůči mně osobně, a i neprofesionalitu v rámci managementu, což bych nepovažoval za zásadní, kdyby chování některých členů staffu probíhalo v rovině zábavy, jakou by vatsim měl být.
Když jsem začal být svědkem naprosto nevhodného chování vůči našim řídícím, začal jsem postupně zjišťovat názory ostatních členů a narazil jsem na několik případů, které mě utvrdily v mém názoru, že se v našem VACCu děje něco divného, a nejde jen o můj zkreslený názor. Již zmiňovaná sterilita a extrémní uzavřenost úzkého vedení VACC CZ vede k tomu, že nejen že nepřibíráme nové ATC ale opouštějí nás stávající řídící, kterých i tak máme málo. Jako příklad bych uvedl dvě jména: Matej Quarda a Ondra Kulhánek, což jsou lidé velmi úzce spjati s výcvikem reálných řídících a také lidé s přímým přístupem ke zdrojům reálných informací. Současné vedení jim členství v našem VACC tak znechutilo, že již nemají zájem za současné situace svými odbornými znalostmi do našeho VACC přispívat, přitom oba by měli zájem řídit a rozvíjet VACC i po jiných stránkách.
Další kapacitou, která by do našeho VACCu ráda přispěla svou odborností je Jaroslav Veselý, reálný oblastní řídící, který situaci zná z pohledu virtuálního pilota a pozastavuje se nad zmiňovanou arogancí vůči pilotům na frekvenci, a také některým absurdním postupům, které jsou vyžadovány vůči pilotům i řídícím, čemuž byl několikrát osobně přítomen a ze své pozice ji v kontextu VATSIMu absolutně nechápe.
Za naprosto klíčové problémy našeho VACCu považuji:
1. téměř nefunkční výcviky vedoucí k chybějícím kapacitám řídících (za vše bych zmínil zcela netransparentní přijímání studentů do výcviku, protěžování neperspektivních jedinců, chybějící koncepce výcviku jako takového, chybějící moderní a efektivní výukové materiály)
2. DIR (Ondřej Pěnička) absolutně neřeší problémy členů ani pilotů, členové staff jednají zpravidla na vlastní pěst bez vědomí DIR
3. nerespektování odlišných názorů ze strany členů STAFFu, vedoucí až k veřejnému zesměšňování
4. slabá propagace eventů
5. způsob bookingu ATC - při akutním nedostatku řídících se obsazení jednotlivých pozic řeší těměř vždy až na poslední chvíli a třešničkou na dortu byla středa 15.9., kdy nebýt Jindřicha, nebyla by během online dne rozsvícena oblast
6. snahu vedení o zařazení LKPR na seznam Major Airports vnímám jako snahu o ztížení řízení budoucím adeptům
7. ignorace připomínek seniorních kolegů
8. veřejné vyhrožování suspendací/banem vlastním kolegům
9. arogantní tón vůči pilotům na frekvenci i na Discordu
Výše uvedené body mají za následek méně řídících, nechuť některých současných řídících být online v našem FIRu a i odliv na konkurenční IVAO, případně do jiných VACCů.
Spoustu případů jsem osobně zažil, a některé již vídám jako ATC v jiném FIRu. Osobně mě tato situace znechucuje natolik, že bez zásadní změny nebudu schopen, stejně jako níže podepsaní členové, setrvat v našem VACC.
Přímo absurdně pak působí seznam řídících na stránkách českého VACC. Tento obsahuje 52 jmen, z nich skutečně aktivních je 7. Do výcviku nikdo další za posledních 9 měsíců nepřibyl a tak je jen otázkou času, kdy VACC jako takový zanikne.
Chápu, že není možné se zavděčit všem. Chápu, že mimo virtuální realitu máme všichni svá zaměstnání a někteří i rodiny. Na druhou stranu, pokud člen staffu dlouhodobě vykazuje velmi malou aktivitu na pozici, na kterou byl vybrán, je potřeba střízlivě zvážit, zda je skutečně pro VACC přínosem. Ředitel VACCu by měl aktivity členů staffu průběžně monitorovat a vyhodnocovat, zda vše funguje jak má. Toto se podle mě neděje a je tak nutné, aby se udála nějaká změna, která by mohla českému VACC prospět.
Jsem přesvědčen, že VACC-CZ potřebuje akutně zcela nový impuls. Potřebuje změnit přístup staffu k členům a k výcvikům. Jelikož dlouhodobě není vidět ze strany staffu v tomto ohledu aktivita, progres a kreativita, na základě těchto připomínek a zjištění žádáme odstoupení Ondřeje Pěničky z pozice ředitele, který je za současnou neutěšenou situaci osobně odpovědný a který zcela selhává v roli generálního manažera VACC a zároveň na pozici ředitele navrhujeme Jindřicha Machalínka jakožto jednoho z nejstarších aktivních členů s odpovídající kvalifikací, zájmem a chutí VACC CZ vyvést z této patové situace.
Michal Šafránek 1289567 - S1 (TWR) student od 12/2020
pod výše uvedený text se podepisují:
Jindřich Machalínek 954707 - C1, člen od 12.9.2009,
Matej Quarda 983699 - C1, člen od 1.2.2010
Ondřej Kulhánek 884757 - člen od 22.12.2004
Petr Hrůza 1226744 - S2 (VACC Adria)
Jaroslav Veselý - oblastní řídící ŘLP
Michal Zíka 937679 - S2, člen od 22.7.2005 a s podporou dalších
Při vyplňování přihlášky byl jedním z mých hlavních cílů, v blízké budoucnosti rozsvítit CZ FIR a projít vším, co s tím souvisí, protože civilní letectví mě zajímá a rád získávám znalosti z tohoto oboru.
V reálu jsem potkal spoustu lidí s mnohem většími zkušenostmi, než jakými disponuji a vždy jsem rád za to, když mě někdo zkušenější něco naučí. Stejné je to i tady na Vatsimu.
CZ VACC jsem od začátku mého členství vnímal jako lehce sterilní a uzavřenou skupinu, ovšem působící poměrně profesionálně, na nové zkušenosti a znalosti jsem se vždy těšil a jistá prezentovaná profesionalita mi imponovala. Postupem času jsem začal zjišťovat, že profesionalita, na níž si náš VACC tak zakládá, by se dala považovat spíš za zbožné přání než za realitu.
Začal jsem vnímat jistou nadřazenost až aroganci vůči pilotům a někdy i mým kolegům, v poslední době i vůči mně osobně, a i neprofesionalitu v rámci managementu, což bych nepovažoval za zásadní, kdyby chování některých členů staffu probíhalo v rovině zábavy, jakou by vatsim měl být.
Když jsem začal být svědkem naprosto nevhodného chování vůči našim řídícím, začal jsem postupně zjišťovat názory ostatních členů a narazil jsem na několik případů, které mě utvrdily v mém názoru, že se v našem VACCu děje něco divného, a nejde jen o můj zkreslený názor. Již zmiňovaná sterilita a extrémní uzavřenost úzkého vedení VACC CZ vede k tomu, že nejen že nepřibíráme nové ATC ale opouštějí nás stávající řídící, kterých i tak máme málo. Jako příklad bych uvedl dvě jména: Matej Quarda a Ondra Kulhánek, což jsou lidé velmi úzce spjati s výcvikem reálných řídících a také lidé s přímým přístupem ke zdrojům reálných informací. Současné vedení jim členství v našem VACC tak znechutilo, že již nemají zájem za současné situace svými odbornými znalostmi do našeho VACC přispívat, přitom oba by měli zájem řídit a rozvíjet VACC i po jiných stránkách.
Další kapacitou, která by do našeho VACCu ráda přispěla svou odborností je Jaroslav Veselý, reálný oblastní řídící, který situaci zná z pohledu virtuálního pilota a pozastavuje se nad zmiňovanou arogancí vůči pilotům na frekvenci, a také některým absurdním postupům, které jsou vyžadovány vůči pilotům i řídícím, čemuž byl několikrát osobně přítomen a ze své pozice ji v kontextu VATSIMu absolutně nechápe.
Za naprosto klíčové problémy našeho VACCu považuji:
1. téměř nefunkční výcviky vedoucí k chybějícím kapacitám řídících (za vše bych zmínil zcela netransparentní přijímání studentů do výcviku, protěžování neperspektivních jedinců, chybějící koncepce výcviku jako takového, chybějící moderní a efektivní výukové materiály)
2. DIR (Ondřej Pěnička) absolutně neřeší problémy členů ani pilotů, členové staff jednají zpravidla na vlastní pěst bez vědomí DIR
3. nerespektování odlišných názorů ze strany členů STAFFu, vedoucí až k veřejnému zesměšňování
4. slabá propagace eventů
5. způsob bookingu ATC - při akutním nedostatku řídících se obsazení jednotlivých pozic řeší těměř vždy až na poslední chvíli a třešničkou na dortu byla středa 15.9., kdy nebýt Jindřicha, nebyla by během online dne rozsvícena oblast
6. snahu vedení o zařazení LKPR na seznam Major Airports vnímám jako snahu o ztížení řízení budoucím adeptům
7. ignorace připomínek seniorních kolegů
8. veřejné vyhrožování suspendací/banem vlastním kolegům
9. arogantní tón vůči pilotům na frekvenci i na Discordu
Výše uvedené body mají za následek méně řídících, nechuť některých současných řídících být online v našem FIRu a i odliv na konkurenční IVAO, případně do jiných VACCů.
Spoustu případů jsem osobně zažil, a některé již vídám jako ATC v jiném FIRu. Osobně mě tato situace znechucuje natolik, že bez zásadní změny nebudu schopen, stejně jako níže podepsaní členové, setrvat v našem VACC.
Přímo absurdně pak působí seznam řídících na stránkách českého VACC. Tento obsahuje 52 jmen, z nich skutečně aktivních je 7. Do výcviku nikdo další za posledních 9 měsíců nepřibyl a tak je jen otázkou času, kdy VACC jako takový zanikne.
Chápu, že není možné se zavděčit všem. Chápu, že mimo virtuální realitu máme všichni svá zaměstnání a někteří i rodiny. Na druhou stranu, pokud člen staffu dlouhodobě vykazuje velmi malou aktivitu na pozici, na kterou byl vybrán, je potřeba střízlivě zvážit, zda je skutečně pro VACC přínosem. Ředitel VACCu by měl aktivity členů staffu průběžně monitorovat a vyhodnocovat, zda vše funguje jak má. Toto se podle mě neděje a je tak nutné, aby se udála nějaká změna, která by mohla českému VACC prospět.
Jsem přesvědčen, že VACC-CZ potřebuje akutně zcela nový impuls. Potřebuje změnit přístup staffu k členům a k výcvikům. Jelikož dlouhodobě není vidět ze strany staffu v tomto ohledu aktivita, progres a kreativita, na základě těchto připomínek a zjištění žádáme odstoupení Ondřeje Pěničky z pozice ředitele, který je za současnou neutěšenou situaci osobně odpovědný a který zcela selhává v roli generálního manažera VACC a zároveň na pozici ředitele navrhujeme Jindřicha Machalínka jakožto jednoho z nejstarších aktivních členů s odpovídající kvalifikací, zájmem a chutí VACC CZ vyvést z této patové situace.
Michal Šafránek 1289567 - S1 (TWR) student od 12/2020
pod výše uvedený text se podepisují:
Jindřich Machalínek 954707 - C1, člen od 12.9.2009,
Matej Quarda 983699 - C1, člen od 1.2.2010
Ondřej Kulhánek 884757 - člen od 22.12.2004
Petr Hrůza 1226744 - S2 (VACC Adria)
Jaroslav Veselý - oblastní řídící ŘLP
Michal Zíka 937679 - S2, člen od 22.7.2005 a s podporou dalších