VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#126992
Obrázek


Milí piloti,

VACC-CZ vás srdečně zve na Prague RealOps: 25 hours in 3 days. Tato virtuální akce se koná u příležitosti současně probíhající reálné akce Flying4People. Řídící a piloti budou připojeni k síti VATSIM z jedné místnosti a tento virtuální event využijí k prezentaci VATSIMu lidem z řad veřejnosti.

Přileťte si užít let do Prahy nebo z Prahy v pátek 20. května mezi 9 a 18 hodinou, v sobotu mezi 9 a 18 hodinou a v neděli mezi 9 a 16 hodinou. Jako vždy se můžete těšit na plné pokrytí LKAA FIR řídícími a bookovací systém. Ráda bych zdůraznila, že v bookovacím systému je k dispozici 675 pravidelných, charterových a soukromých letů. Celý letový řád tvoří skutečné lety, skutečné časy a skutečná přidělená stání v průběhu daného dne. Přileťte si vyzkoušet, co znamená "As real as it gets".

Bookovací systém: http://vacc-cz.org/realops.

Mapy, scenérie a NOTAMy jsou jako vždy k dispozici na http://vacc-cz.org/airports/lkpr.

Tšíme se na vás !!!



Hello dear virtual pilots,

VACC-CZ is pleased to invite all pilots to Prague RealOps: 25 hours in 3 days. The event will be held on the occasion of simultaneously ongoing real-life event called Flying4People. VACC-CZ ATCs and pilots will be connected to VATSIM from one room presenting the fun of virtual flying and controlling to the public.

Come and enjoy flying from or to LKAA FIR on Friday 20th May between 7-16z, Saturday 21st May between 7-16z and Sunday 22nd May between 7-14z. We will provide full ATC coverage and offer 675 real scheduled, charter and private flights from and to Prague during 25 hours in 3 days. It should be highlighted that all the flights were collected as the real ones with real time schedules and real stands. This results in having every single real flight during the given time period included in our booking, and not missing a single one! Of course, pilots without booked slots are also welcomed to join the fun.

This RealOps will be the very first event featuring new Aerosoft - Mega Airport Prague scenery for FSX/P3D. This amazing scenery was released just one week before RealOps and is greatly recommended for best experience!

BOOKING: Book your slot at http://vacc-cz.org/realops.

Charts, freeware sceneries for Microsoft FSX and FS9 and X-Plane and NOTAMs are available at http://vacc-cz.org/airports/lkpr.

We are looking forward to see you in the skies. Dont let us get bored!!!
Naposledy upravil(a) Araneus dne 12 kvě 2016, 17:18, celkem upraveno 1 x.
#127001
Bolo by fajn to hodiť aj na vateud eventy, prípadne aj na samotný VATSIM nech príde viac ľudí, prosím napíšte sem keď bude opravený ten booking systém, nerád by som bol ak by mi niekto obsadil slot.  :)
Naposledy upravil(a) XwaveW dne 11 kvě 2016, 12:24, celkem upraveno 1 x.
#127006
No, vzhledem k tomu, že dělám event koordinátora VACC-CZ víc než 2 roky, tak samozřejmě vím, kam všude se dá reklama umístit. Je ale potřeba zohlednit správné načasování.
Prvním krokem je vždycky umístění na stránky VACC-CZ (kalendář, titulní strana a fórum), nechť mají členové VACC-CZ přehled. Počkáme dva tři dny až naši členové vychytají mouchy typu že nefunguje booking nebo je někde překlep nebo je špatně routa.
Poté teprve event umístíme na vRoute, VATEUD Calendar a VATTASTIC (zde je event zařazen do kalendáře, takže nemizí pod záplavou následujících příspěvků) a na VATEUD mailing list (rezešle se všem event koordinátorům jednotlivých divizí VATEUD, kteří to dle svého uvážení umístí na svá lokální fóra). Dále cca týden před akcí pošleme event na zahraniční fóra (VATSIM fórum, v případě větších eventů i VATSIM UK fórum, nemá smysl to tam dávat dřív, protože v době konání už nad eventem bude dalších 20 příspěvků a nikdo ho neuvidí). A den dva před akcí dáme reklamu na Facebook (v případě větších eventů typu Real Ops nebo RTH klidně i dříve a opakovaně).


P.
#127008
Ahoj,

booking je opraven, omlouvám se za komplikace. Vzhledem k tomu, že jsem musel narychlo hotfixnout náš systém, který neuměl bookoval na více dní, tak se to nestihlo vyzkoušet. Včera mi Petra ještě hodila odkaz na booking na fórum a já teprve potom hodil na booking homepage ten promo text, co mi poslala, takže to bylo takové celé narychlo. Mělo by to fungovat snad ve všech případech, kdyby něco, tak se ozvat nejlépe na email support@vacc-cz.org ... Já mám zítra maturitní obhajoby, dnes jsem byl obhajovat práci na univerzitě a měl jsem na mobilu jenom Edge, takže se to nedalo opravit ...
#127017
Ahoj,
díky IT za perfektní support. Jelikož jsem se lehce angažoval ve výběru letů, dovolím si pár poznámek.
  • Všechny lety na tyto RealOps jsou vzaté z reálu (během 2 dní ze začátku května) a měly by přesně sedět - konkrétně volačky, doporučené typy letadel, časy, a přidělená stání. Vycházeli jsme z reálných podaných letových plánů, nikoliv jen z nějakých letových řádů a zkomolených informací pro cestující. Aneb nic co by letělo jsme nevynechali, a naopak jsme si žádný let nevycucali z prstu. Časy u příletů jsou tzv. ETA (tedy očekávaný čas, kdy letadlo bouchne kolama o zem). U odletů jsou v našem bookingu uvedeny časy EOBT (tedy čas zahájení pushbacku, nebo pojíždění).
  • Většina jsou běžné komerční linky - tedy to, co má většina vatsim pilotů rádo. Některé jsou tzv. rotace - tedy letadlo přiletí z jedné linky, chvíli stojí na stání, a pak pokračuje dále. Ideální je zabookovat si oba dva legy (ačkoliv to není pravidlo), a odletět to celé. Pak jsou lety, které se "narodí" na stání, a jen odletí - to jsou buď letadla, která přistála v časných ranních hodinách a tudíž jejich přílet není v RealOps časovém okně obsažen, nebo (velmi podstatná část) letadla, která jsou na stání přitažena tahačem z hangáru po nočním stání. No a další část letů jsou jen přílety, které na stání "zmizí" - to je analogicky to samé - buď letadlo odlétá až po skončení RealOps, nebo je tahačem odtaženo do hangáru (nebo - takových případů je tam jen několik - je tahačem odtaženo na jiné stání, odkud pokračuje jinou linku).
  • Ke klasickým aerolinkovým letům asi nemusím nic víc psát - společnosti jsou většinou známé. Jen doplním pár, které nejsou moc profláklé: EZS (volá se Top Swiss) je Easyjet (nějaká jejich franšíza), CHH (volá se China Hainan, nebo jen Hainan) je ta nová linka létající do Pekingu (přistává v časně ranních hodinách, a na stání 16 trčí celý den až do odpoledne), IRA je Iran Air (sedá zde jen pro palivo). Ostatní jsou snad jasné - někde nám ještě chybí logo, to přidáme. Nezapomeňte na UAE139/140 létající od 1. května s A380. Dále je v našem letovém řádu obsažena Swiss B777, která sem létá celé léto denně z Zurichu - škoda nevyužít. Některé z letů v tomto odstavci rozhodně doporučuji zaletět - už jen proto, že tyto volačky se na VATSIMu téměř nevyskytují a budou určitě zajímavé zpestření. A kdo poletí CHH, musí mít svou A330 příšerně špinavou, aby to bylo as real as it gets.
  • Snad vůbec poprvé jsme zpracovali i Cargo lety. Tady to není tak jednoduché jako u denně létajících letů s cestujícími, tak zase vypíchnu, co stojí za nějaký let: BFG (Bright Flight) byla rotace AN26 která sem vezla cargo - občas tu je, ne moc často, krásná raritka. REM (Rose) je taky nákladní AN26, zrovna se tu náhodou pěkně potkala s BFG. QTR (volá se Quatari) je nákladní A330 která sem pravidelně létá. K nám přilétá z Budapešti, což je příjemně krátká vzdálenost a přitom příležitost letět s čistě nákladní A330 (nejedná se o přestavěnou verzi dříve používanou pro lidi, ale čistokrevné cargo!). No a dále CAL5509 (volá se Dynasty) je nákladní B747, která letí k nám z OMDW, a dále pokračuje do ELLX (což je opět poměrně krátný přeskok s velkým letadlem, který doporučuji). A největší punkeři zabookují v Praze zcela výjimečný let operovaný nákladním Iljušinem IL76 (jehož akustická a kouřová stopa je zcela jedinečná), který zde zrovna v den kdy jsme dělali naše lety byl pod azerbajdžánskou volačkou AZQ (Silk Line). Zajímavostí cargo letů pod volačkou AZQ, BFG a REM je to, že byly odbaveny na "Tčkových stáních" (T1-T3), která se nachzí v prostoru východně od pojezdovky A1 (tak bacha na to, kde se připojíte, žádný Cargo Apron!)
  • No a "další apron" je soukromá a korporátní přeprava různými bizzjety a vrtulemi. Zde nebudu vyjmenovávat všechno, jen ty nejzajímavější. DFC (volá se Dark Blue) sem létají denně (česká společnost Aeropartner), dále největší česká business jet společnost ABS Jets (volačka ABP, čte se B-Air). Dále pak opět český Time Air (volačka TIE), GSJ (Grossjet) - česká firma Grossmann Jet Service. NJE (volačka Fraction) sem létá taky dost často. Fajnšmekři poletí za belgickou FYG (volačka Flying Group), nebo za Air Silesia (SUA)
  • Samostatnou kapitolou jsou "úřední" lety - v našem bookingu naleznete několik letů pod volačkou CBA a CAA. CBA (volá se Calibra) je let společnosti Řízení Letového Provozu, a je prováděn turbovrtulovou L-410 za účelem Letového ověřování. Takže kdo si booknete Calibru, tak leťte třeba z Prahy do Prahy přes Vary, tam si dejte 3x ILS sestup (měření přesnosti ILS vysílače). No a lety CAA (volačka Inspector) jsou služební lety Úřadu pro civilní letectví - obvykle létané L200 Moravou, z bodu A, do bodu B - typicky třeba do Brna. Někdy IFR, někdy VFR.
Tak hurá do toho - doufám, že i z těchto "neobyčejných" letů se povede většinu vybookovat, a uvidíme tyto krásné volačky ve vzduchu.

PB
Naposledy upravil(a) Pavel dne 11 kvě 2016, 17:46, celkem upraveno 1 x.
#127047
Ahoj,

našel jsem si pár minut času a ještě jsem trochu upravil booking tak, aby se v tom v tom dalo o trochu lépe vyznat. Oddělil jsem jednotlivé viditelněji a přidal jsem do navigace odkazy na jednotlivé dny. Také jsem opravil formát času, který byl v detailech uživatele špatně ...
#127086
Aktuálně máme 109 bookovaných letů, což sice, jak PB poznamenal, není na 25 hodinový event extra moc, ale podle mého je to na jeden event docela hezké číslo. Do akce zbývá 3-5 dní, tak bookujte, ať si o víkendu užijete reálné polétání.
Na pátek bude zajištěno minimálně pokrytí ACC a APP, během odpoledne přibudou postupně TWR a GND. Po celou sobotu a neděli budou online ACC, APP, TWR a GND
#127089
Jak se ti chce - i když předpokládám, že pro létání na místě bude asi i pro tebe atraktivnější létat kratší přeskoky po střední evropě s pauzami na přednášky - ale uznávám, že poslat to na nějaký mid-long haul a po vylétnutí z ATC pokrytí se jít dívat na přednášky je taky lákavé  8) Máš na to dva až tři dny, taky je řešení třeba jeden den letět longhaul, a zbytek létat Evropu...

PB
#127099
Mangement stojánek

Ahoj,
posílám doplňující informace k RealOps. Jelikož se snažíme, aby tento event byl vůbec nejlepší RealOps, který jsme kdy organizovali, máme připravený reálný management stojánek. Všechna stání jsou převzatá z reálu, a vůbec poprvé na VATSIMu využijeme i alternativní stání (například možnost parkovat dvě malá letadla na 22A a 22B, namísto jednoho velkého na 22).

Na tomto odkazu najdete grafické vyjádření obsazenosti stojánek bookovanými lety na všechny tři dny (dole přepínat listy jednotlivých dnů).

Jak používat tabulku
  • Tabulka garantuje stání každému letu z bookingu přibližně v okně +-20 minut vůči časům uvedeným jako čas příletu a odletu (proto jsem v předchozím postu doporučoval bookovat celé rotace, a letět přílet a následný odlet na LKPR).
  • Jednotlivé barvy nemají žádný hlubší význam - neřešit. Prostě cokoliv je nějak barevné, to je obsazené. Co je šedé, to je zablokované díky obsazení sousedního stání
  • Pokud poletíte ODLET dle RealOps bookingu, důsledně se při odletu postavte na stání, které vám bylo přiděleno. Tedy podívat se do mapy a přesně to najít. Nespoléhat na to, kam vás FSka postaví při vybrání stání ze seznamu, ale sleewnout se přesně. Tedy když je tam napsané, že je to odlet ze stání 21A, tak je potřeba si podle mapy najít 21A a připojit se na něm, nikoliv na 21!
  • Pokud letíte přílet, dostanete stání od ATC. ATC vybere stání z výše odkazované tabulky. Opět je potřeba zajet na stání přesně.
  • Pokud letíte NEBOOKOVANÝ let, pokud možno, najděte v tabulce nějaké v tu dobu volné stání (tzn. čistě bílé), a připojte se na něm. Nepřipojujte se na stáních, která jsou nějak barevně označena v daný čas. Ale i tak, prosím, zkuste omezit nebookované létání, a vybrat si něco z bookingu - letů máme opravdu dost, vybere si rozhodně každý.
  • Jak vidíte, některé lety na sebe na stáních těsně navazují. Může se zde stát situace (v reálu se občas také stává), že přiletíte oproti plánu o něco dřív, a naopak odlet na stání se zdrží, a tudíž budete čekat na své stání. Nic si z toho nedělejte, pár minut postojíte na pojezdovce a počkáte, než se stání uvolní. Proto se snažte letět tak, abyste v čase příletu přistávali, a v čase odletu zahajovali pushback. Pokud to všichni dodrží, tak bude celý systém perfektně fungovat.

Tak díky za přečtení, snad to bude legendární akce - dalo to nějakou práci :)

PB
#127112
Aktuálně máme 138 bookingů. To je velice pěkný počet na jednu akci. Za těch 25 hodin to sice vychází jenom na cca 6 pohybů za hodinu, ale primárním účelem RealOps bylo právě zajistit kontinuální, ale ne přehuštěný provoz v průběhu celého eventu tak, aby řídící, kteří budou na místě konání akce Flying4People, byli případně schopni návštěvníkům akce k řízení provozu sami něco říct nebo okomentovat provoz viditelný na radaru. Další bookingy jsou ale samozřejmě vítány :)