- 30 lis 2015, 21:23
#125184
Ahoj,
v našich ATC systémech jsme včera prováděli jisté změny. Podstata změn a jejich výhody jsou spíše věcí ATC tak to tady nebudu rozpitvávat, ale potřebuju upozornit na velmi častou chybu - vyplňujte a vyplňujte správně Equipment suffixy ve vašich letových plánech. Týká se to VŠECH pilotů podávajících letový plán. Anglicky je to popsáno perfektně zde, včetně příkladů pro vPilot, Squawkbox i FSInn.
Česky stručně: NIKDY nestačí vyplnit jen typ letadla (A320, B738, B772...), VŽDY je potřeba za lomítko za něj napsat i patřičné vybavení. Platí pro všechny simulátory, všechny addony, všechny pilotní klienty. V reálu by bez toho FPL 100% nebyl akceptován, na VATSIMu se vám jej poslat podaří, ale nevyplněním přiděláváte ATC dost práce.
Všechny civilní IFR dopravní letadla by si měla vybrat jeden z následujících kódů: L, E, G, W, Q. Jsou i jiné kódy, ale jen tyto by měly být používány pro "velké létání". Co který kód znamená si přečtěte ve článku výše odkazovaném.
Pokud nevíte co máte za vybavení, napište /W pro NON-RNAV letadlo, nebo /L pro RNAV letadlo. Jedná se o zjednodušení, ale ušetříte nám s tím hodně práce.
Uživatelé PFPX: Pokud podáváte FPL prostřednictvím PFPX (Send to VATSIM), tak POZOR! PFPX defaultně všem letadlům dává kód X, což znamená "bez odpovídače". To je chyba, a nelze to tak v žádném případě nechat. Buď to ve FPL před odesláním na VATSIM ručně přepište na /L, nebo si změňte výchozí nastavení (Aircraft database -> Edit -> Equipment/Configurations -> FAA equip code -> zaškrtnout třeba L)
Zároveň se včerejšími změnami jsme přešli na simulaci tzv. "módu S". Pro vás se nic nemění, jen se nelekejte, když od ATC dostanete "squawk 1000" (čteno "Squawk one thousand / squawk tisíc, nebo squawk one zero zero zero / squawk jedna nula nula nula"). Prostě jej nastavte - vše bude fungovat jako s jiným kódem, výhoda pro nás je, že tento kód můžeme přidělit libovolnému počtu pilotů stejný, a nedojde k duplicitám. Pokud dostanete tradiční squawk (jiný než 1000), tak jej prostě nastavte.
Děkujeme za pochopení.
PB
Správně (příklady):
B738/L
B738/Q
B738/W
atd...
Špatně (příklady):
B738
738
B737-800
B738/X
B738/B
atd...
v našich ATC systémech jsme včera prováděli jisté změny. Podstata změn a jejich výhody jsou spíše věcí ATC tak to tady nebudu rozpitvávat, ale potřebuju upozornit na velmi častou chybu - vyplňujte a vyplňujte správně Equipment suffixy ve vašich letových plánech. Týká se to VŠECH pilotů podávajících letový plán. Anglicky je to popsáno perfektně zde, včetně příkladů pro vPilot, Squawkbox i FSInn.
Česky stručně: NIKDY nestačí vyplnit jen typ letadla (A320, B738, B772...), VŽDY je potřeba za lomítko za něj napsat i patřičné vybavení. Platí pro všechny simulátory, všechny addony, všechny pilotní klienty. V reálu by bez toho FPL 100% nebyl akceptován, na VATSIMu se vám jej poslat podaří, ale nevyplněním přiděláváte ATC dost práce.
Všechny civilní IFR dopravní letadla by si měla vybrat jeden z následujících kódů: L, E, G, W, Q. Jsou i jiné kódy, ale jen tyto by měly být používány pro "velké létání". Co který kód znamená si přečtěte ve článku výše odkazovaném.
Pokud nevíte co máte za vybavení, napište /W pro NON-RNAV letadlo, nebo /L pro RNAV letadlo. Jedná se o zjednodušení, ale ušetříte nám s tím hodně práce.
Uživatelé PFPX: Pokud podáváte FPL prostřednictvím PFPX (Send to VATSIM), tak POZOR! PFPX defaultně všem letadlům dává kód X, což znamená "bez odpovídače". To je chyba, a nelze to tak v žádném případě nechat. Buď to ve FPL před odesláním na VATSIM ručně přepište na /L, nebo si změňte výchozí nastavení (Aircraft database -> Edit -> Equipment/Configurations -> FAA equip code -> zaškrtnout třeba L)
Zároveň se včerejšími změnami jsme přešli na simulaci tzv. "módu S". Pro vás se nic nemění, jen se nelekejte, když od ATC dostanete "squawk 1000" (čteno "Squawk one thousand / squawk tisíc, nebo squawk one zero zero zero / squawk jedna nula nula nula"). Prostě jej nastavte - vše bude fungovat jako s jiným kódem, výhoda pro nás je, že tento kód můžeme přidělit libovolnému počtu pilotů stejný, a nedojde k duplicitám. Pokud dostanete tradiční squawk (jiný než 1000), tak jej prostě nastavte.
Děkujeme za pochopení.
PB
Správně (příklady):
B738/L
B738/Q
B738/W
atd...
Špatně (příklady):
B738
738
B737-800
B738/X
B738/B
atd...
Naposledy upravil(a) Pavel dne 08 zář 2016, 16:31, celkem upraveno 1 x.