VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Vše co nepatří jinam a přesto může ostatní zajímat.
Uživatelský avatar
By CSA222
#111106
[quote="peewee5"]Ahoj, Slevomat nabízí opět iPilot s 50% slevou > http://www.slevomat.cz/sleva/338001-zaz ... irbus-a320[/quote]

Nedoporučuji. Půlka kokpitu jim tam nefunguje a kdo tomu malinko rozumí tak bude velmi, ale velmi zklamán. Je to dobré tak maximálně pro někoho, kdo neví jak vypadá letadlo a kokpit a chce mít "zážitek" z pilotování.
Uživatelský avatar
By Speedy985
#111113
Ahoj, byl jsem tam a je to velký zklamání. Je to wilco airbus což by sice tak nevadilo, ale co už vadí je to, že nemají žádný scenerie, tak že je to prostě defaultní FSX v plastovým kokpitu s wilco airbusem. Já to dostal jako dárek a hrozně jsem se tam těšil, ale fakt jsem byl zklamanej.
Nedoporučuju.
Uživatelský avatar
By Lapak
#111114
Můžu v podstatě jen potvrdit výše zmíněné. Jako pokud to dostanete darem, tak je to pěkné si to zkusit, ale k trochu přesnější simulaci to má fakt docela daleko. Když jsem tam byl asi před půl rokem, tak to teda běželo na Project Magenta, což dnes už není nic moc. Nejvíc jsem byl zklamán z naprosté nefunkčnosti FBW. Taky instruktor moc neměl ponětí, jak to vlastně má v reálu fungovat a tvrdil mi, že to je určitě tak jak tam mají :) Ty peníze i po té slevě bych za to nedal.
Uživatelský avatar
By Datum13
#111120
Jakube pokud jim FBW nefungovalo tak by me zajimalo jak s tim letaji?
Uživatelský avatar
By Lapak
#111121
No je fakt, že mechanické táhla k hydraulickým [jak přeložit actuator?] které by hýbaly řídícími plochami v simu nemají :) Samozřejmě tím myslím, že ten jejích \"FBW\" se vůbec nechová jako FBW co v tom Airbusu opravdu je. Daleko víc to připomíná konvenční styl řízení. No stačí když si vyzkoušíš třeba to Wilco v FSX a uvidíš. Právě jsem se těšil, že konečně zkusím jak to opravdu má fungovat a nic...

Pak tam jsou takové srandy, jakože brzdy na pedálech nejsou, takže se brzdí pouze pomocí Autobrakes (i při pojíždění) apod. Zase za tu půl hoďku jsem hlavně lítal nějaká zajímavá přiblížení apod. takže vůbec netuším, jak jsou na tom systémy jako FMC atd.

Jo a ještě jsem je přemluvil na výpadek motoru po vzletu, tady se sice pouštím na tenký led, protože Airbusí procedury vůbec neznám, ale čekal jsem třeba nějaké ECAM actions, nebo nějakou MCC koordinaci s \"instruktorem\" a taky nic...
Uživatelský avatar
By Petricius
#118354
Dostal jsem darem a skoro po roce od posledního příspěvku v tomto vláknu mohu konstatovat, že se nic nezměnilo.

Nefunkční ovládání předního kolečka, v podstatě nefukční pedály, nefunkční armování spoilerů a vůbec jejich ovládání, letěli jsme dlouho na flaps 1, pilot sice říkal, že je to ok, když letíme jen LKPR-LKKV v 080  :o, ale..., no já nic neříkal. Navíc, někde u BALTU se zatáhly. Chtěl jsem letět VOR (NDB) přiblížení a aby mi pilot řekl, co a jak jde dělat lépe, to ale nešlo, takže ILS no :( On pilot ani moc nevěděl, jak nastavit FMC, které se ale od AE. Airbusu liší, takže jsem nakonec taky zakufroval, jo CLR zůstává viset, takže je to docela boj.  Nesvítí kontrolky pro AP (AP2 ano) a ATHR, ale nějak to trasu i s direm letělo.
Přistávali jsme v noci a docela mě překvapilo, že efekt světel se blíží nule.
Po trochu delším přistání (fakt hodně hodně citlivé řízení - vyplaval jsem  :-\) jsme na LKKV jen tak tak dobrzdili (ono bez brzd to jde blbě - Autobrk asi nic (nesvítily, na ECAMu nebyly a i přes to Airbus dosedl)), nohy nic.

No, dobrzděno a hurá na stání, jen zatáčet se musí pouze pomocí motorů (pro mě konečně něco nového, co jsem ještě doma nezkusil).
Při pojíždění se chci ještě z okénka mrknout, jestli někde není provoz, ale venku je jen černě natřená stěna a vypínač na světla. Na tomto simulátoru máte v lajně před sebou jen 3 LCD panely, což na reálnosti rozhodně nepřidá, opět zážitek skoro jako doma. Asi si doma z krabice vyřežu kokpit, položím si ho na stůl a před sebe dám telku.

Za dárek od milované manželky jsem vděčen, a jsem velmi rád, že byl pořízen ve slevě a jen na půl hodiny. Nikomu dalšímu, kdo sic chce opravdu zaletět, bych ale za těchto podmínek NEdoporučil ani ve slevě.
(Původně jsem chtěl okruhy na LKPR s různými přiblíženími - vysvětlení, upozornění na chyby a instruktáž pilota, to je ale vzhledem ke znalostem simulátoru a jeho velmi špatné funkčnosti nesmysl  >:().

Jinak obsluha super a dělají dobré kafe.
Uživatelský avatar
By JKol
#118366
Fuj  :D
Víte proč vlastně vznikli Fly Boys? Protože jeho majitelé byly u topinky a řekli si ze budou schopní si udělat lepší simulátor než ma on (docela se divím ze sem JM nedal fotku DC9 :D)
EDIT: A lhaní zákazníkům o tom ze u něj lítají TVS piloti výcvik si taky moc bodů nepřidá
Uživatelský avatar
By Datum13
#118377
[quote="Jakub Kolář"]
Dane máš funlokční jističe a lampičku na kufry? :D
[/quote]

To sice ještě ne :) ale zato mně toho funguje rozhodne více než u zmiňovaného A320 simulátoru ;)
Uživatelský avatar
By aldamat1
#118380
já když tam byl na poukaz co sem dostal od mámy k vánocum, tak mi nejdřív řekli, že se jim pořád nepodařilo nastavit P3D tak, aby se dal dát cold and dark. takže jsme šli z t/o state, z 24 letěl jsem kratší trasu do Brna, jelikož jsem si to proste chtěl zkusit, a nějaký věci jako kai tak sem nepotřeboval. takže cca v polovině letu přestalo fungovat MCP, a to tak že nešlo nastavit ani QNH, takže jsem byl rad za to, že aspoň fugovalo a/p disengage tlačítko na side sticku, a šel jsem na 10ku. a tady se ukázal další problém, jelikož ty 3 LCDčka jsou postavený tak, že střed pohledu pilota je vlastně na středovym nosníku, takže vidíte jakoby ze strany. Po přstání jsem zkoušel dobrzdit, ale jelikož se jeden pedál protáčel, tak nebylo možný zatlačit a brzdit. A pak když jsem se dořítil k appronu, tak jsem si jen tak jako zkusil udělat shut down checklist, a hádejte co? motory i po vypnutí pořád jely. Tak to pak restartovali kvůli tomu MCP, a šel jsem na krátkou LKKV-LKPR, kde teda až na MCP bylo všechno stejný, jen nám pro změnu odešla půlka pedestalu, naštěstí ne throttly, takže to bylo tak nějak vpoho.
By Araneus
#118384
Aldo, prosím tě, nemohl by sis ten text po sobě přečíst, než ho odešleš? Nebo ho prohnat třeba přes jazykovou korekturu ve Wordu? Chápu že papír a internet snesou hodně, ale tohle přelouskat byl fakt problém. Nová věta začíná velkým písmenem. Rozhodni se, jestli chceš používat diakritiku nebo ne, ale vyber si jen jednu možnost a tu používej v celém textu. A než lepit dohromady dlouhatánské souvětí, tak raději použij více vět jednoduchých. Dík. P.
Uživatelský avatar
By aldamat1
#118386
jj promiň, dneska mi ta čeština nějak nejde. Četl jsem to dvakrát a snažil se všechny chyby odstranit, ale podtrhaný byly jen "odborný výrazy" takže jsem toho moc nenašel.
Uživatelský avatar
By Lapak
#118453
Když jsme u těch Áčkových simů, můžete zkusit tohle, jestli ještě chytnete místo: http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=4365&
Já to absolvoval minule a ten FFS A320 je něco dokonalého. Ta půlhoďka sice uteče hrozně rychle, ale je to fakt zážitek. Něco úplně jiného, než na co jsme v této komunitě normálně zvyklí :)
Navíc nám minule instruoval kapitán, co se chvíli předtím vrátil z 330ky ze Soulu. Takže se vám nestane, že byste mu museli vysvětlovat, jak vlastně funguje FBW (jak se stalo mě v iPilotovi...).
Po zkušenosti z toho FFS už si i dovoluji tvrdit, že letový model v iPilotovi je úplně, ale úplně mimo. To letadlo lítá úplně jinak a když se k tomu přidá to, že při vzletu vás to fakt zarazí do sedačky nebo při vysunutí kol se zase musíte držet, abyste neodjeli pod sedadlo... Nádhera.
Jestli dat v iPilotovi 1500,- nebo využít tohoto za 3000,-, já bych měl jasno :)
Uživatelský avatar
By Jakub Jiřička
#118457
[quote="Jakub Klapka"]
Když jsme u těch Áčkových simů, můžete zkusit tohle, jestli ještě chytnete místo: http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=4365&
Já to absolvoval minule a ten FFS A320 je něco dokonalého. Ta půlhoďka sice uteče hrozně rychle, ale je to fakt zážitek. Něco úplně jiného, než na co jsme v této komunitě normálně zvyklí :)
Navíc nám minule instruoval kapitán, co se chvíli předtím vrátil z 330ky ze Soulu. Takže se vám nestane, že byste mu museli vysvětlovat, jak vlastně funguje FBW (jak se stalo mě v iPilotovi...).
Po zkušenosti z toho FFS už si i dovoluji tvrdit, že letový model v iPilotovi je úplně, ale úplně mimo. To letadlo lítá úplně jinak a když se k tomu přidá to, že při vzletu vás to fakt zarazí do sedačky nebo při vysunutí kol se zase musíte držet, abyste neodjeli pod sedadlo... Nádhera.
Jestli dat v iPilotovi 1500,- nebo využít tohoto za 3000,-, já bych měl jasno :)
[/quote]

Muzu jen potvrdit, a to jsme to dokonce meli za 1000.
Me zase povedlo pozde podrovnat a rizky litaly po celym cockpitu :D