VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
#118296
[quote="Bedřich Schindler"]
- minule se tam z ciziny objevili snad jen nějací Indové (?) a myslím si, že jsme to kolektivně nějak zvládli.

.
[/quote]

Ty chces srovnavat s minulou akci? Ty myslis, ze ti tam prijde jen par Indu?

A pises ze to je pro urcitou skupinu lidi? V tom pripade se omlouvam, co ted napisi, ale pak ABSOLUTNE nechapu, proc to delate na LKPR. To se mohlo delat nekde na skole, v nejake telocvicne a nemeli by jste problem v tom, ze tam prijde nejaky cizinec.

Tady bude spousta lidi , je to ve verejne casti letiste, kam ma pristup kazdy, at cestujici nebo jejich doprovod a je jedno, zda se jedna o cizince nebo cecha, spousta lidi bude dole pod akci v McDonaldu a jelikoz tam budou poutace, tak tito lide, se tam pujdou podivat a jestlize budou s detma, tak tam i zustanou delsi dobu a muj nazor je ten, ze jich urcite malo nebude, budou tam anglicani, rusove a spousta dalsich a tato akce je venovana lidem, verejnosti, takze ukazky.

Pocitej te s tim, ze na akci bude tolik lidi najednou, jako bylo ve Vratislavicich, LKKV a LKTB najednou.

Nechci aby to vypadalo, ze Vam to chci hanit ale porad mi prijde, ze si nekteri neuvedomuji, co tato akce bude obnaset, protoze nezlob te se na mne, ale srovnavat toto predchozima akcema proste nelze.
#118297
[quote="Bedřich Schindler"]

1) Ondro, myslím si, že máme určitě pár lidí, co jsou schopni bavit na nějaké slušné úrovni. Určitě by nebylo špatné, kdyby se bavili s někým, kdo AJ umí perfektně, ale na druhou stranu, jsme jenom obyčejní lidé, kteří to berou jako koníčka a ani na té síti se perfektně anglicky nemluví, ani se tam perfektně nelítá a právě proto bych to nehrotil.
2) Víš co, přijde ti tam kupříkladu Němec, jeho angličtina bude nebude nějak dobrá, a když potká někoho, kdo mluví ještě o něco hůř, tak se toho nebude třeba tolik bát - asi to není úplně nejlepší příklad, ale snad chápete, co jsem chtěl říct. Nějaké označení anglicky mluvícího by ale nemuselo být špatné.

[/quote]

1) Nejde o perfektnost, ale o trochu schopnosti komunikovat s lidmi. Dokázat to podat i trošku zajímavě, a tak. Neříkám, že tam musí být 10 lidí, kteří ovládají AJ naprosto s přehledem, ale aby to mělo alespoň nějakou elementární úroveň, a trošku to vypadalo. Tohle už je opravdu akce větších rozměrů, která se koná na místě s největší koncentrací multi-kulti na metr čtvereční hned po Karlově mostě a Václavském náměstí. A to, že se na této síti perfektně nelítá - tady si dovolím oponovat. Tohle zní dost arogantně vůči lidem okolo. Každý nějak začínal, ale postupem času je tu hodně dobrých, a kvalitních pilotů. - Navíc pokud se nepletu, tak ty jsi se kdysi staral o výcvik pilotů, takže jestli považuješ piloty na síti za nekvalitní, je to i tvoje vizitka  :).

2) Tohle mě trošku zarazilo. Přijde mi to trošku myšlenkově jako podlézání. Mluvil jsem o úrovni, ne, že z někoho bude člověk dělat blbce. Když přijde někdo, kdo neumí AJ, tak dobře, tak na něj budeš mluvit jednoduše a vysvětlovat, ale na druhou stranu je dobré být připraven na situaci, kdy ti přijde někdo, kdo umí AJ na velmi dobré úrovni.

OK
Naposledy upravil(a) Čondra dne 29 lis 2014, 11:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Pavel
#118298
Once again - pojďme vymyslet ty názvy přednášek v češtině, ať to můžeme dát na letáky a poslat je do tiskárny - problematiku AJ/ČJ řešme poté. Letáky budou 100% jen česky (ty co budeme nechávat tisknout).

Úkol je zatraktivnit dosavadní názvy přednášek tak, aby zaujaly.

Cedulky I speak english jsou supr nápad, přednášky dáme česky, průvodce českoanglicky (ti kdo dostanou cedulky mohou být třeba předem přezkoušeni, to se ještě dohodneme), nicméně na to máme čas. Názvy přednášek s jazykem jak se bude na místě mluvit nesouvisí, letáky jsou do českých škol, knihoven apod.


Díky za názory na tento problém,
PB

P. S. Byli jsme před měsícem na tom FSWeekendu v Holandsku, který se s touto akcí dal srovnávat, nicméně rozsahem byl určitě větší (už jen rozlohou a počtem vystavovatelů). Přednášky tam byly jen holandsky, nikdo cedulky s vlaječkou neměl a jako návštěvníkům nám opravdu nedělalo problém že občas narazíme na člověka který umí anglicky perfektně a půl hodiny nám plynule ve svém rodném jazyce vypráví o tom co dělá a proč to dělá a občas na člověka který anglicky sotva dal dohromady název letadla se kterým letí - bavili jsme se náramně a mám pocit, že podobně to viděla i většina ostatních lidí, ačkoliv poměr anglicky mluvících a nemluvících návštěvníků, stejně jako vystavovatelů byl podle mě cca 60/40 ve prospěch angličtinářů.
Naposledy upravil(a) Pavel dne 29 lis 2014, 11:48, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Macek
#118299
Já se omlouvám,že lezu do této diskuse. Něco přes 20 let se zabývám systémy řízení, problematikou ISO atd.(byť jen ve vlastní firmě) a asi bych začal tím, že si stanovím cíl této akce. Bez toho asi nemohu určit cílovou skupinu lidí a známé přísloví říká, že není na světě ten, kdo by se zavděčil lidem všem.
Co je cílem?
- Prezentace simulátorového lítání?
- Využití Vatsim?
- Přilákání nových tváří? (třeba by se našlo dost řídících na pokrytí venkovských letišť alespoň během COD  :))
- Zábava pro kolemjdoucí?

Řeší se tady obsah a jazykové mutace přednášek, ale nějak asi nejsme schopni pokrýt vše. Pokud by byly cílem akce body 1-3, pak neřeším, jestli skupina "Indů" (převzato z jiného příspěvku) bude dokonale rozumět či nikoli. A to vyřeší skupinka s plackou "I can speak English " etc.
Jestliže má být prezentace postavena na bodech 1 - 3, pak lidi, kteří "jdou kolem" nejsou cílová skupina, nicméně je nutno je v nějaké očesané formě oslovit.
Nehledě na fakt, že se nám tato skupina "kolemjdoucích" na odlet pravděpodobně smrskne - víme co ten den odlítá v časech, které nás zajímají? Navíc jsem lehce skeptický o účasti jejich doprovodu případně o účasti lidí, kteří někoho čekají na příletu - při ceně parkování a lednovému termínu. Nevím jak většina ale já jsem si domlouval vždy odvoz tak, abychom se potkali na parkovišti a stihli vyjet v rámci neplaceného časového úseku.

Pokud bych tuto akci organizoval za sebe v dnešní době, podřídím vše lidem, kteří váží cestu na Ruzyni kvůli akci a jsou kvůli tomu utratit svůj čas a peníze (ti jsou z mého hlediska stávající nebo potenciální adepti simulátorového lítání) a kolemjdoucí bych obsloužil individuálně/malé skupinky anglicky mluvícím průvodcem tak jak přijdou, protože si nedělám iluze o tom, že strejda odlítající někam za Ural bude čekat hodinu na začátek přednášky v angličtině, protže tomu ani nebude rozumět.

Ale třeba mám úplně zkreslený pohled a příspěvek vymažte.
M.
Uživatelský avatar
By Pavel
#118303
Martine, moc pěkně napdáno a za mě souhlas, uděláme to asi tak. Tím diskuzi na téma angličtina můžeme pro tuto chvíli uzavřít a dořešit názvy těch přednášek, díky.

PB
#118304
Nedpredpokladam ze budu litat celej den na simu. Urcite se najde hodne lidi z vacc-cz kteri si budou chtit take zalitat na necem jinem nez s beranama/joy a pedalama. Takze pripadne muzu pomoci s  AJ/DA;)
#118306
Co se týká těch přednášek, tak já bych nahradil "Pohled na VATSIM očima pilota" či jak, něčím jiným. Tato přednáška by měla porovnat VATSIM s realitou, což se ovšem stane v přednáškách "Co je VATSIM, a jak to funguje". Určitě je mnoho zajímavých témat. Zároveň bych název té přednášky nedával "a jak se připojit", protože to si asi nikdo nezapamatuje a pak půjde krok po kroku v nějaké příručce na internetu, ale naopak bych zahrnul návštěvníky informací, jak to funguje. Možná na konci dát link, na nějaký souhrn "Jak se zaregistrovat a připojit". Předešlé přednášky na toto téma jsem neviděl, takže obsah si domýšlím podle názvu.

Ještě k přílet 737 / odlet T7. Nešlo by T7 nahradit Airbusem? Pokud je tedy nějaký letuschopný addon. Jednou Airbus a jednou Boeing, protože kdyby se letělo B737 a A320, tak to jsou letadla, na které jsou Češi zvyklí a dokáží si je představit. "Hele, to je to, se kterým jsme letěli na dovolenou". Když jim řeknete Boeing 777, tak řeknou "Hm, velký letadlo." a nebo "Malaysian".

Teď mě napadlo, že pohled pilota by šel možná nahradit tou T7, ale to by bylo asi až moc lítání pořád dokola.

OK
Uživatelský avatar
By Macek
#118308
[quote="Pavel Brodský"]
Martine, moc pěkně napdáno a za mě souhlas, uděláme to asi tak. Tím diskuzi na téma angličtina můžeme pro tuto chvíli uzavřít a dořešit názvy těch přednášek, díky.

PB
[/quote]
Dělám co můžu  :) :) :) :) :) :) :) :) :)
#118312
[quote="Ondřej Kurc"]
Ještě k přílet 737 / odlet T7. Nešlo by T7 nahradit Airbusem? Pokud je tedy nějaký letuschopný addon. Jednou Airbus a jednou Boeing, protože kdyby se letělo B737 a A320, tak to jsou letadla, na které jsou Češi zvyklí a dokáží si je představit. "Hele, to je to, se kterým jsme letěli na dovolenou". Když jim řeknete Boeing 777, tak řeknou "Hm, velký letadlo." a nebo "Malaysian".

Teď mě napadlo, že pohled pilota by šel možná nahradit tou T7, ale to by bylo asi až moc lítání pořád dokola.

OK
[/quote]

T7cka muze byt zamenema za A320, mam Aerosoftackou Extended(coz je asi v teto dobe nejlepsi add-onn) a nejakou tu 100ku hodin na ni mam  take naletano. Tzn u me neni problem s cim to poletim:)

Add)Mam take FScrew jak pro PMDG tak i pro A320 a to by mozna bylo take na te prednasce pekne ukazat ;)
Uživatelský avatar
By JKol
#118342
tak to chci vidět jak v tom radnálu co tam bude panovat ti něco porozumí :D
Jinak osobně jsem proti Airbusu, od B777 to nemá moc daleko co se týče pilot comfort a navíc Airbus X (byť extended) to pořád není ono (půlka věcí v FMC docela důležitých je odfláknutá) a podob.
#118355
Nechci se vměšovat do organizace přednášek, jen mi prosím dovolte malou poznámku. Opět jsem u otázky té cílové skupiny. Pokud je cílem, třeba i někoho dovést k virtuálnímu létání, není, podle mého názoru, vhodné předvádět pouze co nejreálnější stroje. Mně přijde nápad ukázat Airbus od Aerosoftu jako vhodný, protože je to velmi "jednoduchá" "vstupenka" k létání online. Postupně už si každý může zvolit simulátor, obtížnost, realitu dle svého.

Ukázka v podobě hardcore letadla, kde pilot vše již musí znát a umět v porovnání pak třeba právě s Aerosoft-ím Airbusem, kde jsou přečteny checklisty, na které pilot reaguje, či dokonce zapne "druhého pilota", který "pomůže"  (pro ukázku asi nevhodné, ale proč to nezmínit ;D).

Je to jen můj názor, jak ukázat, že začátky nemusí být zcela těžké a lze začínat postupně.
Uživatelský avatar
By Pavel
#118356
Ještě k názvům přednášek - napadá mě:

Poslední minuty před přistáním na mrazivé Ruzyni

Odlet plně naloženého obřího Boeingu 777

a tu přednášku "Kam až se lze s VATSIMem dostat" bych možná uplně vyhodil, ne? Jen mě nenapadá co místo ní dát, chtělo by to něco "nelítacího", nebo mě napadlo dát tam "virtulální armáda" a něco o CEFv, hm?

Nicméně pojďte se k tomu vyjádřit, zítra ráno ty názvy přednášek prostě hodím na web pokud se tu nevymyslí nic jiného...

PB
#118357
Prezentace CEF by byla fajn. Jednak by to bylo úplně jiné téma než ty předchozí. A druhak by se na to přednášení dal jistě zneužít Gelba, případně by to mohli připravit společně s Michalem. Co s diváky dokáže jsme viděli už v Brně (takřka násilím jsme mu s Radou museli zacpat pusu a odtáhnout ho pryč, protože všichni diváci byli u něj a dole nebyla ani noha). Nebo případně by ta přednáška mohla být celkově o takových "nedopravních" alternativách, které VATSIM nabízí. Existuje třeba ještě virtuální záchranka (CVARS), i když to není VATSIM specifická věc (dá se lítat i offline a na IVAu). Možná by někoho napadlo ještě něco dalšího.
Uživatelský avatar
By Gelba
#118358
[quote="Petra Ondráčková"]
Prezentace CEF by byla fajn. Jednak by to bylo úplně jiné téma než ty předchozí. A druhak by se na to přednášení dal jistě zneužít Gelba, případně by to mohli připravit společně s Michalem. Co s diváky dokáže jsme viděli už v Brně (takřka násilím jsme mu s Radou museli zacpat pusu a odtáhnout ho pryč, protože všichni diváci byli u něj a dole nebyla ani noha). Nebo případně by ta přednáška mohla být celkově o takových "nedopravních" alternativách, které VATSIM nabízí. Existuje třeba ještě virtuální záchranka (CVARS), i když to není VATSIM specifická věc (dá se lítat i offline a na IVAu). Možná by někoho napadlo ještě něco dalšího.
[/quote]

Jsme rozhodně pro, my jsme spíš počítali s tím že budeme uklizeni někam do ústraní, takže tím lépe.

Nabízí se čistě přednáška, nebo jsme uvažovali o komentovaném zásahu hotovostních letounů při ztrátě spojení-> https://www.youtube.com/watch?v=QVUNrggNZYY <- kdy by jako interceptor letětl MZ+Wingman a někdo s dopravákem. Kometoval bych to já. Zásah by probíhal od hostovostního startu až po doprovod letounu bez spojení, na přistání v LKPR. V neokomentovatelných prolukách by byl čas věnován prezentaci a možnostem vojenského létání na VATSIMu.

Myslím si že to dá lidem víc, pokud ten let uvidí takhle naživo, než pouhá prezentace...
Uživatelský avatar
By JKol
#118359
[quote="Petr Benda"]
Nechci se vměšovat do organizace přednášek, jen mi prosím dovolte malou poznámku...
[/quote]
Petře letěl jsi někdy s B777? V porovnání s airbusem je to na létání ještě jednodušší letadlo, neboť má několik zautomatizovaných vychytávek, který postrádá třeba i airbus, jako např. auto anti ice a nebo komplet elektronický normal checklists propojený s letadlem takže např. landing checklist se u nějkterých aerolinek dělá tímto způsobem (PF: landing checklist PNF: landing checklist complet).
V celé podstatě chci T7 aby lidi viděli že u nás se lítá opravdu se vším a že i tak veliký letadlo jako je 777_300 ER je až primitivní pro zaletění a přesně jak ty říkáš, každý si u něj může zvolit "level obtížnosti". Někdo něco naklape do FMC, bude mít napsanej seznam co na overheadu poklikat a ono to poletí úplně stejně jako když si do toho třeba vlezu já.
#118367
Se 777 jsem ještě neletěl a ani jsem nijak nechtěl protěžovat Airbus, asi to špatně vyznělo. Myslel jsem to tak, že by bylo vhodné udělat jednu hardcore ukázku a jednu třeba lehčí. Pokud je cílem ukázat, že se dá létat se vším, co třeba ještě VFR? Program se mi ale jinak líbí.
Jinak na pátek jsem si hlídání ratolesti zařídil  8), takže se hlásím i s autem do služby.
#118368
[quote="Petr Benda"]
Se 777 jsem ještě neletěl a ani jsem nijak nechtěl protěžovat Airbus, asi to špatně vyznělo. Myslel jsem to tak, že by bylo vhodné udělat jednu hardcore ukázku a jednu třeba lehčí. Pokud je cílem ukázat, že se dá létat se vším, co třeba ještě VFR? Program se mi ale jinak líbí.
Jinak na pátek jsem si hlídání ratolesti zařídil  8), takže se hlásím i s autem do služby.
[/quote]

Petre pokus se hlasis s autem do služby. Nevyzvedl by si mne v Dánsku??? :D
#118381
[quote="Petr Benda"]
Se 777 jsem ještě neletěl a ani jsem nijak nechtěl protěžovat Airbus, asi to špatně vyznělo. Myslel jsem to tak, že by bylo vhodné udělat jednu hardcore ukázku a jednu třeba lehčí. Pokud je cílem ukázat, že se dá létat se vším...
[/quote]
No a nechtěl by se PB předvést s Edgem? Na LKTB airshow mu to šlo pěkně. :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19