VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Oficiální fórum Czech Air Force Virtual.
Uživatelský avatar
By Gelba
#117697
Toto vlákno slouží k žádostem o výcvik, jeho plánování a vyhodnocování.

Nyní, když už můžeme konečně fungovat, nastal čas představit osnovu základního výcviku, kterou by měli všichni piloti bez ohledu na svůj předešlý nálet projít. Neberte to prosím jako nějakou buzeraci, ale o formu určitého karierního řádu (který bude co nevidět doplněn, včetně hodností) a o snahu se secvičit k dokonalosti abychom mohli i my prezentovat český vacc po celém světě a aby i vy piloti jste mohli létat mise, které pro vás budou připraveny.

ZÁKLADNÍ VYCVIK
Základní výcvik bude probíhat formou malých eventů na letecké základně v Pardubicích - a pakliže to bude možné na letounu Z-142.  Je založen na osnově výcviku pilotů AČR, avšak je výrazně zkrácen a přizpůsoben podmínkám VATSIMu, zhruba na 6 hodin. Skládá se z několika výcvikových letů:

- Seznamovací let s prostorem letiště a možnosti letounu. Zde je pilot obeznámen se specifiky vojenského létání a fungování v rámci CEFv. (Tento prvek se týká případných absolutních nováčku, samozřejmě je pamatováno na vás, co pod volačkou CEF máte něco za sebou)
- Základní technika pilotáže zahrnující let po okruhu včetně vojenské komunikace s ATC
- Přiblížení Visual/Overhead/Flameout/
- Plánování letů
- Navigační lety za podmínek VFR (FL 55 – FL 75) a (1000, 600, 300 AGL)
- Navigační lety za podmínek VFR s pomocí NDB, GPS
- Vyšší technika pilotáže (zvrat, přemet, překrut, bojová zatáčka, souvrat, výkrut)
- Skupinové lety

Základní výcvik je zakončen praktickou zkouškou probíhající na letišti v Pardubicích (LKPD) pod dozorem velitele výcviku CEFv a za přítomnosti řídících letového provozu.
Zkouška je složena z navigačního letu do zóny kde pilot provede prvky vyšší pilotáže, prokáže, že je schopen komunikovat s ATC a let zakončí Overhead přiblížením.

Po úspěšném odlétání výcviku jsou piloti povýšeni do hodnosti četaře a stávají se piloty-studenty, kteří navazují pokračovacím výcvikem.

Celý výcvik bude podložen tímto materiálem: Základní specifika vojenského létání v ČR na stíti VATSIM , na kterém se v současné době pracuje.

Výcvik povede:
por. Ondřej Gelbič - Velitel výcviku, štáb
por. Michal Zíka - Letový instruktor

Vzhledem k tomu, že celou VA si budujeme zcela od nuly, budu velice rád za každý příspěvěk, který by pomohl s jejím vybudováním - a to zejména ve shánění vojenských materiálů, map, repaintů.  :)
Naposledy upravil(a) Gelba dne 03 bře 2016, 18:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By CSA075
#117702
Jenom technicka poznamka: VFR lety se letaji v FL55, FL65, FL75 atd, pokud je tam na konci 0, jedna se o let podle pristroju tedy IFR.
Uživatelský avatar
By Gelba
#117704
[quote="Pavel Kubáč"]
Jenom technicka poznamka: VFR lety se letaji v FL55, FL65, FL75 atd, pokud je tam na konci 0, jedna se o let podle pristroju tedy IFR.
[/quote]

V tom případě by tam měli chybu vojáci - bral jsem to z osnovy základního výcviku CLV Pardubice a spíš si myslím, jestli to právě není ošetřeno letem OAT. Avšak jistý si teď opravdu nejsem a myslím si že pravda bude na tvé straně :)
By martintlolka
#117711
Bylo by možné se přihlásit s Cessnou 172? Létám na X-Plane a Z-142 jsem nenašel hotovou. Jen ve stádiu vývoje.
Zlína jsem sehnal akorát Z 526 AFS ale ten nemá mnoho navigačních prostředků.
Případně nějaké jiné doporučení na letadlo?
Uživatelský avatar
By POndrej
#117716
Pokud nemáš Z-142 pro X-plane, tak je po dohodě možné jiné podobné letadlo. Se vší pravděpodobností by s C172 neměl být problém.
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#117825
Všichni projdem stejným základním výcvikem, i já  ... (pro některý to bude formou jen přezkoušení, protože to zvládnou  hravě, doufam), po absolvování základního civilního výcviku, přejdem na formu vojenskou včetně frazeo komunikace - teoretický výcvik a briefing povede Ondřej Gelbič.

Já budu treninkový instruktor vyšší pilotáže a formační letky. Při zkouškách budu dělat dohled na pozici vzdáleného wingmana = rozuměj : dohled zkoušejícího ze vzduchu ... případně, že by se dotyčný ztratil mimo výcvikový prostor nebo měl jiné dezorientované problémy budu mít za úkol ho zpátky navést a doprovodit zpět na základnu.

Formace co jsme zkoušeli do teď bylo jen seznámení s létáním ve formaci, ve výcviku to bude X-krát náročnější :) Určitě pro vás i mnohem zábavnější ;)

Prioritně bude ve výcviku zařazen stroj Z-142 CLV.  Sekundární verze po domluvě : letadlo musí bezpochybně splňovat normy výšší pilotáže, tudíž C172 splňuje požadavky jen při prvním základním civilním výcviku - Okruh + frazeo ČJ/AJ

Na základním manuálu se pracuje ...
By Araneus
#117828
Bylo by potřeba pořešit, jak se bude dělat let ve formaci v případě těch, co lítají čistě X-plane. Multiplayer+VATSIM v X-Planu nejdou dohromady. Jsme v CEF takoví lidé tři a plus dva další používají X-plane příležitostně.
Uživatelský avatar
By CSA075
#117832
[quote="Martin Tlolka"]
Muzes prosim specifikovat normy vyssi pilotaze? Zkusil bych podle toho najit alternativu za Z-142 v x-plane. Dik
[/quote]

Rekl bych, ze by jsi mel hledat letadlo, ktere je certifikovane pro akrobaticke prvky, Cessna neni pro toto urcena, byla pouze urcita rada C152 , ale standartne nejsou Cessny pro akrobacii urceny. Zkus jineho Zlina , psal jsi ze mas Z526, ta je jestli se nepletu v urcite konfiguraci take akrobaticka...
Uživatelský avatar
By Pavel
#117838
Dvěstěkoule je v xplane akrobatická, ale zase nemá radionavigaci na nějaké složitější navigační lety (samozřejmě by tam šla zakomponovat v planemakeru). V tom je právě stodvaaštýra super, že skýtá jak nácvik přístrojového létání (neříkám přímo IFR, ale aspoň např noční VFR podle NDB, VOR,...) a zároveň umí akrobatit. V X-plane je supr mašina Beechcraft Mentor: http://www.x-aviation.com/catalog/beech ... -p-60.html který umí jak akrobatit tak radionavigovat, ale zase je to turboprop takže to létá poměrně svižněji a není to tak pěkně metodickej písťák jako Zlíny...

PB
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#117845
Já bohužel Xplane nevlastnim, taktéž neznam ani letadla, která se v něm používaj. Proto bych byl rád, abyste sepsali seznam letadel, která umí navigační lety + akrobacii jak psal PB.

Druhá věc - Xplane neumí spojit interní session s veřejnou IP ? Jedna věc je jistá, že FS9/FSX/Xplane spolu interně neskombinujem, proto to bude rozdělené na 3 druhy :  9kaři spolu, Xkaři taktéž a Xpl. nevim jak to u vás funguje ...

Jestliže Xpl. umí jen jednu věc = VATSIM tak pro vás budou mise samozřejmě trošku jiné, ale obávám se, že i tak budete znevýhodněni a tudíž budete asi v CEF lítat samostatně nebo skupinově , ale na mnohem větší vzdálenosti (+- 5nm) což se normálně nedá pojmout jako skupina :(  To ovšem pak záleží na dohodě s ATC.
Uživatelský avatar
By Pavel
#117850
No, vztah ATC a skupin je popsán na wiki v novém článku ve vojenské sekci - tzn i skupinu kde mezery budou několik málo NM lze ohlásit jako nestandartní a letět. Ale podle mě je 2 a více NM nesmysl, když jsme v xplane létali formace s general aviation letadly tak se to i přes vatsim slideshow dařilo držet tak do 600m od sebe, přes kilometr jsme šli jen výjimečně bych odhadoval (neměřil jsem).

PB
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#117852
Přesně tak, protože reservovat si koridor o šířce 20nm je podle mě nesmysl, když ty letadla budou od sebe 3nm tak už pojede asi každej na svuj odpovídač, že ?

v naší session FSX se vejdem bohatě do poloměru 0,5nm bez problému pokud poletí všichni tak jak mají ...
Uživatelský avatar
By POndrej
#117855
Přesně tak. On VATSIM cuká až při vzdálenosti 0,1nm a méně. Takže držet třeba 0,2nm no problema. Ono je vlastně podstatné, abysme byli VATSIM klientem na stejném serveru a měli ping tak do 5ms, nicht wahr? Pak se dá letět poměrně blízko a onen "vatsim slideshow" efekt se téměř nekoná. (nebo se koná jen v omezené míře)
Uživatelský avatar
By Pavel
#117857
[quote="Michal Zíka"]
Přesně tak, protože reservovat si koridor o šířce 20nm je podle mě nesmysl, když ty letadla budou od sebe 3nm tak už pojede asi každej na svuj odpovídač, že ?

v naší session FSX se vejdem bohatě do poloměru 0,5nm bez problému pokud poletí všichni tak jak mají ...
[/quote]

No, pokud bude každej od sebe 3 NM a poletíte ve třech, tak ATC ohlásíte nestandartní formaci šířky 6NM, my si od vás zvýšíme rozstup a půjde to (viz Wiki, limit nijak není stanoven). Ale z té 6NM krabice prostě nevypadnete ani náhodou, když nám jí jednou slíbíte!  ;D

PB
Uživatelský avatar
By Gelba
#117878
Obrázek


Dne 17.11. v 1800Z oficiálně zahajujeme základní výcvik na letecké základně v Pardubicích v Centru leteckého výcviku.

Výcvik bude probíhat dle osnovy, a během prvního večera se pokusíme zvládnout tyto části:

-  Základní technika pilotáže zahrnující let po okruhu včetně vojenské komunikace s ATC
-  Přiblížení Visual/Overhead/Flameout/
-  Plánování letů
-  Navigační let

K tomuto dni bude také zveřejněn výcvikový materiál, který bude sloužit jako pomůcka při instruktáži na TS.

K výcviku je nutné mít:
Scenerii LKPD (http://vacc-cz.org/component/phocadownl ... ry-fs9-fsx)
Letoun Z-142 (FS9 - http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=392&menu= ; FSX - http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=737&menu=)

Dopručeno
VFR podklad ČR
Seznámit se s letovou příručkou pro Z-142 (http://uloz.to/xXQ3MouS/z142-cz-pdf)

Další event bude zaměřen na skupinové létání a akrobacii, mezitím budou také na webu dostupné volně létatelné výcvikové navigační lety. Třetí večer již bude věnován samotné pilotní zkoušce na pozici student a do hodnosti četař.
Uživatelský avatar
By Gelba
#120002
Vítáme v našich řadách nové dva kolegy: Petra Bendu a Filipa Barčáka! :)

Jejich výcvik bude zahájen zítra, ve 2000LOC v LKPD. (Appron East, stání 1-3)
Provoz pilotů CEF vítán, avšak prosím respektujte klid ve výcvikové místnosti na TS.
Uživatelský avatar
By POndrej
#120023
Skvela zprava ;-) Zacina se pomalu vyplnovat to, v co jsem jen tajne doufal...ze nas postupem casu bude vic a vic :-)

Novym pilotum preji uspesne starty v radach CEFv a na brzkou shledanou na cvicisti :-)
Uživatelský avatar
By Gelba
#120051
Myslím že naši noví piloti to dnes zvládli na jedničku :) Příště ještě doladíme frazeologii, vyzkoušíme navigační let a myslím že můžeme všichni společně do pokračovacího výcviku na L-39!
Pokud by měl někdo z pilotů, kteří ukončili základní výcvik pocit, že si něco potřebuje zopakovat - má k tomu jedinečnou příležitost.

Příští společný letový den a zároveň úvodní event pokračovacího výcviku, který nás čeká bude zaměřen souhrně na frazeologii. Proto vás všechny piloty s ukončenou zkouškou prosím, abyste si osvojili létání s L-39 v základních letových režimech - abychom se mohli věnovat hlavně té frazeo.
Uživatelský avatar
By Bace
#120071
Děkujeme za přivítání. Včerejší let byl super, už se těším na Albíky :)
Letu zdar !