VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#100777
[quote="jejich fórum"]Coming soon:
Airport Pages for all International Airports
FBO listings, comments, reviews
Fuel Prices on the map
Much better flight planning and Filing[/quote]

;-)

Jinak abych jen nespamoval, tak odkaz na něco přínosného:

Přednášky o čtení map, především Jeppesen a FAA - pro nás může být zajímavé jako příprava na létání v USA: http://www.youtube.com/miianwilson

PB
#107418
http://aircharts.org

Alternativa k mapám z minula - navíc to má mapku pokrytí. Navíc to obsahuje jakési enroute mapy, ale ty stejně nevidím důvod používat, když máme celý svět ve skyvectoru. Možná by bylo zajímavé porovnat aircharts a charts.aero, jestli se nějak podstatně liší, které mají lepší pokrytí, jakou aktuálnost, atd - předem říkám, že na to trpělivost nemám :)

PB
#111462
V přiloženém obrázku je část STAR mapy pro LKPR RWY24 s vyznačeným postupem, pokud nedostanete další instrukce co dělat po IAFu.

Připomínám, že pokud pilot nedostane po IAFu další povolení, tak pokračuje rovně - stejně, jak je to publikované v mapě a snaží se od ATC získat další instrukce. Je to napsané třeba i v článku: http://www.vacc-cz.org/pilots/vite-ze/7 ... vat-po-iaf

A chci tím navázat na situaci, co se přihodila včera večer hned dvakrát, z toho jednomu českému pilotovi. Pilot měl zkratku na IAF ERASU, asi 3,5 minuty před ERASU dostal instrukci, aby po ERASU udržoval současný kurz. Avšak i přes to oba piloti začali po ERASU točit do ILS, což je nepřípustné. Pěčlivě si vždy zkontrolujte a včas odepněte LNAV apod., nebo si to přepněte rovnou na heading atd. Je velmi důležité nenechat FMC dělat, co chce. Letíte vy a ne počítač. Mohlo by tak dojít ke sblížení, srážce ... Kdo z pilotů to byl bych neřešil, pouze bych to vzal jako ukázkový případ pro příště. Včera to dopadlo naštěstí dobře.
#111469
A taky je to , myslím, v LKPR SOP, nebo se pletu?

Jinak z toho reportu plyne, že profíci z Air France občas blekotaj stejný nesmysly, jako někteří z nás tady na Vatsimu (není myšleno jako urážka kohokoli z nás, naopak se k některým perlám na frekvenci klidně hlásím).