Tak to je paráda. Speed-stable trim jsi určitě zkoušel, mě jen zajímalo, jestli je fakt namodelovaný tak jak má.
Tak pro info pro všechny kdo s tím trimem zde budou bojovat: FBW v tomhle letadle totiž má normální autotrim (což plno Airbusáků nevěří
), jen funguje pouze při konstantní airspeed. Ve chvíli kdy je letadlo ve své \"trim reference speed\" tak můžeš měnit konfiguraci, výšku, thrust, cokoliv a letadlo zůstává vytrimované. Změna nastává, kdy opustíš tuto reference speed. Pak letadlo napodobuje chování konvenčního aeroplánu a dostává se mimo trim. Samotné trimování pak funguje taky trochu odlišně a to že trim buttony jenom \"klikneš\" a tím se pouze nastaví nová \"trim reference speed\" a letadlo se opět perfektně samo vyváží. Zajímavá fylosofie, jak odlehčit pilotovi práci, kterou může udělat počítač, ale při tom pilota stále dostatečně zapojit, aby věděl, že se kolem něj něco děje...
Ad ničení stallem - tohle mě docela zajímá. Když nad tím přemýšlím, tak stall warning by imho měl být počítaný z daleko více údajů, než AoA a hmotnosti co mu zadáš do FMC. Alespoň tak to bylo u NG, kde to dokonce bylo ve zvlášť systémech, odělených od ADIRU - SMYDs (Stall management and yaw damper computer). Bralo to v úvahu plno dalších věci jako právě výstupy z ADIRU, konfigurace, thrust, anti-ice apod. Právě aby to jeden chybný input nevyřadil.
Stejně tak A/T má jistou ochranu před stallem - ale musí být v ARM módu. Tohle taky bylo už u NG, kdy i NG samo přidá, když se přiblížíš stallu. Proto se taky doporučuje (a některé AL dokonce vyžadují) mít A/T při přistání v ARM.
I když, viděli jsme jak to dopadlo v SFO...