[quote="Gelba"]Ano VOR/DME schopen
[/quote]
Pecka!
[quote="Gelba"]Můžeme to zkusit, minimálně se na to asi optám protože model je jinak velmi kvalitní...[/quote]
Včera jsem o tom mluvil s PB a prý je to jeho spolužák z VŠ.
...byla by škoda, aby si autor nabyl dojmu, že mu na to pliveme. Naopak, je to výborná práce.
Otázka neznalce: Ten model je jen pro FS-X. Šlo by ho nějak převést do FS9? Ne snad, že by byl takový problém si FS-X pořídít, ale když jsem se díval na Pérák, většina vojenských letišť je vytvořena jen pro FS9. Byla by obrovská škoda jich nevyužívat. Je tam toho skutečně dost.
[quote="Gelba"]Já jsem uháněl tu Olomouc aby mi poslali metodiku pro efku, jenže přiznám se pak už jsem na to nějak neměl chuť protože dlouho nic..asi je potřeba si tam sjednat schůzku a ofotit potřebné, ale tvářili se strašně obchodně u žádosti o scan.
Pak mám ještě druhou možnost a to je člověk který opravuje pěchotní srub v Orlických horách, vzhledem k tomu že se podílím taky na rekonstrukci opevnění tak by to neměl být problém vůbec.[/quote]
Tu mě napadla ještě jedna věc - vynechat kováříčky a jít ke kovářovi. Svého času mi ještě PS říkal o zájmu o spolupráci ze strany UNOB. Ozval se mu prý tehdy pplk. v. z. Ing. M. Borůvka, který na UNOB působí(il) jako odborný asistent a který podle všeho MiG-21 létal. Tenkrát taky v téhle souvislosti začala spolupráce s T. Cápem. Možná by tedy tohle mohla být cesta, co?
[quote="Gelba"]K té navigaci se rozepíšu až se vrátím ze zahraničí..to jest za 4 dny
Ale ve skrze je to kombinace navigačnich štíků, vektorování a NDB a u MF i VOR. [/quote]
Díval jsem se se do knížky
Oprášené etudy vonící luftem od V. Vaška, kde je na s. 44 jeho navigační šítětka pro let přes NDR. Jestli jsem to správně pochopilo, létalo se jen metodou NDBNDB (v podstatě ve většině případů přes nějaké letiště, kde byla dálná/bližná), tedy po QDM/QDR.
Dnes jsem takto vyzkoušel poletovat s
efkou po ČR a skutečně to není zas takový problém. Je potřeba korigovat vítr a chce to trošku cviku zůstat na trati (konec konců jako vždy při letu po QDM/R, jen umocněno vyšší rychlostí a méně přesným budíkem v modelu), ale jde to a není to zas taková křeč. Jen to chce přesné mapy a funkční outer a middle markery na letištích na trati naplánované tak, aby se překrývaly.
Za bližší info budu rád.