Určené pro všechny, kteří chtějí sdílet s ostatními své zážitky z virtuálního létání formou screenshotů, ale i videa.
Uživatelský avatar
By Schindler
#107304
[quote="vinil"][quote="Schindler"]
C-17 Globmaster?[/quote]
Ano.[/quote]

A nemáš nějaké fotky z kokpitu? Snad si taky pořídím x-plane, když o tom všichni tolik básní :-) Ty fotky od tebe vypadají dobře.
Uživatelský avatar
By vinil
#107305
[quote="Schindler"]
A nemáš nějaké fotky z kokpitu? Snad si taky pořídím x-plane, když o tom všichni tolik básní :-) Ty fotky od tebe vypadají dobře.[/quote]

Pokud myslis zde, tak ti o tom jen "basni."

Kazdopadne, jde o Boeing C-17A Globemaster III od Virtavia a Dawson Designs (DD delaji tu X-Plane verzi).

Doporucuji zacit recenzi na XSimReviews (je tam rozebran i ten kokpit):
http://xsimreviews.com/2012/08/04/xsimr ... aster-iii/

Pripadne fotky ze "storu":
https://picasaweb.google.com/1181794219 ... directlink
http://store01.prostores.com/servlet/x- ... ail?no=384
Uživatelský avatar
By anhista
#107505
[quote="JKol"]Tak také přidávám míjení ze svého pohledu.[/quote]
Jů to je UTE? Já ho mám také ale takhle pěkné to tedy není.
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#107763
MS: center fuel pumps bez paliva a ještě zapnutý ? - jak budeš mít v center nádrži méně jak 400kg maj se vypínat pumpy ;) takže ještě dřív než jí uplně vysaješ do mrtě. (v realitě by se ti to stejně nepodařilo).
By liskaz
#107768
[quote="Michal Z."]MS: center fuel pumps bez paliva a ještě zapnutý ? - jak budeš mít v center nádrži méně jak 400kg maj se vypínat pumpy ;) takže ještě dřív než jí uplně vysaješ do mrtě. (v realitě by se ti to stejně nepodařilo).[/quote]

Co mám z letové příručky nastudované,tak je to následovně.Palivové pumpy centrální nádrže musí být vypnuty v následujících případech :

Během vzletu - když je paliva méně jak 2300kg (na počátku pojíždění)
Během stoupání a během letu v cestovní hladině : méně jak 500kg
Během klesání a přiblížení : 1400kg

JL
Uživatelský avatar
By Lapak
#107769
U novějších NGček (nevím přesně od kterého roku) už neplatí ta podmínka, že se to musí vypínat i za letu pokud je méně jak 500kg. Tyto verze už ty pumpy totiž vypínají samy, aby nehrozilo přehřátí a zapálení paliva. Boeing dokonce nabízí systém, který snižuje podíl kyslíku a generuje dusík do nádrží, aby se dál snížilo riziko zapálení paliva, ale to prej moc aerolinek nepoužívá, protože je to drahé.

Takže suma sumárum u NG je možné (a naprosto bezpečné) pumpy za letu vypínat opravdu až když blikne FUEL anounciator. Nicméně aerolinky stále můžou mít postupy vlastní, třeba pokud lítají i s classicama a chtějí mít sjednocené postupy atd.
Uživatelský avatar
By JKol
#107776
tak a ode dneška měním názor na ptáky, že to jsou hodná a milá stvoření...
Uživatelský avatar
By kopcimek
#107815
[quote="Lapak"]...Nicméně aerolinky stále můžou mít postupy vlastní...[/quote]

Loni jsme v OK-TVF pumpy vypínali (těsně) před vzletem. V té době bylo v centru cca 1100kg.

PP
Uživatelský avatar
By Lapak
#107826
[quote="kopcimek"]
Loni jsme v OK-TVF pumpy vypínali (těsně) před vzletem. V té době bylo v centru cca 1100kg.

PP[/quote]

Před vzletem to je ještě něco jiného, tam se to vypíná i na nových NG pokud je v centru méně jak 2400kg (myslím). Tam je důvodem, aby při rotaci nedošlo k přelití paliva tak, aby center pumpy byly chvíli bez paliva a to by asi mohlo způsobit nějaké zakolísání fuel flow. I když i tak by to asi bylo nepravděpodobné, když běží wing pumps. Ale vzlet je vzlet no.

Předpokládám že po vzletu je zase zapnuli a nechali je zaplé až do vyčerpání centeru? Podle dokumentace by to tak u TVS probíhat mělo, ale jestli to fakt platí v reálu netuším :)

Ještě pročítám ty dokumenty a pro letadla, které ještě nemají tu "Automatic shutoff" tak platí tato, pro mě zajímavá, procedura:
During climb or cruise, set one center
tank fuel pump switch OFF when center
tank fuel quantity reaches
approximately 950 kilograms. Open the
crossfeed valve to minimize fuel
imbalance.
Set the remaining center tank fuel
pump switch OFF without delay and
close the crossfeed valve when the
Master Caution and FUEL system
annunciator illuminate.
Uživatelský avatar
By kopcimek
#107859
[quote="Lapak"]Předpokládám že po vzletu je zase zapnuli a nechali je zaplé až do vyčerpání centeru? Podle dokumentace by to tak u TVS probíhat mělo, ale jestli to fakt platí v reálu netuším :)[/quote]

To víš - ihned po snížení nosu po vzletu.
Uživatelský avatar
By Speedy985
#108107
Tady nějaké ty screeny z výletu do Teheránu - OIIE. Jak už jsem psal v jiném topicu - fakt pěkná scenérka - stojí za vyzkoušení.
By ASG29
#108923
Ne vždy je všechno OK...:
Obrázek

(Nutno podotknout, že jsem předtím nacvičoval let střemhlav a samozřejmě jsem ho nezvládnul a vrazil do matičky Země. Ještě že mám vypnuté crashe... :) . V pozadí Drábské světničky, přistání na LKMH.
Uživatelský avatar
By Jindřich
#108970
Nevim, jak dlouho to na twitchi vydrží a zatím jsem nepřišel na způsob, jak to dostat na youtube (prej to de)

LKPR > EDDF, MD-82 od cold and dark až po finále 25R, kde mi to spadlo (plus hodně divnej airac):
http://www.twitch.tv/jima72/b/409869302

LKPR > LKPR, DC-9, cold and dark až po finále 30, kde mi to opět spadlo :)
http://www.twitch.tv/jima72/b/409907120

Obě videa jsou samozřejmě s ATC a komplet komunikací (respektive dle toho, co zrovna bylo online).
By OK976
#109085
Čau,

takhle se mi otočil QW RJ 100 při přistání - ve 30 stopách najednou šílená otočka doleva a vůbec nereagovala na joystick... na manuál, žádnej autopilot.

Nevíte někdo, co s tim?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 21