VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#104736
Leteckou výrobu v Česku čeká v roce 2013 růst. Pomůže modernizace L-410

Letecká výroba v Česku, to je 15 miliard korun obratu ročně a tisíce pracovníků ve výrobě i výzkumu. Jaký vývoj se dá v tomto odvětví očekávat v příštím roce? Na dotazy IHNED.cz odpovídal Zbyněk Hruška, šéf Asociace leteckých výrobců ČR.

http://byznys.ihned.cz/podnikani-a-dane ... odernizace

Obrázek
#104737
[quote="George_L"]VIDEO: Vrtulník, který letěl na pomoc tonoucímu, spadl do moře

V Rio de Janeiru ztroskotal do moře vrtulník, který se pokoušel vylovit tonoucího člověka. Podle vyšetřovatelů selhal jeden z motorů helikoptéry. Topící se muž i posádka stroje vyvázli bez vážnějších zranění.

http://zpravy.idnes.cz/nehoda-vrtulniku ... anicni_brd

Obrázek[/quote]
"...selhal jeden z motorů..."
A já myslel, že AS350 je jednomotorák. Dva motory má AS355.
AS350: http://www.airliners.net/photo/Aerospat ... 247d33e9f1
AS355: http://www.airliners.net/photo/Untitled ... cfda29e8e0
#104769
Tak to může být otázka času, než na křídla namontují kamery co koukají i dozadu a pravidla se změkčí dostatečně, aby povolovaly se podle nich řídit :)
Ale myslím, že to couvání je ještě žádná úspora oproti tomu, když na busy letištích člověk musí na lineup čekat půl hodiny s nahozenýma motorama.
Na druhou stranu to je další složitá součást, která je dost namáhaná už tím, že je na podvozku a bude potřebovat servisovat...
#104779
Zajímalo by mě v čem ušetří peníze společnost ?? .... spíš bych to viděl na to že ušetří letiště, jenomže u menších letišť už je to dneska udělané že tam pushbacky nepotřebují, a na velkých ty auta budou muset mít protože ne každá společnost toto bude mít. (pokud se to nezačne montovat do letadel už při výrobě)
#104780
Hele... mě se to zdá jako pitomina..je to těžký, to by se O\'Learymu nelíbilo...určitě maj piloti červeným písmem zvýraznění kolik stojí tuna paliva navíc peněz a tady by měli vozit cca 250 kg? Ten by určitě radši nechal kaštany to éro vytlačit než to připočítat na letenku nebo to dávat ze svý kapsy :D :D A krom toho...už vidím ty reakce když pilot na EHAMu stojí na H/P, za ním 20 letadel a on se tam marně pokouší nahodit ty dva motory, ale protože na taxování to prostě nepotřebuje, nebude si pálit palivo, má elektromotor.... nebo jak pushbackuje a voholí někomu prdel, protože tam neviděl :D A ještě lepší...když na H/P selže APU :D to bych vám řekl, ty motory se maj spouštět na stojánce a má to svý důvody, stejně tak jako asistovanej pushback...leda by se vyvinul na letištích systém podobnej katapultům, kterej by měl na žlutejch čarách jezdce se špalkama a to letadlo by to mohlo dovézt na dráhu i do gatu..a z dráhy v případě poruchy ihned pryč....to by pak bylo jinačí...
#104781
Pokud chápu ten projekt, tak to není že by letadlo mělo při pojíždění vypnuté motory, ale motory na volnoběhu, takže myslím že ta úspora nebude tak markantní... Zvlášť, když prázdný Boeing jede i na volnoběh :-). Ty motory se stejně musí před vzletem prohřát, i když to není u jetů tak markantní jako u písťáků. Nehledě na to co píše Ondra - každé kilo navíc se počítá a myslím že takový elektromotor nebude nic lehkého.
#104785
Společnost tím peníze neušetří vůbec žádné..

a) Výdaje - Pořídit, namontovat, odzkoušet, zaškolit personál (piloti, handling), namontovat couvací kamery, větší váha letadla, občas opravit
b) Schopnost vrácení - Motory, který při rozdílu FF cca 300kg/h po dobu 1 minuty při taxování ušetří 5 - 8 litrů petráku, což je nic. Letadlo má životnost cca 20 let. Denně udělá 2 cykly. Nové letadlo za svůj život ušetří cca (velice hrubý výpočet) 73 000 litrů paliva...
c) Při větší váze ve stoupání, cestovní hladině o 250kg - 350kg udělá také dost během 2 cyklů denně po dobu 20ti let.
d) Navíc všichni známe problém elektromotorů například u aut. Dobíjení..

Nevím, jestli jsem něco neopomněl, ale tohle se prostě nemůže vyplatit. Navíc každá věc v letadle má další jištění, což jsou opět kila navíc.

OK
#104786
Nevím, ale 250kg na letadlo velikosti Boeingu nebo Autobusu není nic. A taky letadlo nemá jen dva \"cykly\" denně. Možná u TVS, ale u normálních aerolinek toho nalítá denně víc.
Dále: pro konstrukci motoru lze využít stávající konstrukci kola (ráfku). Takové elektromotory jsou už dnes naprosto běžné (myslím jako součást kola). Nějaké jištění u tohoto systému je nepotřebné. Pokud nebude fungovat, odjede se na motory.
Mimochodem - pokud si pamatuju, tak původní myšlenkou bylo, že letadlo dojede na h/p na elektromotor a až tam se nahodí motory. Na ohřátí moderních jetů stačí pár minut, což je doba, kterou letadla stráví na h/p čekáním na povolení. Na méně frekventovaných letištích se nahodí před dojetím na h/p. Nesmíš zapomenout, že taková investice se vyplatí hlavně společnostem s několika desítkami letadel. Tam je ta úspora dost velká.
Nabíjení? Tam se s tím nepočítá, má to být napájené z APU...
#104789
Do 2 cyklů denně jsem počítal průměr. Některá letadla udělají 3, dálková necelý 1 a tak ;).

APU spálí také nějaké palivo při dobíjení. Napájení z GPU bude zase stát kačky a éčka navíc.

A 300kg je hodně znát. Nedíval bych sen a to jako na hmotnost, ale jako na užitečné/neužitečné zatížení. Je to buď 3,75 cestujícího (á 80kg), nebo 15 kufrů (á 15kg). Což jsou opět položky, na kterých společnost vydělává, naopak vozit s sebou motůrek přinese 0.

EDIT: Při čekání na h/p ve frontě to taky neušetří nic, protože tam už ty motory taky poběží na volnoběh, když letadlo bude stát. A těch pár rozjezdů..

OK
#104790
Já myslím, že tak jak to propagují, tak tak to smysl má. Nesmíte se na to dívat pohledem PRG, tady to je fakt k ničemu. Ale pokud je v US&A běžné, že se na lineup čeká hodinu, tak úspora z nespáleného paliva, kdy, nedejbože něco většího, jede hodinu zbytečně na idle, bude velká... Rozhodně to není všelék pro všechny a na všechno, v tom s vámi souhlasím.

Propagujou to právě tak, že při taxování pojede jen APU. Pokud by u toho měly motory běžet tak to je fakt asi úplně k ničemu :) Protočení motorů není problém, na to stačí řádově jednotky minut. Jak dlouho trvá než na PRG dojedete z trojky na 24...
#104792
to OK: Pořád se na to díváš pohledem někoho, kdo si hraje v hangáru TVS... U velkých aerolinek jsou letadla daleko vytíženější, než znáš z Práglu. Dále - ten motor nebude zas tak těžký, ale i tak je jeho váha zanedbatelná. Nikdy takový stroj (myslím velikosti 737, 320...) není hlídaný váhově s přesností 100kg. Kdyby aerolinky počítaly 75kg jako průměr a každý z cestujících by měl jen o 1kg víc (a že těch \"nadváhových\" je víc, než \"podváhových\"; to nemluvím o tom, že se nehlídá váha kabelek a pod.), tak máš hned o nějakých 200kg víc. Prostě tomu letadlu těch pár kilo navíc nevadí.
A teď si spočítej, že i kdyby se ušetřila jen půlhodinka při pojíždění (na jeden let tedy hodina - odlet/přílet) a ty budeš mít třeba 50 letadel a každé udělá tři rotace denně, tak máš k dobru 150 hodin denně na pojíždění. Krát 365 - 54750 hodin. V palivu to tedy bude pěkná darda! A velké aerolinky mají stovky letadel...
#104794
Tak kdyby se to montovalo jako volitelné vybavení tak nevidím problém - TVS si to logicky nekoupí, ale provozovatelé v USA, kteří řeší úplně jiné časy pojíždění by do toho jít mohli. Vždyť o tom veškeré volitelné vybavení je - koupí si ho jen ten, kdo ho využije (na co by nám byl u všeho SELCAL, HF,... - ačkoliv pro někoho je to nepostradatelné).


PB
  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 189