[quote="dan21"]Predpokladam, ze v realu, kdyz se leti kratsi trat, tak ma letadlo palivo i na cestu zpet.[/quote]
Úplně to nesouvisí s délkou linky jako spíše s cenou (dostupností, kvalitou...) paliva na jednotlivých letištích. Pokud je někde výrazně dražší, veze se palivo už z báze, aby se muselo tankovat co nejméně nebo popř. vůbec. Naopak je-li v některé destinaci palivo výrazně levnější, je možné ho do určité míry navážet zpátky do báze.
V reálu existuje poměrně velké množství různých omezení, co se tohoto tzv. tankeringu týče. Tuny navíc se totiž projeví zvýšenou spotřebou, takže se ne vždy tankování navíc vyplatí. Stejně nepříjemné může být namrzání křídel způsobené během klesání podchlazeným palivem v křídelních nádržích nebo omezení maximální přistávací hmotnosti.
Podle mých informací (které nemusí být úplně up-to-date kvůli proměnlivosti cen) se palivo na obě cesty v ČSA bralo např. na Varšavu, Budapešť nebo Košice, naopak se naváželo např. z Amsterdamu, Frankfurtu nebo Paříže. Piloti se o možnostech tankeringu dozvídají z OFP, který pro každý let vydává navigační oddělení aerolinek.
Řekl bych, že v této problematice je tolik proměnných, že její simulace na VATSIMu je poměrně zbytečná. Ale bude-li zájem, možná by nějaká možnost do Šemíka implementovat šla (?).