Stránka 1 z 1

VOR, NDB navigace: Jak mam trefit bod BALTU?

PříspěvekNapsal:09 úno 2007, 19:01
od OK1ZJH
Sláva už jsem taky pochopil VOR, NDB ,ILS atd.......si myslím.

Chci taky už letět IFR než jenom VFR a objevují se spoustu nejasností.

1. Když chci letět např LKLN - LKKV IFR Tak jak mam trefit bod BALTU?
Mam vzlétnout z LKLN a letět v určité výšce na NDB RAK a potom kur.267 na BALTU ve 4500 a pak točit do ILS kur.291 ???
Nebo přímo na BALTU ale to je asi blbost jak by ho našel???


2. A jak poznat kdy už budu nad bodem BALTU? Mam to počítat nějak od RAK tedy 14NM nebo až od
VORu OKG tedy 36NM ???


Promiňte začátečnické otázky určitě je tady všude popsáno dost a dost,ale já to nejlépe pochopím

tak kde začínám lítat Jirka ICQ 226-204-221

VOR, NDB navigace: Jak mam trefit bod BALTU?

PříspěvekNapsal:09 úno 2007, 19:22
od ONDR4.cz
Já bych na to odpověděl třemi písmeny: Fox-trot Mike Charlie :)

VOR, NDB navigace: Jak mam trefit bod BALTU?

PříspěvekNapsal:09 úno 2007, 19:38
od CSA151
Foxktrot Uniform Charlie Kilo :D ne, dělám si srandu.. Nevim s cim lítáš každopádně vykoušej si všechny možný zpusoby který se ti zdaj ci nezdaj... Asi tak jeslti máš placeenej addon, jako že asi ne, tak to pořeš pomocí map, jestli máš placenej addon tak to řeš přes palubní počítač neboli FMC jak už tady můj jmenovec konstatoval...:)

VOR, NDB navigace: Jak mam trefit bod BALTU?

PříspěvekNapsal:09 úno 2007, 20:02
od OK1ZJH
Lítám s CESSNOU 172,zajímalo by mně jak je to správně ,když chci letět z neřízeného letiště na řízené.??

VOR, NDB navigace: Jak mam trefit bod BALTU?

PříspěvekNapsal:09 úno 2007, 20:04
od Gozer
1) IFR z LKLN letět nelze - viz:
Plzeň / Líně je neveřejné mezinárodní letiště pro lety VFR.
http://www.czechjetteam.com/kontakty.php

BALTU se dá s def. strojem trefit jen podle toho,jak je bod definován: R-085 OKG 35,36 DME OKG,čili zachytit radiálu 85 z OKG a ve vzdálenosti 35,36 NM jsi na BALTU.Pak podle mapy AD 2 - 37 - 5 zahneš vpravo na hdg. 291 a záhy bys měl zachytit ILS rwy 29.

2)Od RAK nelze vzdálenost napočítat - je to jen radiomaják.Vzdálenost můžeš určit jen pomocí DME.

Takže směrem od Prahy po W32 bod BALTU poznáš podle zmenšující se vzdálenosti k OKG (až budeš na těch 35,36 NM...)

VOR, NDB navigace: Jak mam trefit bod BALTU?

PříspěvekNapsal:09 úno 2007, 20:08
od ihrdlicka
Nebo bez FMC se vykašlat na BALTU a letět na IAF VRATA a pak dle mapky zaletět tu \"kapku\" a jseš na FAF.

VOR, NDB navigace: Jak mam trefit bod BALTU?

PříspěvekNapsal:09 úno 2007, 20:11
od PavelS
OK1ZJH píše:Chci taky už letět IFR než jenom VFR a objevují se spoustu nejasností.
1. Když chci letět např LKLN - LKKV IFR
To nejde. LKLN není IFR letiště. Pokud letiště není vybaveno pro IFR , nelze z něj IFR odletět ani přiletět. neexistují proto ani žádné FIXY ani mapy.
Správný postup by byl odlet za VFR z Líní, na nějakém bodě přechod na IFR (tj. zavoláš ATC a dostaneš povolení na tom bodě) a pokračování na cílové letiště. Uvedený bod může být BALTU, ale jak ho najdeš je Tvůj problém, protože před ním neletíš IFR, čili se musíš nějak trefit a tam začít dle IFR-map.
Tak jak mam trefit bod BALTU? Mam vzlétnout z LKLN a letět v určité výšce na NDB RAK a potom kur.267 na BALTU ve 4500 a pak točit do ILS kur.291 ??? Nebo přímo na BALTU ale to je asi blbost jak by ho našel???
Z Líní letíš VFR - je Tvůj problém jak BALTU najdeš a v jaké výšce (resp. dle pravidel VFR).
2. A jak poznat kdy už budu nad bodem BALTU? Mam to počítat nějak od RAK tedy 14NM nebo až od VORu OKG tedy 36NM ???
BALTU je definováno několika na několka "radiálech" a DME vzdálenosti - od OKG a také hlavně od KVY DME. Tak ho lze najít. Je třeba chápat podstatu jak to chodí a věřit tomu všemu.
Př.: Nalítneš od jihu ( z lini ) radiálu OKG -086 a letíš po ní inbnd OKG. Na druhé souprave naladíš LLZ/DME 111,550 a když ukáže 16,85NM jsi BALTU.

Upozorňuji, že methody uvedené výše kolegy, jsou rovněž OK - vidíte, že způsobů bez FMC je neurekom..

VOR, NDB navigace: Jak mam trefit bod BALTU?

PříspěvekNapsal:09 úno 2007, 20:47
od OK1ZJH
Bezva díky tak jsem to asi už pochopil.Příště on-line už IFR,ale ještě si to natrenuju off-line nebojte HI



Díky za všechny rady Jirka