Stránka 1 z 1

Úhlová rychlost zatáčení při přiblížení.

PříspěvekNapsal:04 úno 2007, 22:12
od koudi 25
Ahoj, mám na vás zase jeden dotázek, nevím jak mám presne zjistit jakou rychlostí musím letet kdyz chcu zatočit do presnýho kurzu drahy. Pro lepsí pochopení otázky dám príklad letim s 737 default smerem 115 od bodal na BNO chci pristát na rwy28 nad BNO tocím 119 jak rika mapa potom letím 10nm a tocím do leva, problém je v tom ze nevím jak prudce mám zatocit abych to dotocil do 276 je mě jasný ze kdyz poletím rychleji tak budu muset tocit víc a naopak. Taky je me jasný ze uplne presne to asi nepujde ale jestli existuje nejaka metoda jak tohle urcit tak bych byl moc rád kdyby se nasla nejaka dobrá duse a nejak me poradila.
Díky Koudi

Úhlová rychlost zatáčení při přiblížení.

PříspěvekNapsal:04 úno 2007, 22:38
od PavelS
Točíš cca 3stupně/sec a pak to vyjde ( nejn v LKTB ) , když rychlost držíš porád stejnou.

Určitě se to tady někde řešilo s mnoha zdůvodněními ( hledej též: přístrojová zatáčka, základní zatáčka , apod ).

Úhlová rychlost zatáčení při přiblížení.

PříspěvekNapsal:05 úno 2007, 11:26
od PavelS
[quote="Gozer"]Taky jsem nad tím váhal-ještě podle starý mapy na přiblížení RWY24 přes OKL pro non-rnav:[/quote]
Jak "podle starý mapy" ?

a) Přiblížení přes OKL není nijak zastaralé, je stále platné, a určitě bude platné z x-důvodů i pořád.
b) Přiblížení přes OKL není žádné non-rnav. Je to přiblížení pro ILS na dráhu 24. Není to žádný STAR (kde se může rozlišovat rnav/nonrnav). To, že ho lze zaletět i jen s klasickými IFR budíky ještě neznamená, že je nějaké non-rnav, to je úplně o něčem jiném.

Musím znovu a znovu připomínat - je létání IFR a létání VFR.
Nic jiného. Naučte se létat IFR podle přístrojů. Časem k tomu přidávejte i další zpřesnění navigace za pomoci FMC a jiných aparátů - to pak si říká, že se létá s prostorovou navigací, čili tzv. RNAV. Ale není možné létat podle FMC (jakoby RNAV) a současně neznat VŠECHNO z "obyčejného"přístrojového (IFR) létání.

Úhlová rychlost zatáčení při přiblížení.

PříspěvekNapsal:05 úno 2007, 14:31
od Gozer
Upřesňuju a sorry:matně jsem si pamatoval,že došlo ke zrušení NON RNAV SID od 5/12/06 a zaměnil to s dotčenou mapou - měl jsem na mysli mapu a2-pr-ils24 (AD 2-37-3)

[quote="PavelS"]... to pak se říká, že se létá s prostorovou navigací, čili tzv. non-rnav. Ale není možné létat podle FMC ( jakoby non-rnav ) a současně neznat VŠECHNO z přístrojového (IFR) létání.[/quote]
Nejde tady o překlep? Žiju v domnění,že prostorová navigace = RNAV.
viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_let ... ch_zkratek

A nakonec si dovolím skromě ujistit ev.čtenáře z řad ATC/ACC,že to co předvádím ve vzduchu není žalostný výsledek hybridní navigace VOR,DME + FMC jelikož mašinu s FMC u mě nelze použít (jeden důvod sedí před klávesnicí a druhý je v kompu-líná stará mrcha) :-)

Úhlová rychlost zatáčení při přiblížení.

PříspěvekNapsal:05 úno 2007, 14:39
od PavelS
Byl to překlep - opraveno, sorry.
Jinak skromné ujištění z řad ATC/ACC, že uvedená připomínka ohledě používání FMC bez základních znalostí jiných podstatných věcí, nebyla určena Tobě, jen se vhodně využilo Tvého příspěvku k oprávněné kritice systému jako celku :).

Pozn.: náhodně jsem se podíval do odkazu na wikipedii, cože jako říká o RNAV .... a hrůza !!
Pozor na to - prostorová navigace to sice je, ale s \"VOR navigací mimo letové cesty ...\" to má společného hodně málo (dále jsem to raději nezkoumal).

Nemyslím, že Wiki je pro naš účely dobrý zdroj - v letectví je přesnost a důslednost životně důležitá a každý znak nebo slovíčko má svůj význam a nelze je nahodile - byť v dobré vůli - nějak měnit nebo opomíjet.