Koho a kdy ladit při plném obsazení FIRu Praha (velké slety) ?
PříspěvekNapsal:05 pro 2006, 15:11
Ahoj,
uvádím zde stručný přehled jednotlivých pozic v Pražském FIRu, jejich funkci a oblast působnosti .
Pražské TMA, maximální konfigurace
Označení - Volačka - Funkce
LKPR_DEP - Praha Radar - má na starosti odlety z LKPR od vzletu do FL140. Pilot se přelaďuje sám po vzletu.
LKPR_D_APP - Ruzyně Radar - vektoruje letadla na finální přiblížení. Pole působnosti od FL070 a níž. Pilot se na něj přelaďuje až po instrukci od LKPR_APP (Praha Radar).
LKPR_APP - Praha Radar - má na starosti přílety na všechny pražská letiště mezi FL140 a FL080. Pilot se přelaďuje na LKPR_APP až po instrukci od ACC (LKAA_CTR). Tato pozice je hlavní - zastupuje stanoviště LKPR_DEP a LKPR_D_APP v případě jejich absence.
---------------------------------------------------
ACC Praha, maximální konfigurace (Oblast)
Označení - Volačka - Oblast působení
LKAA_U_CTR - Praha Radar - horizontálně celý Praha FIR, vertikálně FL275 - Unlimited
LKAA_E_CTR - Praha Radar - horizontálně východ Praha FIR, vertikálně GND - FL275, kromě CTR, TMA, TSA
LKAA_CTR - Praha Radar - horizontálně západ Praha FIR, vertikálně GND - FL275, kromě CTR, TMA, TSA. Toto je hlavní stanoviště, které zastupuje ostatní v případě jejich absence.
Typický odlet - Ruzyně Tower (LKPR_TWR, 118.1) - po odletu automaticky na Praha Radar (LKPR_DEP, 120.52) nebo Praha Radar (LKPR_APP, 127.57) pokud neni DEP online. Dostanete postupně stoupání do FL140 a pak jste přeladěni na Praha Radar (LKAA_CTR, 127.12) (west) nebo Praha Radar (LKAA_E_CTR, 120.27) (east). Dále můžete být stoupáni do FL240 a předáni na Praha Radar (LKAA_U_CTR, 118.37) (upper) kde dostanete další stoupání.
Typický přílet - Praha Radar (LKAA_U_CTR, 118.37) (upper) pokud je online, dá klesání do FL250, předá na Praha Radar (LKAA_CTR, 127.12) (west) nebo Praha Radar (LKAA_E_CTR, 120.27) (east), kde vás sklesají do FL150 a předají na LKPR_APP. Tam ohlásíte aktuální ATIS info a QNH, dostanete postupně klesání do FL80 a poté předání na Ruzyně Radar (LKPR_D_APP, 119.0). Tam se ohlásí pouze callsign a budete vektorováni a klesáni na finální přiblížení. Poté budete přeladěni na LKPR_TWR 118.1
Nicméně automatické přeladění bez výzvy od ATC se provádí pouze ve dvou případech:
1) po obdržení letového povolení a spouštění od Ruzyně Delivery (LKPR_DEL, 120.05) se automaticky přelaďujete na Ruzyně Ground (LKPR_GND, 121.9)
2) po vzletu z LKPR se automaticky přelaďujete na Praha Radar (LKPR_DEP, 120.52) nebo pokud není online tak na Praha Radar (LKPR_APP, 127.57) a nebo na Praha Radar (LKAA_CTR, 127.12). Konkretní frekvence je vždy uvedena v ATISu.
Ve všech ostatních případech se pilot přelaďuje až po instrukci od řídícího.
David
uvádím zde stručný přehled jednotlivých pozic v Pražském FIRu, jejich funkci a oblast působnosti .
Pražské TMA, maximální konfigurace
Označení - Volačka - Funkce
LKPR_DEP - Praha Radar - má na starosti odlety z LKPR od vzletu do FL140. Pilot se přelaďuje sám po vzletu.
LKPR_D_APP - Ruzyně Radar - vektoruje letadla na finální přiblížení. Pole působnosti od FL070 a níž. Pilot se na něj přelaďuje až po instrukci od LKPR_APP (Praha Radar).
LKPR_APP - Praha Radar - má na starosti přílety na všechny pražská letiště mezi FL140 a FL080. Pilot se přelaďuje na LKPR_APP až po instrukci od ACC (LKAA_CTR). Tato pozice je hlavní - zastupuje stanoviště LKPR_DEP a LKPR_D_APP v případě jejich absence.
---------------------------------------------------
ACC Praha, maximální konfigurace (Oblast)
Označení - Volačka - Oblast působení
LKAA_U_CTR - Praha Radar - horizontálně celý Praha FIR, vertikálně FL275 - Unlimited
LKAA_E_CTR - Praha Radar - horizontálně východ Praha FIR, vertikálně GND - FL275, kromě CTR, TMA, TSA
LKAA_CTR - Praha Radar - horizontálně západ Praha FIR, vertikálně GND - FL275, kromě CTR, TMA, TSA. Toto je hlavní stanoviště, které zastupuje ostatní v případě jejich absence.
Typický odlet - Ruzyně Tower (LKPR_TWR, 118.1) - po odletu automaticky na Praha Radar (LKPR_DEP, 120.52) nebo Praha Radar (LKPR_APP, 127.57) pokud neni DEP online. Dostanete postupně stoupání do FL140 a pak jste přeladěni na Praha Radar (LKAA_CTR, 127.12) (west) nebo Praha Radar (LKAA_E_CTR, 120.27) (east). Dále můžete být stoupáni do FL240 a předáni na Praha Radar (LKAA_U_CTR, 118.37) (upper) kde dostanete další stoupání.
Typický přílet - Praha Radar (LKAA_U_CTR, 118.37) (upper) pokud je online, dá klesání do FL250, předá na Praha Radar (LKAA_CTR, 127.12) (west) nebo Praha Radar (LKAA_E_CTR, 120.27) (east), kde vás sklesají do FL150 a předají na LKPR_APP. Tam ohlásíte aktuální ATIS info a QNH, dostanete postupně klesání do FL80 a poté předání na Ruzyně Radar (LKPR_D_APP, 119.0). Tam se ohlásí pouze callsign a budete vektorováni a klesáni na finální přiblížení. Poté budete přeladěni na LKPR_TWR 118.1
Nicméně automatické přeladění bez výzvy od ATC se provádí pouze ve dvou případech:
1) po obdržení letového povolení a spouštění od Ruzyně Delivery (LKPR_DEL, 120.05) se automaticky přelaďujete na Ruzyně Ground (LKPR_GND, 121.9)
2) po vzletu z LKPR se automaticky přelaďujete na Praha Radar (LKPR_DEP, 120.52) nebo pokud není online tak na Praha Radar (LKPR_APP, 127.57) a nebo na Praha Radar (LKAA_CTR, 127.12). Konkretní frekvence je vždy uvedena v ATISu.
Ve všech ostatních případech se pilot přelaďuje až po instrukci od řídícího.
David