Stránka 1 z 1

Koho a kdy ladit při plném obsazení FIRu Praha (velké slety) ?

PříspěvekNapsal:05 pro 2006, 15:11
od vres
Ahoj,
uvádím zde stručný přehled jednotlivých pozic v Pražském FIRu, jejich funkci a oblast působnosti .

Pražské TMA, maximální konfigurace

Označení - Volačka - Funkce
LKPR_DEP - Praha Radar - má na starosti odlety z LKPR od vzletu do FL140. Pilot se přelaďuje sám po vzletu.
LKPR_D_APP - Ruzyně Radar - vektoruje letadla na finální přiblížení. Pole působnosti od FL070 a níž. Pilot se na něj přelaďuje až po instrukci od LKPR_APP (Praha Radar).
LKPR_APP - Praha Radar - má na starosti přílety na všechny pražská letiště mezi FL140 a FL080. Pilot se přelaďuje na LKPR_APP až po instrukci od ACC (LKAA_CTR). Tato pozice je hlavní - zastupuje stanoviště LKPR_DEP a LKPR_D_APP v případě jejich absence.

---------------------------------------------------

ACC Praha, maximální konfigurace (Oblast)

Označení - Volačka - Oblast působení
LKAA_U_CTR - Praha Radar - horizontálně celý Praha FIR, vertikálně FL275 - Unlimited
LKAA_E_CTR - Praha Radar - horizontálně východ Praha FIR, vertikálně GND - FL275, kromě CTR, TMA, TSA
LKAA_CTR - Praha Radar - horizontálně západ Praha FIR, vertikálně GND - FL275, kromě CTR, TMA, TSA. Toto je hlavní stanoviště, které zastupuje ostatní v případě jejich absence.

Typický odlet - Ruzyně Tower (LKPR_TWR, 118.1) - po odletu automaticky na Praha Radar (LKPR_DEP, 120.52) nebo Praha Radar (LKPR_APP, 127.57) pokud neni DEP online. Dostanete postupně stoupání do FL140 a pak jste přeladěni na Praha Radar (LKAA_CTR, 127.12) (west) nebo Praha Radar (LKAA_E_CTR, 120.27) (east). Dále můžete být stoupáni do FL240 a předáni na Praha Radar (LKAA_U_CTR, 118.37) (upper) kde dostanete další stoupání.

Typický přílet - Praha Radar (LKAA_U_CTR, 118.37) (upper) pokud je online, dá klesání do FL250, předá na Praha Radar (LKAA_CTR, 127.12) (west) nebo Praha Radar (LKAA_E_CTR, 120.27) (east), kde vás sklesají do FL150 a předají na LKPR_APP. Tam ohlásíte aktuální ATIS info a QNH, dostanete postupně klesání do FL80 a poté předání na Ruzyně Radar (LKPR_D_APP, 119.0). Tam se ohlásí pouze callsign a budete vektorováni a klesáni na finální přiblížení. Poté budete přeladěni na LKPR_TWR 118.1

Nicméně automatické přeladění bez výzvy od ATC se provádí pouze ve dvou případech:
1) po obdržení letového povolení a spouštění od Ruzyně Delivery (LKPR_DEL, 120.05) se automaticky přelaďujete na Ruzyně Ground (LKPR_GND, 121.9)
2) po vzletu z LKPR se automaticky přelaďujete na Praha Radar (LKPR_DEP, 120.52) nebo pokud není online tak na Praha Radar (LKPR_APP, 127.57) a nebo na Praha Radar (LKAA_CTR, 127.12). Konkretní frekvence je vždy uvedena v ATISu.

Ve všech ostatních případech se pilot přelaďuje až po instrukci od řídícího.

David

Koho a kdy ladit při plném obsazení FIRu Praha (velké slety) ?

PříspěvekNapsal:05 pro 2006, 16:42
od Ondikk
Hmmmm, díky. S tím se dá udělat pouze to že se to vytiskne a pověsí na viditelné místo, případně založí do \"skript\". Ty už pořádně ztlousli za tu dobu co jsem registrován na VATSIMu.
Díky, že se onás piloty tak staráte, doufám, že vám to jednou nějak vrátíme.

Ondikk

Koho a kdy ladit při plném obsazení FIRu Praha (velké slety) ?

PříspěvekNapsal:05 pro 2006, 22:14
od VIP353
Diki!!!
Toto som hladal cely minuly vikend!!!!
2) po vzletu z LKPR se automaticky přelaďujete na Praha Radar (LKPR_DEP, 120.52) nebo pokud není online tak na Praha Radar (LKPR_APP, 127.57) a nebo na Praha Radar (LKAA_CTR, 127.12). Konkretní frekvence je vždy uvedena v ATISu.
Nemal by mi toto prikazat Ruzyne delivery?

Koho a kdy ladit při plném obsazení FIRu Praha (velké slety) ?

PříspěvekNapsal:05 pro 2006, 22:24
od CSA447
Tak to je mazec !! :D

Uz to sypu na printer !!

Kazdopadne DIKY, už bylo na čase to někde napsat souvisle..

Dobrá práce, sir

Koho a kdy ladit při plném obsazení FIRu Praha (velké slety) ?

PříspěvekNapsal:05 pro 2006, 22:35
od vres
VIP353 píše:
2) po vzletu z LKPR se automaticky přelaďujete na Praha Radar (LKPR_DEP, 120.52) nebo pokud není online tak na Praha Radar (LKPR_APP, 127.57) a nebo na Praha Radar (LKAA_CTR, 127.12). Konkretní frekvence je vždy uvedena v ATISu.
Nemal by mi toto prikazat Ruzyne delivery?
Ne, je to popsáno v SOPu pro piloty. Pouze v ATISu je konkrétní frekvence.

David

Koho a kdy ladit při plném obsazení FIRu Praha (velké slety) ?

PříspěvekNapsal:02 úno 2007, 13:44
od mezek
Včera jsem \"narazil\" na situaci: LKPR GND, LKPR TWR. Pokud je online GND, DEL, TWR, .... tak po připojení na VATSIM žádám o ATC povolení DEL. Potom mi dá DEL příkaz koho dále kontaktovat? /nejspíše GND, na h/p přejít na TWR/ Ale co když je jako včera GND a TWR? Povolení žádat po TWR, poté přejít na GND a v h/p opět TWR?

Koho a kdy ladit při plném obsazení FIRu Praha (velké slety) ?

PříspěvekNapsal:02 úno 2007, 13:48
od balik
Jestlize je online GND,TWR,APP,CTR napr.,tak kontaktujes GND pro povoleni a ten te preda na TWR az budes u h/p.....kdyz bude online APP,CTR tak kontaktujes APP.CTR ridi cely FIR kdezto APP,TWR,GND,DEL jedno letiste.

Koho a kdy ladit při plném obsazení FIRu Praha (velké slety) ?

PříspěvekNapsal:02 úno 2007, 13:50
od Buritos
Samozřejmně začít na GND. I GND dává povolení. Na Vatsimu to funguje tak, že ladíš vždy nejbližší možnou vyšší pozici. V tomto případě GND. (DEL, GND, TWR, DEP(APP), CTR)

Koho a kdy ladit při plném obsazení FIRu Praha (velké slety) ?

PříspěvekNapsal:02 úno 2007, 13:53
od mezek
Jasný, jen mne mátlo, že GND řídí jenom pohyb po letišti /bral jsem to jako odlehčení pro TWR/.