Stránka 1 z 1

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 00:34
od george01
Předem bych se chtěl omluvit ATCo LKPR_GND a LKPR_TWR za mé dnešni selhání..mé a později i mého stroje(PC).:(
Snaha o let VFR OKRUHY RWY 24,
Ani nevím čím začít,stalo se toho tolik,dnes jsem se opět pokusil o připojeni a o muj first online flight.(zpočátku jsem s tím ani nepočítal,chtěl jsem jen poslouchat(spíše naslouchat)celému provozu na LKPR),náhle mě textem oslovila věž a začlo to.Po namáhavém hledání správné stojanky sem byl konečně na místě(bez pomoci LKPR_TWR bych to nezvládl),odeslal jsem FLplan,a začlo to,asi po vzájemné dohodě TWR a GND jsem dostal lekci jak by to mělo vypadat,to znamená,že jsem si poslechl rozhovor mezi ,,mnou(OK-KAM)\'\' a ground následně i s twr( pochopili,že bych to nezvládl..)po jejich podle mě namáhavé ukázce(klidně se na mě mohli hned .....)sem byl připraven na popojíždění n a RWY24 po taxiway P a L,jenže:jakmile jsem se chtěl rozjet,tak s emi sekl PC!!!!!!!,v ten moment sem nevěděl co mám dělat,jestli mám rovnou skočit z okna nebo začít brečet jako malý kluk:(,
Když si představím to,jak se ATCo snažili a jak to nakonec dopadlo,,,,tak je mi z toho porad hodně smutno.
Jednak si musím přiznat,že jsem v celém průběhu této ,,akce\'\' byl úplně mimo,nebyl jsem schopný se soustředit vůbec na nic,a následně mé úpěnlivé studium přišlo v niveč....jsem si v ten moment připadal,a stále připadám,že neumím vůbec nic:( a to jsem si myslel pravý opak..,
Opravdu nevím na čem teď jsem a abych popravě řekl ani už pomalu nevěřím tomu,že přijde čas,kdy mi podobné věci nebudou dělat žádné problémy.Ale určitě to nevzdám,akorát si ty své začátky budu muset ,,překonat\'\' na nějakém menším letišti než je LKPR.
CO říci na závěr?:omlouvám se celému řízení letového provozu a všem těm,kteří mě museli poslouchat.
Nejspíš se znovu budu muset vrátit do školičky:)

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 00:55
od horky
Neni potreba se omlouvat. Muj prvni let koncil kicknutim od SUP, protoze jsem nevedel kde se zapina odpovidac. Cas ktery neni vubec vhodny pro takovouto pomoc je trebave ctvrtek na Czech On-Line Day, nebo pri dalsich sletech.
Ale dolad si PC a jen tak dal. Kazdy ATC ktery ma jen trocu cas se te ujme a pokusi se ti poradit.

SH

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 09:14
od ardnocz
Upozorňuju, že i moje první lety končily většinou černou obrazovkou. Chce to si trochu pohrát s nastavením a většinou dojdeš k slušné spolehlivosti ;)

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 10:05
od george01
[quote="horky"]Neni potreba se omlouvat. Muj prvni let koncil kicknutim od SUP, protoze jsem nevedel kde se zapina odpovidac. Cas ktery neni vubec vhodny pro takovouto pomoc je trebave ctvrtek na Czech On-Line Day, nebo pri dalsich sletech.
Ale dolad si PC a jen tak dal. Kazdy ATC ktery ma jen trocu cas se te ujme a pokusi se ti poradit.

SH[/quote]
Zdravím Vás,tak to jsem rád,že nejsem jediný jehož začátky jsou(byly) poněkud krušné...,taky bych už ale raději byl ve vzduchu a takové ty ,,pozemní záležitosti\'\' měl dávno zvládnuté.Doufám tedy, že se tohoto okamžiku dočkám brzy:).Ještě Vám musím poděkovat, že hned na začátečníky nezanevřete, je to super když když vím,že na tom nejsem zas až tak špatně.

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 10:09
od george01
[quote="OndraS"]Upozorňuju, že i moje první lety končily většinou černou obrazovkou. Chce to si trochu pohrát s nastavením a většinou dojdeš k slušné spolehlivosti ;)[/quote]
No až jsem se trochu zpamatoval,tak mě taky napadlo,že mě mohli odpojit,ale to by mi nejspíš spadla jenom FSKA,spíš to bylo něco se softwarem nebo nastavením.Teploty grafiky a procesoru byly v normálu(do 49°C),
Vaše případné rady,jak si vše doladit atd. rád uvítám,jsem přece jen začátečník a s takovími piloty jako jste vy se zatím nemůžu rovnat.

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 10:37
od tgurecky
Koukni se do \"Prohlížeče událostí\" co to bylo za chybu, popř. její popis.
Prohlížeč události najdeš v ovládacích panelech/ Nástroje pro správu.
Až budem vědět co to bylo za chybu, tak ti budeme moct lépe pomoct :)

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 12:15
od Ace2
Jirka: Ahoj, já jsem po domluvě s LKPR_TWR a LKPR_GND letěl schválně před tebou také cvičné okruhy abys to mohl odposlouchat. Psal jsem ti i zprávu ale asi jí neviděl. Takže když se domluvíme tak klidně ve čtvrtek můžu být k dispozici pro všechny VFR nováčky.

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 12:22
od Davi410T
Ace2: Hlasim se do kurzu VFR :D :D :D

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 12:23
od george01
[quote="Ace2"]Jirka: Ahoj, já jsem po domluvě s LKPR_TWR a LKPR_GND letěl schválně před tebou také cvičné okruhy abys to mohl odposlouchat. Psal jsem ti i zprávu ale asi jí neviděl. Takže když se domluvíme tak klidně ve čtvrtek můžu být k dispozici pro všechny VFR nováčky.[/quote]
Dobrý den,no já tam něco takového zahlédl,ale byl sem natolik rozklepaný,že jsem si opravdu v ten okamžik nemohl vybavit ani své jméno...,tak to by bylo super(taková pomoc) :),ale zpočátku si musím vyřešit všechny záležitosi okolo software,jsem se dočetl,že bych si měl stáhnout nějaké aktualizace FSKY atd..,musím tedy doladit pár věcí a pak by to šlo,opravdu se nestačím divit,jak se o nás ,,začátečníky\'\' staráte a jak se nám věnujete:) opravdu klobouk dolů:)

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 12:32
od Ace2
Davi410T: tak fajn, školné je pistáciová zmrzlina :)

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 12:38
od george01
:) taková skromnost...=)=)=)

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 12:40
od george01
Nemohl bych někde najít podrobnou ukázku rozhovoru era s TWR,GND atd??jak jsem hledal,tak jsem našel jen IFR,ale taky dobrý;)

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 12:47
od Ace2
Pilot: Ruzyně Information OK-HKC, dobrý den.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Information, dobrý den dávejte.
Pilot: Cessna 150 bez letového plánu za VFR z Benešova do Benešova, Radotín očekávám v ..… (ETA) žádám průlet Vaším CTR, průlet nad dráhou 31, výstupní bod Beroun, informaci K přijal QNH 1022 HPa (nebo informaci ATIS nepřijal ), squawk 7000, OK-HKC.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Information, pokračujte přes Radotín-Rudná, v CTR maximálně 2000 stop altitude na QNH 1022, přestavte squawk 3331.
Pilot: Pokračuji přes Radotín-Rudná, v CTR maximálně 2000 stop altitude na QNH 1022, přestavuji squawk 3331, OK-HKC.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Information, radarový kontakt.
Pilot: OK-HKC.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Information, proti provoz Zlín 142 na 11 hodině 5 km před Vámi.
Pilot: Provoz v dohledu, OK-HKC.
 pokud provoz nevidím provoz nevidím, (žádám vektorování ) , OK-HKC.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Info, přejděte na Ruzyně Věž 118.1, na slyšenou.
Pilot: přecházím na Ruzyně Věž 118.1, na slyšenou OK-HKC.
Jelikož jednotlivé stanoviště ŘLP si mezi sebou informace o letu předají, můžeme si dovolit navázání spojení spojit s krátkou informací o nás.
Pilot: Ruzyně Věž OK-HKC, dobrý den, pokračuji na Rudnou.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Věž, zahajte vyčkávání nad Rudnou, očekávejte zdržení 10 minut.
Pilot: Vyčkávám nad Rudnou, OK-HKC.
Finále
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Věž, pokračujte na levý BASE LEG pro dráhu 31.
Pilot: Pokračuji na levý BASE LEG dráhy 31, OK-HKC.
V průběhu této fáze letu vykonáme úkony po větru.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Věž, z této polohy proveďte 360 do leva, za přistávajícím Piperem pokračujte na finále dráhy 31.
Pilot: Provádím 360 do leva, za přistávajícím Piperem pokračuji na finále 31, (provoz v dohledu), OK-HKC.
Pilot: Finále dráhy 31, nízký průlet, OK-HKC.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Věž, nízký průlet nad 31 povolen bez narušení prostoru dráhy 24. Po průletu pokračujte levou zatáčkou na Rudnou.
Pilot: Nízký průlet na 31 povolen bez narušení 24. Po průletu levou zatáčkou na Rudnou, OK-HKC.

Po průletu (Po ustabilizování letadla)
Pilot: Ruzyně Věž OK-HKC, po průletu dráhy 31, pokračuji na Rudnou.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Věž přejděte na Ruzyně Information 118,3/ Ruzyně Radar 119,0/Praha Radar 120,525 - 127,575.
Pilot: přecházím na Ruzyně Information 118,3 / Ruzyně Radar 119,0 / Praha Radar 120,525 - 127,575 OK-HKC.

Odlet z CTR
Pilot: Ruzyně Information OK-HKC, dobrý den, pokračuji na Rudnou.
SŘLP: OK-HKC, Ruzyně Information pokračujte Rudná-Radotín, max 2000 stop altitude.
Pilot: Pokračuji Rudná-Radotín, max 2000 stop altitude, OK-HKC.
Pilot: Ruzyně Information OK-HKC, poloha Radotín, opouštím CTR.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Information přestavte squawk 7000 a přejděte na vlastní, na slyšenou.
Pilot: přestavuji squawk 7000 a přecházím na vlastní, na slyšenou, OK-HKC.

Príkazy, které se musí opakovat vždy, se týkají:
 dráhy v užívání
 kurzu a rychlosti
 hladiny
 nastaveni výškoměru
 nastavení odpovídače SSR
Ostatní povolení a pokyny (včetně podmínkových povolení) se musí opakovat nebo potvrdit způsobem, který jasně naznačuje, že byli přijaty a pochopeny správně. Opakování pokynů musí letadlo ukončit svojí volací značkou.

Slovo OKAMŽITĚ/IMMEDIATELY se může použit jenom v případě, když se požaduje okamžitě konat v důvodu bezpečnosti. Pilot, kterému ATC vydá pokyn se zmíněnou frází, nejdřív koná podle pokynů a až následně je potvrdí.
Přílet do CTR

Při letech VFR vstupujících do CTR z prostoru G musí pilot nejméně 3 min před vstupem do CTR navázat spojení s APP Praha (Ruzyně Information 118,3 / Ruzyně Radar 119,0 / Praha Radar 120,525 - 127,575) / TWR Ruzyně 118,1 a předat následující údaje:
 identifikace a/c
 typ a/c (bez FPL)
 vstupní bod do CTR
 výstupní bod z CTR (při průletu CTR)
 vypočítaný čas vstupu do CTR
 letiště přistání (bez FPL)
 přijatá ATIS info + QNH (v případě znalosti anglického jazyka)

Pilot: Ruzyně Information OK-HKC, dobrý den.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Information, dobrý den dávejte.
Pilot: Cessna C-150 bez letového plánu za VFR z Benešova na Ruzyně, Radotín očekávám v ..… (ETA) informaci K přijal QNH 1022 (nebo informaci ATIS nepřijal ), squawk 7000, OK-HKC.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Information, pokračujte přes Radotín-Rudná, v CTR maximálně 2000 stop altitude na QNH 1022, přestavte squawk 3331 a očekávejte vyčkávání nad Rudnou pro přiblížení na dráhu 31.
Pilot: Pokračuji přes Radotín-Rudná, v CTR maximálně 2000 stop altitude, přestavuji squawk 3331 a očekávám vyčkávání nad Rudnou pro dráhu 31, OK-HKC.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Information, radarový kontakt.
Pilot: OK-HKC.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Information, přejděte na Ruzyně Věž 118.1, na slyšenou.
Pilot: Přecházím na Ruzyně Věž 118.1, na slyšenou OK-HKC.
Pilot: Ruzyně Věž OK-HKC, dobrý den, pokračuji na Rudnou.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Věž, zahajte vyčkávání nad Rudnou, očekávejte zdržení 10 minut.
Pilot: Vyčkávám nad Rudnou, OK-HKC.

Finále
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Věž, pokračujte na levý BASE LEG pro dráhu 31.
Pilot: Pokračuji na levý BASE LEG dráhy 31, OK-HKC.
V průběhu této fáze letu vykonáme úkony po větru.
Pilot: Levý BASE LEG dráhy 31, OK-HKC.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Věž, přistání na dráhu 31 povoleno, vítr klid (a přistaňte tak, aby jste uvolnil první nebo druhou doprava/doleva nebo pojezdovou R).
Pilot: Přistání na dráhu 31 povoleno (uvolnit první nebo druhou doprava/doleva nebo pojezdovou R), OK-HKC.

Velitel letadla, který před přistáním neobdrží od TWR instrukce pro pojíždění, uvolní RWY na provozuschopnou TWY podle vlastního výběru nebo se připomene frází „po přistání....“. Po uvolnění RWY (za čáru vyčkávacího místa) může PIC pokračovat v dalším pojíždění až po obdržení povolení od TWR. Při uvolňování RWY nesmí PIC pojíždět zpět po RWY bez předchozího povolení TWR.

Po přistání
Pilot: Ruzyně Věž OK-HKC, po přistání na dráze 31.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Věž, uvolněte doprava pojezdová P a přejděte na Ruzyně GROUND 121,9 na slyšenou apod.
 nebo krátky back track povolen, uvolněte na pojezdovú R a přejděte na Ruzyně GROUND 121,9
Pilot: uvolňuji doprava pojezdová P a přecházím na Ruzyně GROUND 121,9 na slyšenou, OK-HKC apod.
 nebo krátky back track na R a přecházím na Ruzyně GROUND 121,9 na slyšenou, OK-HKC

Po uvolnění RWY
Pilot: Ruzyně GROUND OK-HKC, dobrý den, po uvolnění dráhy 31 pojezdová P.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně GROUND, pokračujte za FOLLOW ME po pojezdové P, stojánka B15.
Pilot: za FOLLOW ME, pojezdová P, stojánka B15, OK-HKC.

Na stojánce
Pilot: Ruzyně GROUND OK-HKC, na stojánce B15, žádám ukončit spojení.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně GROUND povoleno ukončit spojení na slyšenou.
Pilot: povoleno ukončit spojení na slyšenou, OK-HKC.

Odlet z CTR

Velitelé odlétávajících letadel VFR bez FPL musí navázat spojení s Ruzyně Delivery 120,05 a předat následující informace:
 identifikace a/c
 typ a/c (bez FPL)
 stojánka
 přijatá ATIS info + QNH (v případě znalosti anglického jazyka)
 žádost o ATC povolení
 výstupní bod z CTR (bez FPL)
Ve spojení se službou ŘLP je nutné opakovat všechna povolení s připojením identifikace a/c pro vyloučení omylů.

Letové povolení by mělo obsahovat:
 identifikace a/c
 destinaci
 dráhu pro vzlet
 zatáčku po vzletu
 odletovou trať
 počáteční výšku pro stoupání
 nastavení odpovídače

Pro usnadnění řízení a snížení vyčkávání ACFT na zemi s běžícími motory se PIC VFR letadel s turbínovými motory doporučuje, aby si vyžádali povolení ke spuštění od TWR nebo pokud není stanoveno jinak. Žádost ke spuštění motorů pro odlety IFR je povinná.

Získání letového povolení
provádí se s nahozeným motorem a s přijatou správou ATIS
Pilot: Ruzyně Delivery OK-HKC, dobrý den.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Delivery, dobrý den, dávejte
Pilot: Cessna 150, stojánka B15 informaci G přijal QNH 1022 (nebo informaci ATIS nepřijal) žádám letové povolení (z Ruzyně) do Benešova, bez letového plánu za VFR, výstupní bod Radotín, OK-HKC.
ŠRLP: OK-HKC Ruzyně Delivery, Vaše letové povolení
Pilot: Dávejte pro OK-HKC.
ŠRLP: OK-HKC Ruzyně Delivery, čas 23, spouštění schváleno. Jste povolen z Ruzyně do Benešova přes Rudná-Radotín, po vzletu z dráhy 31 točte doleva, v CTR maximálně 2000 stop altitude na QNH 1022, nastavte squawk 3331 (pro pojíždění volejte Ruzyně Ground 121,9).
Pilot: Spouštění schváleno a jsem povolen (z Ruzyně) do Benešova přes Rudná-Radotín, po vzletu z dráhy 31 točit doleva, maximálně 2000 stop altitude na QNH 1022, squawk 3331 (po nahození přecházím Ruzyně Ground 121,9) OK-HKC, na slyšenou.

Príkazy, které se musí opakovat vždy, se týkají:
 dráhy v užívání
 kurzu a rychlosti
 hladiny
 nastaveni výškoměru
 nastavení odpovídače SSR
Ostatní povolení a pokyny (včetně podmínkových povolení) se musí opakovat nebo potvrdit způsobem, který jasně naznačuje, že byli přijaty a pochopeny správně. Opakování pokynů musí letadlo ukončit svojí volací značkou.

Slovo OKAMŽITĚ/IMMEDIATELY se může použit jenom v případě, když se požaduje okamžitě konat v důvodu bezpečnosti. Pilot, kterému ATC vydá pokyn se zmíněnou frází, nejdřív koná podle pokynů a až následně je potvrdí.

Pojíždění
DELIVERY není povinna zvlášť předávat pokyny k přechodu na kmitočet GROUND.
Pilot: Ruzyně Ground OK-HKC, dobrý den, stojánka B15, žádám pojíždět.
Jelikož jednotlivé stanoviště ŘLP si mezi sebou informace o letu předají, můžeme si dovolit navázání spojení spojit s žádostí o pojíždění.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Ground pojíždějte po pojezdové R, RR, L (přes dráhu XX) na vyčkávací místo dráhy 31.
Pilot: Pojíždím po pojezdové R, RR, L (přes dráhu XX) na vyčkávací místo dráhy 31, OK-HKC.
V průběhu pojíždění můžeme dostat i další informace k pojíždění ukončené přechodem na věž.
SŘLP: OK-HKC, Ruzyně Ground na RR stop, dejte přednost ATR42 pojíždějící zprava.
Pilot: Na RR stop, dávám přednost ATR42, provoz v dohledu, OK-HKC
SŘLP: OK-HKC, Ruzyně Ground přejděte na Ruzyně Věž 118,1 na slyšenou.
Pilot: Přecházím na Ruzyně Věž 118,1 na slyšenou, OK-HKC

Na vyčkávacím stanovišti
Pilot: Ruzyně Věž OK-HKC, dobrý den, na vyčkávacím místě dráhy 31, žádám na dráhu
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Věž, jste připraven k okamžitému vzletu ?
Pilot: Jsem připraven k okamžitému vzletu, OK-HKC. (po vstupu na RWY provedu vzlet bez zastavení) nebo negativ, OK-HKC.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Věž, vstupte na dráhu 31 a vzlet povolen.
 nebo vstupte na dráhu …. a povolen okamžitý vzlet.
 nebo vstupte na dráhu …. a čekejte.
Pilot: vstupuji na dráhu 31 a vzlet povolen, OK-HKC.
 nebo vstupuji na dráhu …. a provádím okamžitý vzlet, OK-HKC.
 nebo vstupuji na dráhu …. a čekám, OK-HKC.


Na RWY
Pokud jsme nedostali povolení ke vzletu už na vyčkávacím místě:
Pilot: Ruzyně Věž OK-HKC, připraven ke vzletu na dráze 31.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Věž, vzlet z dráhy 31 povolen, vítr 360°/ 7 kt.
 nebo čekejte zavolám vás
Pilot: vzlet z dráhy 31 povolen, OK-HKC.
 nebo čekám, OK-HKC.

Po vzletu (Po ustabilizování letadla)
Pilot: Ruzyně Věž OK-HKC, po vzletu z dráhy 31, točím doleva na Rudnou.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Věž pokračujte na Rudnou a přejděte Ruzyně Information 118,3/ Ruzyně Radar 119,0/Praha Radar 120,525 - 127,575
Pilot: pokračuji na Rudnou a přecházím na Ruzyně Information 118,3 / Ruzyně Radar 119,0 / Praha Radar 120,525 - 127,575 OK-HKC

Odlet z CTR
Pilot: Ruzyně Information OK-HKC, dobrý den, pokračuji na Rudnou.
SŘLP: OK-HKC, Ruzyně Information pokračujte Rudná-Radotín, max 2000 ft.
Pilot: Pokračuji Rudná-Radotín, max 2000 stop, OK-HKC.
Pilot: Ruzyně Information OK-HKC, poloha Radotín, opouštím CTR.
SŘLP: OK-HKC Ruzyně Information přestavte squawk 7000 a přejděte na vlastní, na slyšenou.
Pilot: přestavuji squawk 7000 a přecházím na vlastní, na slyšenou, OK-HKC.

Krácení volacích značek
Při navazování spojení se používá vždy celá volací značka. Zkrácenou volací značku lze použít pouze po navázání spojení a za předpokladu, že nemůže dojít k omylu. Letadlo použije svou zkrácenou volací značku pouze v případě, že byla tímto způsobem oslovena pozemní stanicí.
Jakmile je spojení navázáno, lze nepřetržitě korespondovat v obou směrech bez dalšího použití volacích značek nebo volání až do ukončení spojení.
Pro zabránění možným omylům při vydávání letových povolení musí řídící letového provozu i piloti při doslovném opakování těchto povolení vždy připojit volací značku letadla, jemuž je povolení určeno.

Typy volacích značek a krácení:
1. první a nejméně poslední 2 písmena volací značky (označení výrobce nebo typu letadla může být použito místo 1.znaku volací značky):
OK-HKC, N13CZ, Cessna OK-FKL
2. radiotelefonní označení provozovatele letadla a nejméně poslední 2 písmena volací značky: CSA OK-WAB
3. u typu volací značky “provozovatel+označ. letu“ se krácení neaplikuje: CSA 962
Aktivace FPL
Po upuštění zóny AFIS je potřeba naladit na RDST PRAHA INFO nebo jinou frekvenci ATC která je v rádiovém dosahu a hlásit následující údaje:
 identifikaci letadla
 letiště odletu
 letiště přistání
 čas vzletu

Pilot: Praha INFO, OK-HKC, dobrý den
FIC: OK-HKC, Praha INFO, dobrý den, dávejte
Pilot: žádám aktivovat letový plán z Benešova na Ruzyně, vzlet v 12:45 (udat čas vzletu v UTC), OK-HKC.
Jestliže pilot neohlásí vzlet, nebude FPL aktivován
FIC: letový plán aktivován v 12:45 a nastavte odpovídač 3331, Praha INFO.

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 12:51
od george01
super,jdu tisknout=)

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 12:51
od PavelS
No to je hezký, ale všechno toto tu už máme a myslím že i hezky zpracovaný graficky i svysvětlivkama :

Skoro VŠE je ve \"Školička\" : v sekci PILOTS jsou odkazy vlevo a tam je odkaz na školičku, udělanou Offem speciálně pro potřeby VATSIMu.

Mj. je tam i několik vzorových přepisů pro VFR z dílny DC.

Dovolil bych si podotknout, že \"volnost\" či spíše \"rozmanitost\" komunikace při VFR je výrazně větší, než při IFRu a proto zde jde mnohem více o znalost obecných pravidel než o naučení konkrétních frází. Proto jsme také publikovali náš IFR manuál, ale je mnohem obtížnější udělat něco takového pro VFR. Vždycky tam bude nějaká míra improvizace ...

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 13:05
od Ace2
Na velkých letištích je ta komunikace celkem přesná a jednotná. Horší je to na aeroklubových letištích :)

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 13:35
od PavelS
Myslím, že je potřeba nováčkům se zájmem o VFR sdělit asi toto :

a) u VFR je dobré začít - jako v reálu - pilovat nejdříve letištní okruhy:
- naučíte se ovládat letadlo
- získáte odhad pro let v malé výšce ( navigace apod. )
- ujasníte si terminologii a komunikaci VFR
O letu po okruhu je článek ve školičce( auth.: Off )

b) Teprve pak si stahněte, vytiskněte a prostudujte zdeuvedené přepisy komunikace VFR na přeletu a související mapy.

c) Pak se vydejte na VFR přelet z letiště A na letiště B.

c) Souhrnný popis \"co a jak při VFR\" najdete v sekci Škola Pilotů ve vlákně \"VFR Navigace & Komunikace - o co tam jde ?\"

VFR výcvikový event v rámci COD s intruktorem je možný kdykoli a vysoce vítaný. Doporoučuji \"se uklidit\" do Benešova a jen oznámit LKAA_CTR \"místní provoz\" v LKBE a dohodnout frekvenci pro komunikaci.

VFR : první krůčky, především komunikace.

PříspěvekNapsal:29 říj 2006, 13:48
od Ace2
Lepší je Příbram LKPM, je tam beton a jen jedna dráha. V LKBE jsou dvě dráhy a ještě jenom travnatý což ve Flight Simulatoru nevypadá dobře.