Stránka 1 z 1
LKPR: současné přistání na RWY31 a odlety z RWY24
PříspěvekNapsal:16 črc 2006, 18:16
od BrandonSk
Cau,
v patek jsem priletal rano do LKPR a koukal jsem ze se pristavalo na 31 a startovalo z 24... Abych pravdu rekl, tak jsem to na Ruzyni videl asi poprve. Dela se to i na VATSIMu?
S tim spojena otazka zni, jak je to s \"obsazenim\" rwy. Kdyz pristava letadlo treba na 31, tak jelikoz na konci \"protina\" 24ku, tak by vzlet nemel byt povolen, ze? (treba kvuli MA). Ale kdy je mozne \"logicky\" dat povoleni ke vlzetu - myslim tim situaci, ze letadlo dosedne, je jasne ze brzdi, muze uz dostat povoleni nekdo na 24 ke vzletu?
Dik.
B.
LKPR: současné přistání na RWY31 a odlety z RWY24
PříspěvekNapsal:16 črc 2006, 18:50
od Hašoun
Na VATSIMu se tato kombinace prilis nepouziva - neni proc,my 60 pohybu za hodinu neudelame

.
Co se tyce toho povoleni ke vzletu na rwy 24 v momente kdy na 31 seda ero a pokud to tak jeste plati tak se povoleni muze dat v ten moment,kdy se predpoklada ze ero na 31 bezpecne uvolni po G,F,coz ATC muze odhadnout dle rychlosti - snad

LKPR: současné přistání na RWY31 a odlety z RWY24
PříspěvekNapsal:16 črc 2006, 19:02
od MarkyParky
Tak, je sice pravda, že ještě donedávna to tak v reálu dělali, nicméně v žádném předpise to oporu nemá a řídící, kteří to dělali se víceméně opírali o velmi křehkou berličku nazvanou v předpise \"odůvodněná jistota, že letadlo uvolní dráhu\".
Cca měsíc už je to mnohem jednodušší, je vyhlášená zkrácená délka dráhy 31 pro letadla kategorie lehká, což zajišťuje regulérní roztup a v takovéto situaci se tedy v reálu smí vydat povolení k přistání na obě dráhy současně (a dokonce se mi to na vlastní kůži stalo, když jsem sedal s katanou na 31, byl jsem dokonce ještě ve vzduchu, a řídící povolil jak vzlet, tak o chvíli později přistání na 24).
LKPR: současné přistání na RWY31 a odlety z RWY24
PříspěvekNapsal:16 črc 2006, 23:37
od PavelS
[quote="MarkyParky"]a dokonce se mi to na vlastní kůži stalo, když jsem sedal s katanou na 31,[/quote]
To jistě, ale asi se shodneme, že katana vlastně není letadlo, že jo

LKPR: současné přistání na RWY31 a odlety z RWY24
PříspěvekNapsal:17 črc 2006, 18:33
od MarkyParky
Tak jenom oprava, to o současném přistávání na 24 a 31 je už sice schválené UCL, ale vypublikované je to až od srpna, a to konkrétně od 6. Omezení jsou MTOW do 7t, přistávací rychlost kategorie A, den, dohlednost 5 km, základna oblačnosti 1500, vyhlášená délka je 1600 a poslední podmínkou je při G/A schopnost zatočit nejpozději na úrovni křižovatky 13/31 - 04/22.