Stránka 1 z 2
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:22 kvě 2006, 20:18
od Cebi
Ahoj všem,
Chtěl jsem se zeptat \" celekm brzo \" :-D, jak je to s rychlostma na app a poté když už jsem usazen v ILS a na final, můj styl létání, kterým jsem lítal až doposud, je hrozný vždycky na app tam nějak vybrzdim abych nebyl moc rychlej atd a přicházim na to že to není nejlepší proto předem všem za rady díky moc.
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:22 kvě 2006, 20:50
od Roastbeef CSA050
No hurá
Rychlosti jsou do značné míry odvislé od aktuální hmotnosti letadla. Lítáš se 737 že jo? Máš něco freewarovýho, nebo máš nějaký koupený addon jako je třeba PMDG? V komerčních addonech ti FMC dokáže spočítat konečnou rychlost pro přistání na základě pár informací, jinak existují tabulky podle kterých si na základě hmotnosti letadla aktuální zjistíš všechno, včetně rychlostí, kdy vysouvat jaký klapky. \"Normálně\" se přibližuj k ILSu v rychlosti +/-180 kts s Flaps 5, po zachycení dál zpomaluj a vysouvej podvozek a klapky až do konfigurace na přistání. S B737 se myslím pohybujou přistávací rychlosti od 120 do 140 kts. << CCA!!

Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:22 kvě 2006, 20:58
od Cebi
no lítám s PMDG 737-900 ale umim i s 600, no vim že se mi tam při klesání rosvítí FMC ale vůbec nechápu co tam mám potom zadávat, no tabulku sjem si už našel a vytiskl, aktivně chci změnit mé lítání :-D
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:22 kvě 2006, 21:05
od Roastbeef CSA050
Hele, tohle je evidentně na dlouhý vyprávění

Nejlepší bude když zkusíš podle tohohle návodu, a potom se ptát na nějaký detaily, nebo si přečíst orig návod
http://www.highinthesky.cz/heavymetal/h ... KCE&page=1
Mimochodem, umíš i s -600?

Ale -900 má uplně stejné ovládání a kokpit

Ne takhle, ovládání PMDG není \"ježdění\" s defaultníma ......... Je potřeba na začátek víc číst, než létat. Ale pokud jednou zvládneš dobře jeden kokpit, nebueš mít velké problémy v jiných addonech.
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:23 kvě 2006, 09:32
od CSA523
Doporučuje se dle reálu na LKPR u B737:
15nm od rwy 190kts FLAPS 1
12nm od rwy 180kts FLAPS 5
glide+1 tečka 170kts FLAPS10 (tedy zhruba v momentě zachycení sestupové roviny ILS)
6nm od rwy 150kts FLAPS 15+povozek
potom do cca 1000ft nad zemí do plné přistávací konfigurace, tedy Vref dle FMC+oprava na vítr. Obvykle to je kolem 130kts FLAPS 30 (hodně záleží na obsazenosti, nákladu a větru).
U PMDG Vref spočítá FMC, pokud se při přistání stiskne tlačítko INIT REF a potom pravé tlačítko, které patří ke klapkám, na které budeme přistávat (default 30), spočítá to Vref.
U větších 737 (700/800/900) se to liší o párk kts směrem nahoru.
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:23 kvě 2006, 11:55
od Cebi
no tak jsem celý let letěl podle příručky a tabulek klapky i rychlost se mi dařila, pak mě ale zaskočilo FMC kdy mi rychlost spočítalo na 159 a klapky na 30°, taksi říkám budu mu věřit, i když mi to přišlo celekm dost rychlý, ale neodhadl jsem výšku při poslední zatáčce takže sjem musel celkm dost doklesávat ale nějak jsem to zvládnul chce to jen cvičit.
Ps: Rosťo umí FMC v PMDG 739 holding díky
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:23 kvě 2006, 12:08
od Vincent
jo umi HOLD, tlacitko se jmenuje HOLD. vse je v navodu. Nekde na Avsimu je dokument pro PMDG jmenem Advanced FMC tutorial ci tak nejak. Tam jsou perfektne popsane ty nejdetalnejsi finesy.
smir se s jednou veci, ty firmy vedi proc vydavaji tluste manualy, je tam opravdu uplne vsechno.
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:23 kvě 2006, 14:10
od ardnocz
[quote="Cebi"]pak mě ale zaskočilo FMC kdy mi rychlost spočítalo na 159 a klapky na 30°[/quote]
Pravděpodobně jsi hodně těžký... kolik ti zbyde paliva po přistání?
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:23 kvě 2006, 15:03
od Cebi
[quote="OndraS"]Pravděpodobně jsi hodně těžký... kolik ti zbyde paliva po přistání?[/quote]
No celkem hodně nějak jsem si to špatně asi propočítal ted už si to nepamatuju
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:23 kvě 2006, 16:09
od CSA523
159 je blbost. 737/900 by měla být do 150. Ale spíš tak 140-145. Dal bych si pozor na PMDG Load Manager, jestli to letadlo nemáš přetížený. Pokud to nakládáš v Load manageru, musíš mit v FSce pod tlačítkem FUEL and PAYLOAD na PAYLOAD hodnotu 0. Pokud používáš FS PAX, musí být všude nuly a láduje se to až v menu FS PAX. Pak taky záleží do které nádrže u 737 dáváš palivo. Doporučuju dávat na kratší trasy pouze do křídel a dobře to spočítat. Středová nádrž má mnohem větší kapacitu, než křídla a když tam máš byť jen půlku nádrže, je to letadlo hodně těžký. Pro létání po republice a do destinací typu LZIB, LOWW, EDDM apod. stačí mít v každém křídle 60% paliva, center úplně prázdný.
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:23 kvě 2006, 16:41
od ardnocz
Můžeš použít fuel planner pro 737

Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:23 kvě 2006, 20:27
od Cebi
no používám LOAD MANAGER akorát nemůžu přijít jak to narvat do těch křídel přijde mi že to mám jen v trupu, nebo jeden obdelníček je trup a ten druhý křídlo

? nebo se to tam něják musí přehodit

?
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:23 kvě 2006, 22:43
od Vincent
no pokud bys ladoval palivo pres FSku - ja to tak delam a no problem. tak v takovem tom menu create flight -> fuel and payload -> fuel.....a mas tam polozky left, center, right z logiky veci left a right jsou kridla
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:24 kvě 2006, 20:57
od Cebi
no tak bylo to tím přetížením už jsem to upravil a krásně se mi letělo i rychlost to vypočítalo dobrou, a zkoušel sem zadat do FMC holding nějak to zaletělo ale nevim jestli se tam dá nastavit vstup nebo to udělá samo

?
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:24 kvě 2006, 21:27
od Roastbeef CSA050
[quote="Cebi"]no tak bylo to tím přetížením už jsem to upravil a krásně se mi letělo i rychlost to vypočítalo dobrou, a zkoušel sem zadat do FMC holding nějak to zaletělo ale nevim jestli se tam dá nastavit vstup nebo to udělá samo

?[/quote]
Nejenom pro tebe, ale pro všechny:
ZAPOMĚNTE NA HOLDING POMOCÍ FMC!!!!!!!!!
Ano, třeba F1 ATR to nějak dokáže vykreslit, ale ne spolehlivě. Takže všichni hezky šup šup vytisknout návod od DC z jiného místo tohoto fóra a učit se ručně...
To samé s autolandem, hodně nováčků umí pouze autoland a když by měli ručně, tak buď netrefí runway, nebo vyrejou do ní takové díry, že se to pak musí půl roku opravovat. Schválně se podívejte na svoje přistávací Vertical Speed ve Feetch. Kdo z Vás nováčků zvláda s B737 přistát na ruku pod -100ft/min a v touchdown zóně? No?

A jsou tu takový borci, co to umějí i pod 10 feetů!! Nemyslete si, opravovat pořád ty vaše podvozky, více co to stojí ČSAV peněz?
Rosťa
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:24 kvě 2006, 21:32
od ardnocz
[quote="Roastbeef CSA050"]A jsou tu takový borci, co to umějí i pod 10 feetů!![/quote]
K tomu autolandu... je dobré si uvědomit, že ne všude je ILS.
Poznámka k následujícímu příspěvku... MLČÍM

Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:24 kvě 2006, 21:33
od Roastbeef CSA050
[quote="OndraS"][quote="Roastbeef CSA050"]A jsou tu takový borci, co to umějí i pod 10 feetů!![/quote]
No jinak je dobré si uvědomit, že ne všude je ILS.[/quote]
On by stačil vítr 150/20 na Ruzyni a už je o zábavu postaráno
EDIT: Pro rejpaly, dráha 24/06 by zrovna byla opravována

Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:24 kvě 2006, 21:55
od miua
...Ano, třeba F1 ATR to nějak dokáže vykreslit, ale ne spolehlivě.....
No, z mých ne moc velkých zkušeností s ATR od F1 to umí řekl bych docela precizně. Je fakt, že při zadání holdingu z databáze se někdy obrazce liší, ale to lze upravit - směry i délky odletových tratí, pravý i levý. Jediné co tam nefunguje tak jak by mělo je to, že pokud ti dá ATC povolení k pokračování v přiblížení ( až tě \"zklesá\" na patřičnou výšku ) a tím i k opuštění hodingu tak FMC ikdyž jsi na outbound legu vždy dovede letoun až do fixu a pak teprve pokračuje v přiblížení. Správně bys (pokud se nepletu) měl pokud jsi na \"oubound legu\" co nejdříve zatáčkou dovnitř obrazce nalátnout fix a pokračovat v přiblížení.
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:24 kvě 2006, 22:04
od Roastbeef CSA050
[quote="miua"]...Ano, třeba F1 ATR to nějak dokáže vykreslit, ale ne spolehlivě.....
No, z mých ne moc velkých zkušeností s ATR od F1 to umí řekl bych docela precizně. Je fakt, že při zadání holdingu z databáze se někdy obrazce liší, ale to lze upravit - směry i délky odletových tratí, pravý i levý. Jediné co tam nefunguje tak jak by mělo je to, že pokud ti dá ATC povolení k pokračování v přiblížení ( až tě "zklesá" na patřičnou výšku ) a tím i k opuštění hodingu tak FMC ikdyž jsi na outbound legu vždy dovede letoun až do fixu a pak teprve pokračuje v přiblížení. Správně bys (pokud se nepletu) měl pokud jsi na "oubound legu" co nejdříve zatáčkou dovnitř obrazce nalátnout fix a pokračovat v přiblížení.[/quote]
No asi takhle... Šance na to, že to ATRko vykreslí tady je. Dokonce tu je i šance, že to zaletí, ale spoléhat se na to rozhodně nelze. Ad skvělý Branův test ve spolupráci s Pavlem Svobodou a dalšími piloty - účastníky...
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=118&p=3
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:24 kvě 2006, 22:04
od PavelS
[quote="miua"]No, z mých ne moc velkých zkušeností s ATR od F1 to umí řekl bych docela precizně.[/quote]
No, ze
zkušenosti ze soboty bych s tím tvrzenim polemizoval.
PS: Nafotil jsem vstup do obrazce a pokusy o holding na ASRC , ale nejsem schopen to z časových důvodů sestříhat tak, aby se z toho dalo něco poznat, takže jen potvrzuji, že vstup do obrazce , správně zadaný do FMC ( akorát to bylo hold nad TBV ne HLV - viz obrázky - ale v FMC je to správně ) byl mírně řečeno neustálený a trvalo x-obrazců, než se nějak srovnal s tím, co měl zadáno ( x>5 ).
Tímto jako omlouvám, že to tu nebude ....

Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:24 kvě 2006, 22:20
od miua
Otázkou je, pokud to poletím ručně a bude foukat, jak se obrazec podaří zaletět, jestli alespoň tak jak FMC. Domnívám se, že nepřesnosti FMC souvisí právě s větrem a pokud se navíc mění......
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:24 kvě 2006, 22:26
od Roastbeef CSA050
[quote="miua"]Otázkou je, pokud to poletím ručně a bude foukat, jak se obrazec podaří zaletět, jestli alespoň tak jak FMC. Domnívám se, že nepřesnosti FMC souvisí právě s větrem a pokud se navíc mění......[/quote]
No vítr nijak neovlivní vstup do holdingu, ten se trefí, a jak moc tě to potom snese, tak to vždycky vidíš při dokončení okruhu. A můžes srovnávat. Problém v tom ATRku je ten, že ono se trefovalo na X-krát, než vůbec vstoupilo do holdingu, to prostě na ruku bys měl trefit napoprvý. A pak už jenom stačí stopky a je to... Máš minutovej holding, tak uděláš zatáčku, letíš minutu rovně a uděláš druhou. V bezvětří to bude přesně ono, při větru tam bude třeba malá korekce, ale ne taková, jakože se do toho vůbec netrefíš...

Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:24 kvě 2006, 22:48
od PavelS
Vítr - přízemní: 210/11 pro LKMT a 230/13 pro LKPR
Vítr ve výšce by šel zřejmě zjistit z kokpitových obrázků, ale myslím, že byl pořád stejný po dobu testu.
Vypadalo to cca takto :
Legenda :
- v obrázku jsou prohozené šipky udávající směr letu pro vstupu - po přeletu TBV se pokračuje proti směru šipek po tečkované čáře,
- tečkovatá čara je cca příletová trať a theoretický průběh vstupu do zadaného holdu ( inbound TBV 090deg , 1min otbound leg,
right, FL200 )
- tlustá čára - theoretický průběh ustáleného holdingu
- modrá tečka - maják TBV NDB
- bílé šipky - očekávaný směr letu v jednotlivých etapách
- bílá volačka se stopou - zobrazení polohy a minulé polohy Brandonova brusu (ATRy) na mém screenu po cca asi třech \"otáčkách\", které se neodvažuji nazvat holdovacími obrazci nebo vstupem do nich ( obrázek má v sekvenci pořadí deset !!! ) - to by měla ATRa mít za sebou vstup a minimálně jednu plnou otočku ve správném směru. Za podstatné považuji, že letí nedefinovaným směrem a hlavně točí uplně mimo FIX. Myslím, že hůře se to nedá zaletět ani na ruku, protože snad většina pilotů by měla trefit aspoň na FIX ...
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:25 kvě 2006, 10:45
od Cebi
no super tak koukám že klesání a přiblížení už zvládám ale tohle bude asi na dýl s tim Holdingem ještě jsem ho nikdy neletěl, takže vás prosím o to až příště poletim a bude tam ATC at mi nějáký zadá předem díky
Jak je to s rychlostma na app a v ILS a na final ?
PříspěvekNapsal:25 kvě 2006, 17:08
od miua
Je to akési čudné. Je fakt, že jsem vstupy do obrazce zkoušel cca 5x a to vždy ze standartní příletové a kromě toho, že to občas dohánělo půdorys obrazce (ale nijak dramaticky) tak to vždy točilo až na fixu. Nicméně přidám se k testování a budu se s tím trápit (ikdyž \"jen\" na sítí IVAO, případně off line, protiže na VATSIM jsem doposud nezvládl technické připojení - je to ale jen otázka trpělivosti). Ale pokud už to zlobí, lze přece nadefinovat holding do FMC a pak v HDG módu jenom sledovat půdorys obrazce podle navigačního displeje, to by mohlo být asi nejpřesnější.