VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#1425
Asi reaguješ na příspěvek ohledně akce ČSAV a letu do LOWI, kde se bude právě Touchdown hodnotit.
Touchdown (možná že se tomu odborně říká i jinak) je vertikální rychlost, při které se letadlo při přistání dotkne dráhy. Vertikální rychlost je vyjádřena ne feetech za minutu. Když se podíváš do svých logů z FS ACARSU, tak tam je ta hodnota uvedena. Tuším že u B734 je max. hodnota -500ft/min. Samozřejmě čím je hodnota vyšší, tím více trpí podvozek. Právě že v Insbruku se bude zručnost pilota hodnotit, a jednou z indiccii o zručnosti pilota je i právě dosed na dráhu při přistání.

Třeba ukázkové přistání je zde:
http://www.csav.cz/pireps/logs/CSA050/C ... 120200.txt

naopak destruktivní přistání je zde:
http://www.csav.cz/pireps/logs/CSA048/C ... 141200.txt
#1426
Rád bych poupravil některá fakta.
Touchdown je okamžik kdy se dotkne podvozek dráhy. Čili v češtině něco jako dosednutí. Takže se nebude hodnotit touchdown, ale vertikální rychlost při touchdownu (dosednutí).
Neberte vertikální rychlost jako nejdůležitější parametr při přistání. Ano, jemné dosednutí je příjemný bonus, ale daleko důležitější je dodržování správného úhlu sestupu až do podrovnání (nepodklesávat PAPI či GP) a pak také dosednutí na správném místě (v touchdown zone). K čemu je jemné přistání, když k němu dojde za polovinou dvoukilometrové dráhy?

David
#1428
Ve Flight Simulatoru je to asi jediný prvek, podle kterého se dá uřčit správnost provedení přistání. Dá se ještě vyhodnotit Touchdown zone, to máš pravdu, ale dodržení sestupové roviny se ověřit nedá (si aspoň myslím :) )

Ono i z Touchdown hodnoty se dá usoudit hodně věcí. Když má pilot průměrný dosed -600ft/min, tak asi není něco v pořádku :)

No a ještě jedna věc, když si v Insbruku pohraješ s jemným dosedem a necháš mašinu (B734) plavat ve vzduchu do 1/3 dráhy, tak to 100% neubrzdíš a tím pádem v našem případě vypadneš ze \"soutěže\" :)
Z toho plyne, že musíš dodržet sestup, aby jsi sednul tak, aby jsi to dobrzdil a ještě při tom nerozmlátil podvozek :)