Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#1128
ATIS = Automatic Terminal Information Service, automatická informační služba v koncové oblasti letiště
Tato služba automaticky generuje informace vztahující se k danému letišti. V ATISu jsou obsaženy všechny
důležité informace, které informují letadla na odletu a příletu. Informace o aktuálním směru a síle větru,
dráze v užívání, převodní výšku, QNH atd.

Proč zde o tom píšu, když je až potud všem všechno jasné ??!!
Stojím na letišti LKKV, celé území FIRu je pokryto jedním ATC a to LKAA_CTR a ten má v ATISu uvedeno:
Praha Control,INFO --O--, QNH 1020 hPa, TL050
LKRP rwy 24 in use, ILS app
Event \"Czech Online Days\" www.vacc-cz.org

Jsem na LKKV ! QNH je 1019hPa, dráha v užívání 11

Teď příjde otázka: Proč musím ATC potvrdit ATIS informaci, kteá se vztahuje k letišti LKPR a mě v tuto chvíli nezajímá a v uvedeném ATISu není nic, co bych potřeboval, nebo mě mohlo zajímat při odletu z LKKV??

Nebylo by logičtější ATIS informaci vůbec neuvádět při prvotním kontaktu, když se žádná z informací nevztahuje pro můj odlet/přílet????
#1130
Čau,
tak jak to uvádíš, máš samozřejmě pravdu.

Ja to ale bral tak jak se to děje v reálu a nerespektoval jsem trochu jiné podmínky na VATSIMu. V reálu totiž obsahuje každý ATIS kromě provozních informací i METAR a tak pilot tím, že řekne že přijal příslušnou informaci, dává najevo že mu ATC krom jiného nemusí říkat METAR.

A tak kdybys ty nepotvrdil info, musel bych ti říci také METAR čemuž jsem se chtěl vyhnout. Tím že jsi info potvrdil, jsem předpokládal že máš i METAR (byť ne z mého ATISu) a ja jsem ti oznámil jen změny (QNH) a provozní informace (rwy in use).

Chápu že je to trochu demagogické, ale holt jsem trochu líný :)

David
#1132
Druhé vysvětlení nebo spíše logičtější by mi přišlo, že ten ATIS by se vztahoval k danému ATC (není to reál ale VATSIM) a tím by ATC který řídí celou oblast uvedl základní info i pro ostatní letiště popřípadě omezení ve vzdušném prostoru.
Takže kdyby ATC LKAA_CTR měl uvedeno v ATISu:
Information --K--
LKTB airport CLOSE
LKPR rwy 24 in use, ILS app, QNH 1020 hPa, TL050
LKMT rwy22 in use, ILS DME app, QNH 1019hpa, TL050
LKKV rwy11 in use, NDB DME app, QNH 1022hpa, TL050

Tím by bylo logické, že pilot při prvotním kontaktu musí potvrdit informaci ATIS, protože se ATIS vztahuje k ATC a informuje obecně o situaci ve FIRu a jiných letištích ve FIRu :)
#1133
No takhle by to ale neslo.
1) ATIS by byl dlouhý a nepřehledný. Letů do Prahy je nejvíce a říct odletům/příletům z ostatních letišť tyto základní informace není problém

2) ATIS na VATSIMu má omezení na 4 řádky kvůli zatížení sítě a přehlednosti.

David
#1134
[quote="vres"]a říct odletům/příletům z ostatních letišť tyto základní informace není problém[/quote]
Není problém, pokud má ATC ve FIRu pár letadel a má čas těm ostatním letadlům sdělovat METO

[quote="vres"]tak kdybys ty nepotvrdil info, musel bych ti říci také METAR čemuž jsem se chtěl vyhnout. Tím že jsi info potvrdil, jsem předpokládal že máš i METAR (byť ne z mého ATISu) a ja jsem ti oznámil jen změny (QNH) a provozní informace (rwy in use).[/quote]
Chtěl jsi se vyhnout tomu abys mi řekl aktuální METEO taky z toho důvodu, že provoz ve FIRu už houstnul a tebe by to zdržovalo. Když jsem letěl do Varů tak jsi mi METEO řekl a kolik bylo v tu chvíli letadel?? :)

Jasně asi je blbost aby ATC CTR měl v ATISu informace ke všem alespoň mezinárodním letištím, ale taky mi příjde blbost potvrdit ti informaci ATISu, který se vztahuje na LKPR a já stojím ve Varech.
Takže co tak misto informace ATISu říct třeba QNH když stojím na letišti pro které ATC nemá ATIS?
#1171
[quote="Redhead"]Jen bych se zeptal. V FSce kdyz si naladim frekvenci ATISu nejakeho letiste, souhlasi to s ATISem z VATSIMU?[/quote]
Ne, ne. Pozor !

VATSIM ( IVAO ) -ovské METARY a ATISY nemají s FSkou absolutně nic společného.

Funkce FSky - ATC a AI ( a tudíž i ATISY ) pro letiště je NUTNO v FSce při onlin létání na sítích ZCELA VYŘADIT z činnosti.

Jednak není žádná spojitost mezi tím a VATSIMem ( budou patrně jiné hodnoty a jiná označení ) a hlavně mam podezření, že to může generovat právě různé padání, rušení zvuku apod . Opakuji - nutno defaultní ATISy , ATC a AI zcela vyřadit.