Dobrá, měl jsem doslova uvést že letadlo letí Direct ETATU, aby to bylo jasné i šťouralům
Takže situace kdy je letadlo ve výšce 5000 feet, letí přímo na ETATU. Nezáleží zda letí na STARu nebo ne.
ATC: CSA123, after ETATU cleared to ILS approach rwy 24.
Činnost: Vezmete si mapu ILS approach rwy 24 a po minutí ETATU budete pokračovat podle ní.
Čili zachytíte radiál 165 od HDO a poletíte po něm, začnete klesání do 4000 feet. Ve vzdálenosti 39.9 NM od HDO zatočíte na heading 198 a poté zachytíte LLZ rwy 24. Pak již standartní ILS přiblížení na rwy 24. ATC tedy nedává žadné vektory ani klesání. Klesá se tak, aby se dodrželi minimální výšky v mapách
-------------------------------
ATC: CSA123, after ETATU follow ILS procedure rwy 24.
Činnost: Postup je úplně stejný jako v předcházejícím případě ale:
1) nesmíte začít klesat. Klesá se podle instrukcí ATC.
2) nemáte povolení k ILS přiblížení, takže mez povolení je FAF.
3) jak již vyplývá z bodu 2, ATC vám musí dát povolení k ILS přiblížení.
Tato druhá fráze se používá hlavně při procedurálním (neradarovém) řízení . Při bežném provozu na VATSIMu (radarové řízení) uslyšíte ve většině případů první frázi - Cleared to ILS app.
-------------------------------
Doufám tedy, ze toto vysvětlení stačilo i šťouralům JD a OK

a je jasné že lze použít rovnou After Etatu cleared to ILS app rwy 24
Michale - nikdy nesmíš točit jen tak naslepo. Buď se letí podle mapy, nebo podle přesných instrukcí ATC. Žádné zatočení někam k ILS atd.. Může tam být kopec nebo cokoliv jiného.
Není pravda že letadlo musí být na STARu. Může letět po obecné trati přímo na ETATU.
David