Stránka 1 z 1

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:13 říj 2005, 16:25
od vres
Ahoj,
již v pořadí třetí otázka se bude dotýkat činností při povolení k přiblížení.

Jste na příletu do Prahy a pár NM před ETATU v 5000 stopách náhle obdržíte od ATCo povolení k ILS přiblížení na rwy 24. (\"CSA123, cleared to ILS approach rwy 24\").

A co teď? Jaká bude vaše další činnost? A proč budete dělat právě to co budete?

David

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:13 říj 2005, 16:43
od ardnocz
Jelikož sem nedostal kurs, tak aso pojedu podle mapy. Za ETATU kurs 165 a sklesám na 4000ft, po D39.9HDO pujdu na kurs 198 a pak na usazení do ILS kdy se pak ohlasim.

Tak co :-)

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:13 říj 2005, 17:16
od vres
Nějaký další názor, souhlas/nesouhlas? :)

David

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:13 říj 2005, 17:27
od tgurecky
To je instrukce pro CSA123, tak ať se vyjádří. Já jsem CSA219 mě se to netýká :)

Ale být CSA123, tak po ETATU budu pokračovat podle publikované trasy přiblížení a budu klesat na 4000ft, po zachycelí ILS bych oznámil usazení. Prakticky bych se zachoval stejně jak psal OndraS.
Jelikož tě ale znám, tak očekávám nějaký háček :) Protože kdyby to bylo tak jednoduché, jak si myslíme tak to zde nebudem řešit.

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:13 říj 2005, 18:40
od BrandonSk
V zasade souhlasim s predchozim.

Jelikoze ale litam on-line, tak ja bych se zase klidne zeptal :D
B.

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:13 říj 2005, 19:01
od Hašoun
[quote="vres"]Nějaký další názor, souhlas/nesouhlas? :)

David[/quote]
No,aby to bylo vice jasnejsi pro pilota. Nemelo by tam byt "after ETATU follow ILS procedure for runway 24" ?"

Ono "After ETATU cleared for ILS app 24" mi pripada jako nejasny prikaz pro to,aby to pilot zalitnul predpisove.

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:14 říj 2005, 01:13
od Michal KLOUB
Ahojky,
tak ja bych to zaletel nasledovne :
Vzhledem k tomu, ze nebylo receno as published, tak bych hned tocil do ILS RWY 24 pod uhlem pro zachyceni APP. Tak abych byl v ILSu co nejdriv a taky abych byl v ose drahy pred FAFem . Jo a taky bych zacal klesat. Proste bych to vzal tou nejkratsi cestou.

Michal

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:14 říj 2005, 12:07
od dubajss
No DČ trochu sis naběhl... nenapsal si jestli ten let je na STAR, pokud ano jedu podle MAPY, jak uz tu zaznelo.
Nicmene by se taky mela uzivat fraze \"after XXX follow ILS procedure\" a to jeste pred koncem STARu, aby pilot vedel. Pak teprve \"cleared ILS\" . Jestli ten let neni na STARu tak by to taky mohl vzit pres Brno, kdyz se mu bude chtit:) Alepon tak sme to cvicili v na LS RLP, OK potvrdi...

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:14 říj 2005, 12:33
od Hašoun
Ano,presne...:)

Jak rikas,pod pojmem \"after XXXX clrd ils 24\" si muzes vymyslet cokoli :)

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:14 říj 2005, 13:13
od vres
Dobrá, měl jsem doslova uvést že letadlo letí Direct ETATU, aby to bylo jasné i šťouralům :)

Takže situace kdy je letadlo ve výšce 5000 feet, letí přímo na ETATU. Nezáleží zda letí na STARu nebo ne.

ATC: CSA123, after ETATU cleared to ILS approach rwy 24.

Činnost: Vezmete si mapu ILS approach rwy 24 a po minutí ETATU budete pokračovat podle ní.
Čili zachytíte radiál 165 od HDO a poletíte po něm, začnete klesání do 4000 feet. Ve vzdálenosti 39.9 NM od HDO zatočíte na heading 198 a poté zachytíte LLZ rwy 24. Pak již standartní ILS přiblížení na rwy 24. ATC tedy nedává žadné vektory ani klesání. Klesá se tak, aby se dodrželi minimální výšky v mapách

-------------------------------

ATC: CSA123, after ETATU follow ILS procedure rwy 24.

Činnost: Postup je úplně stejný jako v předcházejícím případě ale:
1) nesmíte začít klesat. Klesá se podle instrukcí ATC.
2) nemáte povolení k ILS přiblížení, takže mez povolení je FAF.
3) jak již vyplývá z bodu 2, ATC vám musí dát povolení k ILS přiblížení.

Tato druhá fráze se používá hlavně při procedurálním (neradarovém) řízení . Při bežném provozu na VATSIMu (radarové řízení) uslyšíte ve většině případů první frázi - Cleared to ILS app.

-------------------------------

Doufám tedy, ze toto vysvětlení stačilo i šťouralům JD a OK :) a je jasné že lze použít rovnou After Etatu cleared to ILS app rwy 24

Michale - nikdy nesmíš točit jen tak naslepo. Buď se letí podle mapy, nebo podle přesných instrukcí ATC. Žádné zatočení někam k ILS atd.. Může tam být kopec nebo cokoliv jiného.

Není pravda že letadlo musí být na STARu. Může letět po obecné trati přímo na ETATU.

David

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:14 říj 2005, 13:54
od Hašoun
Ale jo,my to teda berem no :).

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:14 říj 2005, 14:14
od Michal KLOUB
Jo......Ehm. Tak si sypu popel na hlavu. :-( . Ale ted aspon vim, ze si to budu pamatovat do konce zivota. Holt chybama se clovek uci. Uz nikdy nepoletim kam si budu myslet. Radsi se zeptam na cestu. Nebo budu koukat do map. To by skutecne mohla bejt rana.
Diky za vysvetleni.

Michal

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:14 říj 2005, 15:41
od tgurecky
A co by následovalo, kdyby poslední instrukce byla \"CSA123 direct ETATU descend 5000ft QNH1020\". Poté najednou ticho, obě rádia nefunkční, mobil nemá signál atd. atd., prostě ztráta spojení.
Doletím tedy nad ETATU a tam začnu holdovat po dobu 10 min. nebo mám letět nad radionavigační bod vztažený k letišti tzn. OKL a tam holdovat, nebo mám letět posledním kurzem 15 min a pak se vrátit na trať přiblížení ??

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:14 říj 2005, 17:05
od dubajss
No Tomáši na tvůj dotaz bych možná založil další téma. Ztráta spojení je popsána tuším v předpise L2.
Měl bys udržovat posl. mez povolení, tj ETATU,5000ft. Sq 7600, Doleťet na ETATU, a teď se liší názory co je v předpisu a co je realita, nicméně ja vím o 7 minutách,v přepisu je 20minut, nevím proč. Takže v okamžiku kdy nastavíš odpovídač měříš 7 minut a doletíš na ETATU, kde začneš holdovat. A po 7 minutách bych náletl podle mapy ILS ve 4000ft. Měl bys přistát tuším nejpozději do 30 minut od ETA.

Tech 7 minut nás učili v práci, ale nejsem si tím vůbec jistý.Každý řiká něco jiného.

Kontrolní otázka by DC: činnosti při povolení k přiblížení LKPR RWY24.

PříspěvekNapsal:14 říj 2005, 17:12
od tgurecky
Toto jsem měl přesně na mysli. Co člověk to jiný názor :-), proto jsem tam popsal tři způsoby, které se už ke mě donesli
Tím bych to zde utzavřel, a asi bude nejlepší založit nové téma na tuto diskuzi.