VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#1016
Ahoj,
již v pořadí třetí otázka se bude dotýkat činností při povolení k přiblížení.

Jste na příletu do Prahy a pár NM před ETATU v 5000 stopách náhle obdržíte od ATCo povolení k ILS přiblížení na rwy 24. (\"CSA123, cleared to ILS approach rwy 24\").

A co teď? Jaká bude vaše další činnost? A proč budete dělat právě to co budete?

David
#1019
To je instrukce pro CSA123, tak ať se vyjádří. Já jsem CSA219 mě se to netýká :)

Ale být CSA123, tak po ETATU budu pokračovat podle publikované trasy přiblížení a budu klesat na 4000ft, po zachycelí ILS bych oznámil usazení. Prakticky bych se zachoval stejně jak psal OndraS.
Jelikož tě ale znám, tak očekávám nějaký háček :) Protože kdyby to bylo tak jednoduché, jak si myslíme tak to zde nebudem řešit.
#1027
Ahojky,
tak ja bych to zaletel nasledovne :
Vzhledem k tomu, ze nebylo receno as published, tak bych hned tocil do ILS RWY 24 pod uhlem pro zachyceni APP. Tak abych byl v ILSu co nejdriv a taky abych byl v ose drahy pred FAFem . Jo a taky bych zacal klesat. Proste bych to vzal tou nejkratsi cestou.

Michal
#1032
No DČ trochu sis naběhl... nenapsal si jestli ten let je na STAR, pokud ano jedu podle MAPY, jak uz tu zaznelo.
Nicmene by se taky mela uzivat fraze \"after XXX follow ILS procedure\" a to jeste pred koncem STARu, aby pilot vedel. Pak teprve \"cleared ILS\" . Jestli ten let neni na STARu tak by to taky mohl vzit pres Brno, kdyz se mu bude chtit:) Alepon tak sme to cvicili v na LS RLP, OK potvrdi...
#1035
Dobrá, měl jsem doslova uvést že letadlo letí Direct ETATU, aby to bylo jasné i šťouralům :)

Takže situace kdy je letadlo ve výšce 5000 feet, letí přímo na ETATU. Nezáleží zda letí na STARu nebo ne.

ATC: CSA123, after ETATU cleared to ILS approach rwy 24.

Činnost: Vezmete si mapu ILS approach rwy 24 a po minutí ETATU budete pokračovat podle ní.
Čili zachytíte radiál 165 od HDO a poletíte po něm, začnete klesání do 4000 feet. Ve vzdálenosti 39.9 NM od HDO zatočíte na heading 198 a poté zachytíte LLZ rwy 24. Pak již standartní ILS přiblížení na rwy 24. ATC tedy nedává žadné vektory ani klesání. Klesá se tak, aby se dodrželi minimální výšky v mapách

-------------------------------

ATC: CSA123, after ETATU follow ILS procedure rwy 24.

Činnost: Postup je úplně stejný jako v předcházejícím případě ale:
1) nesmíte začít klesat. Klesá se podle instrukcí ATC.
2) nemáte povolení k ILS přiblížení, takže mez povolení je FAF.
3) jak již vyplývá z bodu 2, ATC vám musí dát povolení k ILS přiblížení.

Tato druhá fráze se používá hlavně při procedurálním (neradarovém) řízení . Při bežném provozu na VATSIMu (radarové řízení) uslyšíte ve většině případů první frázi - Cleared to ILS app.

-------------------------------

Doufám tedy, ze toto vysvětlení stačilo i šťouralům JD a OK :) a je jasné že lze použít rovnou After Etatu cleared to ILS app rwy 24

Michale - nikdy nesmíš točit jen tak naslepo. Buď se letí podle mapy, nebo podle přesných instrukcí ATC. Žádné zatočení někam k ILS atd.. Může tam být kopec nebo cokoliv jiného.

Není pravda že letadlo musí být na STARu. Může letět po obecné trati přímo na ETATU.

David
#1038
Jo......Ehm. Tak si sypu popel na hlavu. :-( . Ale ted aspon vim, ze si to budu pamatovat do konce zivota. Holt chybama se clovek uci. Uz nikdy nepoletim kam si budu myslet. Radsi se zeptam na cestu. Nebo budu koukat do map. To by skutecne mohla bejt rana.
Diky za vysvetleni.

Michal
#1039
A co by následovalo, kdyby poslední instrukce byla \"CSA123 direct ETATU descend 5000ft QNH1020\". Poté najednou ticho, obě rádia nefunkční, mobil nemá signál atd. atd., prostě ztráta spojení.
Doletím tedy nad ETATU a tam začnu holdovat po dobu 10 min. nebo mám letět nad radionavigační bod vztažený k letišti tzn. OKL a tam holdovat, nebo mám letět posledním kurzem 15 min a pak se vrátit na trať přiblížení ??
#1040
No Tomáši na tvůj dotaz bych možná založil další téma. Ztráta spojení je popsána tuším v předpise L2.
Měl bys udržovat posl. mez povolení, tj ETATU,5000ft. Sq 7600, Doleťet na ETATU, a teď se liší názory co je v předpisu a co je realita, nicméně ja vím o 7 minutách,v přepisu je 20minut, nevím proč. Takže v okamžiku kdy nastavíš odpovídač měříš 7 minut a doletíš na ETATU, kde začneš holdovat. A po 7 minutách bych náletl podle mapy ILS ve 4000ft. Měl bys přistát tuším nejpozději do 30 minut od ETA.

Tech 7 minut nás učili v práci, ale nejsem si tím vůbec jistý.Každý řiká něco jiného.