Stránka 1 z 1

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:03 říj 2005, 18:17
od vres
Ahoj,
pro ty z vás, kteří už zvládli základy komunikace a touží po dalším vědění, jsem na web do sekce Pilot Study (přístupné také z Download Centra) uploadoval materiál z reálu:

Radiotelefonní postupy a letecká frazeologie a terminologie pro poskytování letových provozních služeb a provádění letů.

Příjemné studium :)

David

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:03 říj 2005, 23:35
od Buritos
radsi me pordte jak vytisknu ten Checklist co je v tom Download centru....

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:04 říj 2005, 00:46
od vres
Dobrá,
příště radši poradím jak nějak vytisknout nějaký checklist z download centra :cool:

Ovšem bez podrobnějšího popisu problému asi stejně nepomohu.

David

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:04 říj 2005, 00:50
od Buritos
[quote="vres"]Dobrá,
příště radši poradím jak nějak vytisknout nějaký checklist z download centra :cool:

Ovšem bez podrobnějšího popisu problému asi stejně nepomohu.

David[/quote]
Ne, samozrejmne jsem to tak nemyslel a je to super, akorat kdyz jsem si o chtel vytisknout, tak tech stranek ty komunikace bylo hrozne moc............u check listu se me vytiskne vzdycky jen nejaky zabulky, ve kterejch je datum, cas, Naformatovano, a druh pisma a takovyhle nesmysli :-)

EDIT: zabulky = tabulky :-)

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:04 říj 2005, 00:58
od vres
1) v pohodě, myslel jsem si to a bral jsem to s nadhledem. Nicméně doporučuji příště založit nové téma, tak aby název tématu odpovídal příspevkům v něm. A pak taky podrobnější popis problému - např o jaký checklist se jedná.

2) pokud jde o checklist k PSS A320 - zobrazí se ti při prohlížení v Wordu správně ale pak to blbě vytiskne? Pak bych to viděl na špatné nastavení vlastností tisku ve wordu.

David

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:04 říj 2005, 08:12
od Petr CGY
Je to .... ehmmmm .... ohromující :).

Díky Davide, budu mít co číst. (Až dolouskám manuál pro ATR - 481 stran).

Petr CGY
CSA057

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:25 říj 2006, 16:09
od Gozer
Ahoj, last online day jsem observoval s letadlem na stání tuším 19,abych neblokoval gate a taky mi napadlo, že v okamžiku připojení může být mnou vybraný gate obsazen jiným strojem - co pak?

Tahle situace mi vede k úvaze, že pokud se \"objevím\" na ploše někde takhle stranou a chci si sám všechno zapnout (dark and cold cocp.) tak JAK se pak dostat ke gate aby mohli nastoupit ty sebevrazi,co jsou ochotni se mnou letět :) ?

Pročítal jsem RTF postupy a jediný co mi pasuje by byla hláška \"request tow CSA262 B737 from stand 19 to gate B8 /např./\" samozřejmě na frq GROUND,jenže fakticky tam stejně musím dojet na vlastní pohon,ne?
Čili u gate chcípnu motory a pak znova požádám o start-up a pushback?

NEBO \"CSA 262,request taxi from stand 19 to gate B8\" s tím že předem (?) požádám o start-up ?
Esli do toho moc šťourám, tak sory :)

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:25 říj 2006, 16:27
od Engin
No, otázka určitě zajímavá, přejíždění mezi standy mě taky zajímá, takže si počkám na odpověď.

Jinak ale v simu to děláme tak, že si vybereš stand, připojíš se, koukneš se (nějakým venkovním pohledem) jestli někoho pod sebou nemáš a když máš, tak se přeloaduješ na jiný stand ;)

Ale to po/přejíždění sem určitě někdo napíšte, to mě zajímá ;)

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:25 říj 2006, 17:16
od PavelS
V reálu existuje (na všech letištích stejná) frekvence pod názvem \"Provoz letiště\", kde se povolují přetahy a podobné ptákoviny (ptáčník). Zájemci o výše diskutovanou problematiku si tak virtuálně zavolají na onu frekvenci a \"přetahnou se\". Pokud je online GND, nebo nevytížená TWR, lze kontaktovat je se žádostí o přetžení z ... na ... . Přitom byste měli dostat i povolení ke křižování případných TWY.

Přetažení bych prováděl modem SLEW, takže bez nahození.

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:25 říj 2006, 17:47
od id123
je uplne spatne kdyz rikam 3 and 5 hundred feets, bo jedine to spravne je 3 thousand adn 5 hundred ?

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:25 říj 2006, 19:35
od George_L
Pokud máš FS2004, tak se to zapíná tuším klávesou Y. Můžeš pak pomocí směrových kláves dostat do libovolné pozice (nahoru, dolů, doleva,...).Letadlo se tak vlastně pohabuje v jakémkoliv směru, tedy i do strany (jede bokem).

Používá se např. právě při obsazené gate. Zmáčkneš Y a pak se rychle přesuneš na vedlejší gate.


Ještě jeden příklad - kluzák. Vybereš letadlo a pak jen pomocí SLEW a NAHORU vystoupáš do x feetů a můžeš klouzat ;).

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:25 říj 2006, 19:35
od Davi410T
zapina se myslim CTRL+S ale jak se v nem pohybuju taky nevim

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:25 říj 2006, 21:07
od ONDR4.cz
[quote="id123"]je uplne spatne kdyz rikam 3 and 5 hundred feets, bo jedine to spravne je 3 thousand adn 5 hundred ?[/quote]
Správně anglicky je 3 thousand 5 hundred (and se přidává pouze za stovky).

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:25 říj 2006, 21:38
od PavelS
[quote="ONDR4.cz"]Správně anglicky je 3 thousand 5 hundred (and se přidává pouze za stovky).[/quote]
3 thousand 5 hundred.


Ale :

vše je dobře popsáno v tom manuálu "Raditelekomunikační postupy", na který odkazuje DC na začátku tohoto threadu. Tam na straně cca 3 je tablica s výslovností těchto věcí v jazyce českém i jazyce anglickém.

Komunikace pro pokročilejší.

PříspěvekNapsal:26 říj 2006, 10:09
od vres
Navzdory názoru PS, bych spíše obhajoval simulaci přetažení pomocí pojíždění vlastní silou. A jelikož nemáme stanoviště Provoz letiště, o povolení přetahu požádat GND či jakoukoliv vyšší ATC pozici.

Čili letadlo je na letišti v bodu A a chce se dostat do bodu B. Tiše (bez povolení) spustí motory a požádá ATC o povolení přetažení: \"request tow CSA123 A320 from A to B\".

Je důležité vedět že pojíždějící letadla mají před přetahem vždy přednost. A přetah je potřeba provádět pomalu (do cca 10kts), tak jako to probíhá v reálu.

David