Stránka 1 z 1

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:29 zář 2005, 13:58
od vres
Ahoj,
na tomto místě bych rád čas od času položil někdy jednoduchou, občas záludnější otázku. Jde mi o vytvoření místa pro diskuzi a poučení se z vlastních odpovědí a chyb.

Začněme hned s první otázkou, která se bude týkat holdingu.

Letíte kurzem 090 přímo na NDB RAK, FL110, rychlost 310 KIAS a ATCo vám dáva instrukci:
\"CSA123, Hold at RAK, inbound track 310, 1 minute outbound leg, right hand turns, expect further clearance at 1016\"

Popište jaká bude vaše činnost abyste dodrželi tyto instrukce?

David

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:29 zář 2005, 14:28
od tgurecky
Velice oceňuji toto téma :)

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:29 zář 2005, 14:38
od Vanilla
[quote="vres"]Ahoj,
na tomto místě bych rád čas od času položil někdy jednoduchou, občas záludnější otázku. Jde mi o vytvoření místa pro diskuzi a poučení se z vlastních odpovědí a chyb.

Začněme hned s první otázkou, která se bude týkat holdingu.

Letíte kurzem 090 přímo na NDB RAK, FL110, rychlost 310 KIAS a ATCo vám dáva instrukci:
"CSA123, Hold at RAK, inbound track 310, 1 minute outbound leg, right hand turns, expect further clearance at 1016"

Popište jaká bude vaše činnost abyste dodrželi tyto instrukce?

David[/quote]
Čekal jsem kdy od Tebe něco podobného příde :D Ale je to jen dobře!

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:29 zář 2005, 14:46
od Vanilla
Ja bych to pochopil tak, že mám holdovat na NDB RAK ze směru 310,po 1 minutě bych měl opustit a točit vpravo,další instrukce bych čekal v 1016..

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:29 zář 2005, 14:52
od Roastbeef CSA050
Holdoval bych nad RAK, zatáčka doprava, 1 min leg (podle me znamena, jak dlouho ma trvat jeden okruh), vyčkával bych na další instrukce, které bych měl obdržet v 1016...

Do holdingu bych vstoupil v zatacce na RAK, ještě před vstupem bych snížil rychlost na 230KIAS.....

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:29 zář 2005, 15:00
od ardnocz
Snizim rychlost na 230kt a po RAK nalitnu na kurs 130. Po jedne minute budu tocit doprava na 310 a zase minutu poletim rovne a pak opet doprava 130 (...opakovat). Povoleni k opusteni mam ocekavat v 1016.

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:29 zář 2005, 15:04
od vres
1) mě šlo hlavně o ten vstup do holdingu
2) i ty vaše popisy vyčkávání nejsou dobře. Například za jednu minutu okruh nestihneš, protože správně se má točit s úhlovou rychlostí 3 stupně za sekundu a v tom případě zatáčka o 360 st trvá 2 minuty
Chtěl bych také podrobnější popis. Například - Budu pokračovat na RAK, po přeletu zatočím na kurz 080 a poletím jednu min. Pak doprava .... atd

Pro motivaci - kdo správně odpoví, bude jako jediný ušetřen holdování :-)

David

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:29 zář 2005, 15:11
od Roastbeef CSA050
Takže leg - bude délka jednoho \"rovného\" úseku=legu?

Vstup do holdingu: při příletu z daného kurzu 090 přeletím RAK a po jeho přeletění stočím letadlo doprava na outbound leg - kurz 130..

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:29 zář 2005, 17:29
od vres
Takže pánové,
všichni špatně :)
klíčem ke zvládnutí odpovědi na mou otázku byla znalost vstupních procedur do holdingu. Existují tři v závislosti na relativním směru příletu vůči holdingu.

Celé pojednaní o tom jak správně provádět vyčkávání je jako zcela nový příspěvek a pokračování školy pilotů.

Už se těším jak se bude teď po večerech vesele holdovat :)

David

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:29 zář 2005, 18:44
od Vanilla
Uplně čekám, jak se na nás vyřádíš.. Jeden z nás poletí a dostane okamžite holding :D
Jde z Tebe strach :D :D

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:29 zář 2005, 23:10
od vres
takže pánové, uz byste měli vědet jak na to, takže pár situací:

letadlo leti na VLM kurzem 360. ATC: hold over VLM, FL120, inbound track 220 degrees, right hand pattern, outbound time 1 minute, expect further clearence in 15 minutes.

letadlo leti na VLM kurzem 360. ATC: hold over VLM, FL120, inbound track 270degrees, right hand pattern, outbound time 1 minute, expect further clearence in 15 minutes.

letadlo leti na VLM kurzem 360. ATC: hold over VLM, FL120, inbound track 270degrees, left hand pattern, outbound time 1 minute, expect further clearence in 15 minutes.

Jaké vstupy zvolíte a kam a kdy budete točit? Teším se na odpovědi. Nejlepší dostane čestný řád Zlatého holdu :)

David

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:30 zář 2005, 10:36
od Petr CGY
[quote="vres"]takže pánové, uz byste měli vědet jak na to, takže pár situací:

letadlo leti na VLM kurzem 360. ATC: hold over VLM, FL120, inbound track 220 degrees, right hand pattern, outbound time 1 minute, expect further clearence in 15 minutes.[/quote]
Poletím daným kursem k VLM VOR, po přeletění fixu točím doprava na hdg 10, po jedné minutě točím doprava a zachytím na inbound track 220 k VLM VOR, po dosažení fixu znovu doprava a potom 1min leg 40 stupňů a dál hoding pattern. FL120, 230 kts. Podle vzdálenosti před fixem to odhaduji na vstup do holdingu a cca dvakrát dokola plný pattern.

[quote="vres"]letadlo leti na VLM kurzem 360. ATC: hold over VLM, FL120, inbound track 270degrees, right hand pattern, outbound time 1 minute, expect further clearence in 15 minutes.[/quote]
Přímo 360 deg k VLM VOR, 30 sec po přeletu točím doprava na 90 deg, po cca 50 sec (hrubě odhaduji a nevím, zda je to správně, ale při 1 min bych se na inbound straně dostal dál než 1 min a to by asi bylo moc daleko) točím doprava a zachytím 270 deg inbound k VLM VOR, po přeletu doprava na 90 deg a dál holding pattern. FL120, 230 kts.

[quote="vres"]letadlo leti na VLM kurzem 360. ATC: hold over VLM, FL120, inbound track 270degrees, left hand pattern, outbound time 1 minute, expect further clearence in 15 minutes.[/quote]
Letím 360 deg po přeletu VLM VOR točím doprava na 90 deg rovnoběžně s radiálou 090 pro VLM VOR, po 1 min točím doprava na nějakých 300 deg a zachytím inbound track 270 deg k VLM VOR, po přeletění fixu doleva na 90 deg a dále levoruký holding pattern. FL120, 230 kts.

Doufám, že jsem to moc nezbodal. Dále musím přiznat, že při zodpovídání otázek jsem používal studijní podklady, kalkulačku, kapesník na otírání potu a v reálu bych to absolutně nemohl stihnout zaletět.

Prosím o shovívavost pane učiteli :).

Petr CGY

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:30 zář 2005, 12:58
od vres
No výborně, naprosto správně. Jsem rád že to někdo aspoň teoreticky pochopil. Teď už to jen uvést v život v praxi.

Pro ty co stále tápou - nebojte se zde zeptat, nejste sami a je lepší se poučit na fóru než pak zmatkovat ve vzduchu.

David

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:02 říj 2005, 00:20
od Petr Polák
Ahoj, používám PMDG 737/800 a nedaří se mi na autopilota při točení dodržet úhlovou rychlost 3st/s. Zkoušel jsem to při 5500ft/200kts a letoun točil příliš pomalu. Lze rychlost točení na autopilota nějak ovlivnit (např. náklon) nebo to musím zaletět ručně?
Předem díky za odpověď.

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:02 říj 2005, 00:31
od vres
Nevím jak je to konkrétně u PMDG, ale v reálném letadle se na panelu autopilota dá nastavit maximální úhel náklonu, který samozřejmě úhlovou rychlost ovlivňuje.
Nicméně i když letadlo netočí 3st/s, není to nic hrozného. Je to nevýznamná nedokonalost. Daleko důležitější je mít správnou rychlost, zvolit a zaletět správný vstup do holdingu a pak udržovat dobře vyčkávací obrazec.

David

Kontrolní otázka by DC: o holdování.

PříspěvekNapsal:02 říj 2005, 01:14
od Hašoun
I u PMDG lze nastavovat uhel naklonu,pokud pilot nastavuje na panelu HDG po desitkach( cili pravym tlacitkem na mysi),muze se stat ze takto nechtene zmeni max. uhel naklonu,protoze prave tento cudlik je spodni soucasti HDG cudliku.