Stránka 1 z 1

Pozdravy: zdroj cizojazyčných pozdravů ?

PříspěvekNapsal:30 dub 2006, 11:46
od Engin
Ahoj,

chtěl bych se zeptat, jestli neexistuje nějaká stránka - zdroj cizojazyčných pozdravů?

Díky Tomášovi jsem na SimBeer Ostrava zjistil, že pozdrav se říká v řeči řídícího a ne v mojí (whoaps :) ) a včera mi EBBU zašveholil \"Ahoj\", tak jsem se chtěl zeptat, jestli není nějaký seznam, jak se kde zdraví. Případně poprosit o radu jak na ten Brussel (já tam lítám do UK)?

Díky

ENG

Pozdravy: zdroj cizojazyčných pozdravů ?

PříspěvekNapsal:30 dub 2006, 12:46
od harny
hi, kolegovia zo SAG-u si vytvorili takuto pomocku, k stiahnutiu tu:


http://www.vacc-sag.org/download/traini ... d3b4c681b4

Pozdravy: zdroj cizojazyčných pozdravů ?

PříspěvekNapsal:04 srp 2009, 14:06
od PavelS
Několik poznámek k tomu :

a) pozdrav by měl říkat ATC v řeči pilota, čili naopak, než je uvedeno výše; nicméně víte jak to chodí ...

b) ze včerejší diskuse vyplynula jedna podstatná věc pro počáteční kontakt mezi pilotem a ATC před odletem :

Obecně platí, že pilot volá řídícícho, když něco chce. Proto není správný postup, když pilot zavolá a řekne volačku a \"Dobry večer\". Na to v podstatě neexistuje korektní reakce ze strany řídícího.

Správný postup je, že pilot si vše připraví a pak osloví řídícího typicky:
\"Praha Radar, CSA012, dobry odpoledne, máme Q, 1038hPa, žádáme povolení do Moskvy\".


Žpatně\"
\"\"Praha Radar, CSA012, dobry odpoledne, máme Q, 1038hPa\"


Ještě žpatněji:
\"Praha Radar, CSA012, dobry odpoledne.\"

Uvedené postupy řídícímu velmi pomáhají, protože zestručňují kommunikaci a nemusí se z pilotů páčit, co potřebují.

Pozdravy: zdroj cizojazyčných pozdravů ?

PříspěvekNapsal:04 srp 2009, 14:50
od George_L
[quote="PavelS"]...
Ještě žpatněji:
"Praha Radar, CSA012, dobry odpoledne."

Uvedené postupy řídícímu velmi pomáhají, protože zestručňují kommunikaci a nemusí se z pilotů páčit, co potřebují.[/quote]


Teď jsem mírně zmaten. Neodporuje to tomu, co je napsáno zde: http://www.vacc-cz.org/download/details.php?file=482 ?

(IFR komunikace v4 1)

Já jsem se to kdysi dávno učil podle tohoto dokumentu a tam je právě první kontakt uveden jako:


"Počáteční kontakt" je první komunikace mezi ATC a pilotem, není to ještě povolení k letu!
Předpokládejme, že Prahu Ruzyni obsluhuje služba Praha Radar (tj. není věž ani Approach).
Když bude přítomná Ruzyně Delivery, Ground, Věž, Praha Approach, volá tyto služby.
Pilot ve vhodném okamžiku, když nastane pauza v komunikaci, zaklíčuje a sdělí následující:
- "Praha Radar,CSA 0 0 8, good evening."
- "Praha Radar, ČSA 0 0 8, dobrý večer."

Pilot čeká na odpověď ATC.
ATC pilotovi obvykle odpoví takto:
- “CSA 0 0 8, Praha Radar, good evening.”
- "ČSA 0 0 8, Praha Radar, dobrý večer."

ATC předpokládá, že hned potom požádáte o povolení.
Pokud potřebuje ATC odbavit nejprve jiný provoz, odpoví vám takto:


Tak jak to tedy je? ;)

Pozdravy: zdroj cizojazyčných pozdravů ?

PříspěvekNapsal:04 srp 2009, 14:57
od PavelS
Odporuje, bude upraven manual :)

Bližší vysvětlení k tomu :

Pokud je na letišti služba TWR, tak má celkem přehled a čas sledovat situaci a v manualu uvedený postup je OK.
Zkušenost ale ukazuje, že pokud se počítá jen s Radarem, který pokrývá všechno, je tímto zbytečně zatěžován.
Pak je lepší nezdržovat a komunikaci urychlit jak popsáno.

Bohužel je to zase o odhadu situace ze strany pilota, který musí odhadnout, zda má \"nepředpisově\" byt zdvořile zdravit, nebo urychlovat, co to jde.

Pozdravy: zdroj cizojazyčných pozdravů ?

PříspěvekNapsal:04 srp 2009, 15:08
od Pavel
No i když občas když je jen ACC a je hodně plno tak je imho správně \"Praha radar, OK-YKF\" s tim že Oblastník se mu ozve až bude mít čas, než když ACC vektoruje hafo letadel a někdo na zemi volá, zdraví, říká qnh, říká že nemá atis, ale že očekává dráhu dva čtyry a že chce povolení pro IFR let na letiště Moskva Šeremetěvo.