Stránka 1 z 1

Traťová rychlost a pravidlo \"250kias pod FL100\".

PříspěvekNapsal:01 zář 2005, 15:18
od Petr CGY
Prominte mi mozna hloupy dotaz, ale tak nejak jsem na netu nenasel rychlou odpoved (asi spatne hledam).

Kdyz vyplnuji FP, system mi navrhne letovou hladinu a navrhne TAS a podle toho dopocita podle casu odletu dobu trvani letu a dobu priletu. Zkousel jsem pro zacatek LKPR - LKKV a navrzeno mi bylo FL 60 - FL 140 a TAS 430 (docela rychle), doba letu 11 min (docela nerealne :D). A ja jsem ted znejistel. Plati i v Evrope, potazmo v CR rychlostni limit max 250 kt IAS pod hranici 10.000 stop (u nas asi FL 100)?

Diky za radu novackovi :)

Petr CGY

Traťová rychlost a pravidlo \"250kias pod FL100\".

PříspěvekNapsal:01 zář 2005, 15:28
od Hašoun
tech 250 pod FL100 je takove nepsane pravidlo.Ve Varsave to maji zase jinak - max 250 Ias v okruhu 50 nm od VORu OKI.
Jinak v Eurobooku je minimalni mozna rychlost 80 TAS a maximalni 450 TAS.

Traťová rychlost a pravidlo \"250kias pod FL100\".

PříspěvekNapsal:01 zář 2005, 15:46
od ardnocz
Jestli jsem to spravne pochopil ja, ta se ptas na tu True air speed. Tu si zvolis sam podle typu letadla.

Traťová rychlost a pravidlo \"250kias pod FL100\".

PříspěvekNapsal:02 zář 2005, 13:41
od vres
Zdravim,
ohledne rychlosti obecne panuje dost nejasna atmosfera a dost pilotu to pak pri onlinu smazi neskutecne rychle. Takze abych to osvetlil - uplne nejlepsi reseni je stahnout si z webu VACC material Standard Operational Procedures v2.0 for pilots operating at LKPR. www.vacc-cz.org - Pilots - Pilot Study a druhy radek. A pro zvidavejsi je tam jeste nekolik dalsich uzitecnych materialu a pro zacatecniky doporucuji jeste odkaz na Skolicku v levem menu. Ted par utrzku o rychlosti ze zminovaneho Pilot SOPu:

Odlety:
3.15 Jet aircraft departure procedure
>From takeoff to 2700ft - Climb at V2 + 10 kt (or as limited by body angle)
At 2700ft - Reduce engine thrust to not less than climb power/thrust
At 4200ft - Accelerate to normal climb speed (max 250 KIAS) and retract the flaps.

Prilety:
4.3 Speed restriction
Unless otherwise stateded by ATC, Pilots-in-command performing approaches to airports LKPR, LKVO, LKKB are obliged to comply with the following speed limits:

1) MAX 250 KIAS at SLP1

2) MAX 250 KIAS within 28 DME OKL for aircraft flying out of STAR

3) MAX 210 +- 10 KIAS at SLP2, or
- in case of radar vectoring at position Base Leg
- in case of straight-in approach at distance 15 NM from THR
unless a higher airspeed is required for performance reasons to allow aircraft flight in clean configuration. This speed should be maintained up to distance 12 NM from THR.

4) Speed should be gradually reduced to 160 +- 10 KIAS with intermediate flaps setting and with the landing gear retracted in
the subsequent portion of approach to the OM or distance 4 NM from THR.

If unable to comply, advise ATC immediately.

David

Traťová rychlost a pravidlo \"250kias pod FL100\".

PříspěvekNapsal:02 zář 2005, 14:11
od Petr CGY
[quote="vres"]Zdravim,
ohledne rychlosti obecne panuje dost nejasna atmosfera a dost pilotu to pak pri onlinu smazi neskutecne rychle. Takze abych to osvetlil - uplne nejlepsi reseni je stahnout si z webu VACC material Standard Operational Procedures v2.0 for pilots operating at LKPR. www.vacc-cz.org - Pilots - Pilot Study a druhy radek. A pro zvidavejsi je tam jeste nekolik dalsich uzitecnych materialu a pro zacatecniky doporucuji jeste odkaz na Skolicku v levem menu. Ted par utrzku o rychlosti ze zminovaneho Pilot SOPu:

Odlety:
3.15 Jet aircraft departure procedure....
.... (zkráceno od Petr CGY)
....
4) Speed should be gradually reduced to 160 +- 10 KIAS with intermediate flaps setting and with the landing gear retracted in
the subsequent portion of approach to the OM or distance 4 NM from THR.

If unable to comply, advise ATC immediately.

David[/quote]
Díky moc Davide za odpověď, samozřejmě dík i ostatním. Je mi to teď jasnější. Protože jsem nováček, zkouším používání pomocných utilit a zaskočilo mě, že pro let z LKPR-LKKV mi to napočítalo \'default\' čas letu 11 min. Pakliže bych to akceptoval, asi bych si automaticky koledoval o stržení bodů za pozdní přílet :). A tady jsem právě narazil na rychlosti.

Při pátrání v paměti jsem vzpomněl na dobu, kdy jsem si hrál s programem ATCC, kde v instrucích pro sektor byly kromě separace i požadavky na úpravu rychlostí pod hranicí 10000 stop na 250 IAS (jestli si dobře pamatuju). Jinak zmíněné regulativy pro LKPR jsem procházel, ale vzpomněl jsem na ně až při čtení tvé odpovědi.

Ještě jednou díky všem a zdravím.

Petr CGY