VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
By Petr CGY
#451
Prominte mi mozna hloupy dotaz, ale tak nejak jsem na netu nenasel rychlou odpoved (asi spatne hledam).

Kdyz vyplnuji FP, system mi navrhne letovou hladinu a navrhne TAS a podle toho dopocita podle casu odletu dobu trvani letu a dobu priletu. Zkousel jsem pro zacatek LKPR - LKKV a navrzeno mi bylo FL 60 - FL 140 a TAS 430 (docela rychle), doba letu 11 min (docela nerealne :D). A ja jsem ted znejistel. Plati i v Evrope, potazmo v CR rychlostni limit max 250 kt IAS pod hranici 10.000 stop (u nas asi FL 100)?

Diky za radu novackovi :)

Petr CGY
#458
Zdravim,
ohledne rychlosti obecne panuje dost nejasna atmosfera a dost pilotu to pak pri onlinu smazi neskutecne rychle. Takze abych to osvetlil - uplne nejlepsi reseni je stahnout si z webu VACC material Standard Operational Procedures v2.0 for pilots operating at LKPR. www.vacc-cz.org - Pilots - Pilot Study a druhy radek. A pro zvidavejsi je tam jeste nekolik dalsich uzitecnych materialu a pro zacatecniky doporucuji jeste odkaz na Skolicku v levem menu. Ted par utrzku o rychlosti ze zminovaneho Pilot SOPu:

Odlety:
3.15 Jet aircraft departure procedure
>From takeoff to 2700ft - Climb at V2 + 10 kt (or as limited by body angle)
At 2700ft - Reduce engine thrust to not less than climb power/thrust
At 4200ft - Accelerate to normal climb speed (max 250 KIAS) and retract the flaps.

Prilety:
4.3 Speed restriction
Unless otherwise stateded by ATC, Pilots-in-command performing approaches to airports LKPR, LKVO, LKKB are obliged to comply with the following speed limits:

1) MAX 250 KIAS at SLP1

2) MAX 250 KIAS within 28 DME OKL for aircraft flying out of STAR

3) MAX 210 +- 10 KIAS at SLP2, or
- in case of radar vectoring at position Base Leg
- in case of straight-in approach at distance 15 NM from THR
unless a higher airspeed is required for performance reasons to allow aircraft flight in clean configuration. This speed should be maintained up to distance 12 NM from THR.

4) Speed should be gradually reduced to 160 +- 10 KIAS with intermediate flaps setting and with the landing gear retracted in
the subsequent portion of approach to the OM or distance 4 NM from THR.

If unable to comply, advise ATC immediately.

David
By Petr CGY
#459
[quote="vres"]Zdravim,
ohledne rychlosti obecne panuje dost nejasna atmosfera a dost pilotu to pak pri onlinu smazi neskutecne rychle. Takze abych to osvetlil - uplne nejlepsi reseni je stahnout si z webu VACC material Standard Operational Procedures v2.0 for pilots operating at LKPR. www.vacc-cz.org - Pilots - Pilot Study a druhy radek. A pro zvidavejsi je tam jeste nekolik dalsich uzitecnych materialu a pro zacatecniky doporucuji jeste odkaz na Skolicku v levem menu. Ted par utrzku o rychlosti ze zminovaneho Pilot SOPu:

Odlety:
3.15 Jet aircraft departure procedure....
.... (zkráceno od Petr CGY)
....
4) Speed should be gradually reduced to 160 +- 10 KIAS with intermediate flaps setting and with the landing gear retracted in
the subsequent portion of approach to the OM or distance 4 NM from THR.

If unable to comply, advise ATC immediately.

David[/quote]
Díky moc Davide za odpověď, samozřejmě dík i ostatním. Je mi to teď jasnější. Protože jsem nováček, zkouším používání pomocných utilit a zaskočilo mě, že pro let z LKPR-LKKV mi to napočítalo \'default\' čas letu 11 min. Pakliže bych to akceptoval, asi bych si automaticky koledoval o stržení bodů za pozdní přílet :). A tady jsem právě narazil na rychlosti.

Při pátrání v paměti jsem vzpomněl na dobu, kdy jsem si hrál s programem ATCC, kde v instrucích pro sektor byly kromě separace i požadavky na úpravu rychlostí pod hranicí 10000 stop na 250 IAS (jestli si dobře pamatuju). Jinak zmíněné regulativy pro LKPR jsem procházel, ale vzpomněl jsem na ně až při čtení tvé odpovědi.

Ještě jednou díky všem a zdravím.

Petr CGY