Stránka 1 z 1

Asistovaný let

PříspěvekNapsal:30 kvě 2014, 07:06
od martintlolka
Ahoj,
rád bych poprosil někoho kdo lítá s A320neo od JAR na Xplane, zda by si mohl udělat chvilku a proletět se se mnou v tomto krásném letadle.
Mám totiž problém s ručním ovládáním. Cítím, že to letadlo nemám v ruce a nemůžu si nějakým způsobem zvyknout na zpožděnou reakci.
Ruční ovládání bych chtěl vyladil hlavně kvůli VOR přiblížení.
Dále bych potřeboval poladit přistávání. Dosedám dost tvrdě (někdy i -700 ft/min) a občas si i poskáču.
Na ovládání jsem si zkoušel zvyknout, dělal jsem okruhy s přistáním nad Brnem, ale pořád to není ono.

Budu rád za každou dobrou radu a asistenci i když třeba nelétáte na X-plane, nebo nemáte A320 od JAR.

Předem děkuji.

Martin

Asistovaný let

PříspěvekNapsal:30 kvě 2014, 07:14
od Araneus
Zkus Péťu Zimena. Dělá beta testera na spoustu X-Planích letadel včetně A320 NEO a umí lítat se vším od vrtulníku po B777. Odkaž se na mne. Nejlíp napsat mu private message když letí, lítá skoro denně, nejpravděpodobněji mezi 18 a 20 hodinou.

Asistovaný let

PříspěvekNapsal:30 kvě 2014, 07:20
od vojav
No, to \"blbé ovládání\" je pravděpodobně Flight by wire, zkus ho vypnout ;) (teď vůbec nevím, kde se to ovládá, zkus google/youtube)

Asistovaný let

PříspěvekNapsal:30 kvě 2014, 07:47
od martintlolka
Vypnout Flight by Wire? Mám za to, že je to jedna z věcí která mě nenechá spadnout. Docela mě překvapuje, že to jde vypnout. Myslel jsem, že je to architektura řízení letadla.

Petro dík za kontakt. Zkusím se s ním spojit.

Asistovaný let

PříspěvekNapsal:30 kvě 2014, 08:05
od Jakub Jiřička
[quote="vojav"]No, to "blbé ovládání" je pravděpodobně Flight by wire, zkus ho vypnout ;) (teď vůbec nevím, kde se to ovládá, zkus google/youtube)[/quote]

fakt nevím o tom že by fbw šlo vypnout :D

Asistovaný let

PříspěvekNapsal:30 kvě 2014, 08:13
od Araneus
V těchhle věcech se prakticky vůbec neorientuju, protože s airbusama a moderníma boeingama nelítám, ale všeobecně bych řekla, že u Airbusu FBW vypnout nejde, protože to je prostě vlastnost toho éra jako takového, zatímco u Boeingu ano (resp. u starších boeingů jde zapnout a u novějších, třeba u 777 jde vypnout). Ale na tohle jsou tu jiní, kteří poradí víc.

Asistovaný let

PříspěvekNapsal:30 kvě 2014, 10:40
od JKol
v reálu nejde v některých addonech to jde. Jinak obecně platí že Fly by Wire je přenos signálu na řídící plochy přes počítač, neznamená to nutně že tě to nenechá spadnout (viz třeba 777). Záleží na konkrétním výrobci co všechno chce aby to umělo.

Asistovaný let

PříspěvekNapsal:30 kvě 2014, 12:33
od CSA433
FBW vypnout nejde! Pokud doslovně ano, tak vám zůstane neovladatelné letadlo.
Jedna věc je tzv „NORMAL LAW“, kdy počítač dolaďuje a hlídá vstupy od pilota, autopilota nebo FMC, a druhá věc je tzv. „DIRECT LAW“, kdy jdou nemodifikované vstupy od sidesticku přímo na ovládací prvky letadla. Je tam ještě pár dalších módů, ale to teď není podstatné.

Co se týče X-plane a A320 od JAR (tenhle addon nemám a neznám), viděl bych problém někde mezi X-plane a joystickem nebo X-plane a addonem. A320 je velmi jednoduchý na ruční let příjemný stroj, tudíž nerozumím problémům s ovládáním, proto pro otestování FBW doporučuji v normálním režimu bez autopilota udělat pár zatáček v konkrétní výšce (Airbus drží a neklesá), nebo stoupat / klesat (A by neměl zrychlovat, měnit VS ani úhel).

Více zde:
http://www.airbusdriver.net/airbus_fltlaws.htm

Asistovaný let

PříspěvekNapsal:30 kvě 2014, 13:05
od Pavel
U Xplaní A320 bohužel nelze nic vypnout a vyzkoušet si tak DIRECT LAW. V FSce tohle umělo už PSS v roce 2002 :-( V normálním letu drží airbus PITCH (úhel klopení), nikoliv vertical speed, spolu s BANK (úhel náklonu). Na druhou stranu chování NORMAL LAW FBW u A320Neo v X-plane je podle mě naprosto perfektní a upřímě je to první Airbus v jakémkoliv simu kde to funguje tak, jak to manuály popisují. Bohužel zbytek addonu už mi tak super nepřijde.

PB

Asistovaný let

PříspěvekNapsal:30 kvě 2014, 13:55
od vojav
Tak to se omlouvám, myslel jsem si, že vypnout jde ;)

Asistovaný let

PříspěvekNapsal:30 kvě 2014, 22:02
od martintlolka
Tak jsem si dneska psal s Peterem a poradil mi nastavení joysticku:
stability augmentation: 50
control response: 30
A je to úplně jiná liga.

K FBW mi prozradil, že A320neo od JAR to nesimuluje, bue to mít až A330 a možná to s updatem dají i do A320 (domněnka).
Teď nezbývá než trénovat, trénovat a trénovat a naučit se předvídat chování letadla.

Dík za podněty.