Stránka 1 z 1

VOR/DME approach-jak ho správně zaletět

PříspěvekNapsal:15 bře 2011, 17:25
od Tommy
Ahoj,
včera jsem si dal mí první pořádný VOR/DME a tak mi hlavou vrtá teď pár otázek... :) takže je sem píšu..

ot. č. 1) Jak se dá vypočítat vertical speed? Někde jsem narazil na 3° glide = TAS*5 (cca 150*5= -750ft/min) tak jestli je to správně nebo ne?
ot. č. 2) Jak je to s tím vyoseným přiblížením v Brně?Četl jsem to na wiki, ale o tomhle přímo tam nebylo myslím...

Před tím, než jsem tohle napsal, tak jsem to celkem hledal, ale nenašel jsem... takže dík za odpovědi.

PS:Pokud by byl někdo tak hodný a napsal něco o přesnejch postupech pro VOR/DME approach? Já jsem to už zdáse skoro pochopil, ale pro nováčky, popř. bych mohl s něčím pomoct, ale nevím přesně s čím :)

Dík

VOR/DME approach-jak ho správně zaletět

PříspěvekNapsal:15 bře 2011, 17:52
od George_L
[quote="Tommy"]Ahoj,
včera jsem si dal mí první pořádný VOR/DME a tak mi hlavou vrtá teď pár otázek... :) takže je sem píšu..

ot. č. 1) Jak se dá vypočítat vertical speed? Někde jsem narazil na 3° glide = TAS*5 (cca 150*5= -750ft/min) tak jestli je to správně nebo ne?
ot. č. 2) Jak je to s tím vyoseným přiblížením v Brně?Četl jsem to na wiki, ale o tomhle přímo tam nebylo myslím...

Před tím, než jsem tohle napsal, tak jsem to celkem hledal, ale nenašel jsem... takže dík za odpovědi.

PS:Pokud by byl někdo tak hodný a napsal něco o přesnejch postupech pro VOR/DME approach? Já jsem to už zdáse skoro pochopil, ale pro nováčky, popř. bych mohl s něčím pomoct, ale nevím přesně s čím :)

Dík[/quote]



Prvním předpokladem je mapa a dole máš tabulku vertical speed vs. rychlost letadla. Součástí je i profil klesání, takže víš, že ve 4NM máš být takhle vysoko a při 2NM takhle.

Jedná se o nepřesné přiblížení, takže nějakým způsobem to bude vyosené asi vždycky. Proto je zde potřeba více aktivity pilota, než jen naladit ILS a přistát ;)

VOR/DME approach-jak ho správně zaletět

PříspěvekNapsal:15 bře 2011, 18:04
od Pavel
Jako metodika VORDME přiblížení je taková, že podle tabulky dole začnu klesat danou V/S a tu následně podle kontroly vejšky na každý míli (nebo jak jinak je publikováno v jiné tabulce) upravuju.

Vyosené ano, proto nejpozději v bodě MAPt musíš mít reference, vzít éro do teplejch a podle oka s tim doletět nad rwy a přistát. To, že v LKTB je ten VOR o něco víc vyosen ve scenérce než v reálu je pravda, někde k tomu dokonce bylo opravné BGLko. Ale i bez toho BGLka se to tak nějak dá, nic horšího než že uděláš průlet a letiš postup nezdařilého přiblížení se nestane :)

PB

VOR/DME approach-jak ho správně zaletět

PříspěvekNapsal:15 bře 2011, 18:13
od Tommy
Díky. :)

VOR/DME approach-jak ho správně zaletět

PříspěvekNapsal:15 bře 2011, 20:14
od Dagger
A ten žádaný dokument - ČSAv SOP pro B737CL (ty je lítáš, ne?)

http://new.csav.cz/cs/media/download/ca ... 737cl-pack

VOR/DME approach-jak ho správně zaletět

PříspěvekNapsal:15 bře 2011, 21:46
od Tommy
Jo, jasný dík....