VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#80143
Ahoj,
včera jsem si dal mí první pořádný VOR/DME a tak mi hlavou vrtá teď pár otázek... :) takže je sem píšu..

ot. č. 1) Jak se dá vypočítat vertical speed? Někde jsem narazil na 3° glide = TAS*5 (cca 150*5= -750ft/min) tak jestli je to správně nebo ne?
ot. č. 2) Jak je to s tím vyoseným přiblížením v Brně?Četl jsem to na wiki, ale o tomhle přímo tam nebylo myslím...

Před tím, než jsem tohle napsal, tak jsem to celkem hledal, ale nenašel jsem... takže dík za odpovědi.

PS:Pokud by byl někdo tak hodný a napsal něco o přesnejch postupech pro VOR/DME approach? Já jsem to už zdáse skoro pochopil, ale pro nováčky, popř. bych mohl s něčím pomoct, ale nevím přesně s čím :)

Dík
#80144
[quote="Tommy"]Ahoj,
včera jsem si dal mí první pořádný VOR/DME a tak mi hlavou vrtá teď pár otázek... :) takže je sem píšu..

ot. č. 1) Jak se dá vypočítat vertical speed? Někde jsem narazil na 3° glide = TAS*5 (cca 150*5= -750ft/min) tak jestli je to správně nebo ne?
ot. č. 2) Jak je to s tím vyoseným přiblížením v Brně?Četl jsem to na wiki, ale o tomhle přímo tam nebylo myslím...

Před tím, než jsem tohle napsal, tak jsem to celkem hledal, ale nenašel jsem... takže dík za odpovědi.

PS:Pokud by byl někdo tak hodný a napsal něco o přesnejch postupech pro VOR/DME approach? Já jsem to už zdáse skoro pochopil, ale pro nováčky, popř. bych mohl s něčím pomoct, ale nevím přesně s čím :)

Dík[/quote]



Prvním předpokladem je mapa a dole máš tabulku vertical speed vs. rychlost letadla. Součástí je i profil klesání, takže víš, že ve 4NM máš být takhle vysoko a při 2NM takhle.

Jedná se o nepřesné přiblížení, takže nějakým způsobem to bude vyosené asi vždycky. Proto je zde potřeba více aktivity pilota, než jen naladit ILS a přistát ;)
#80145
Jako metodika VORDME přiblížení je taková, že podle tabulky dole začnu klesat danou V/S a tu následně podle kontroly vejšky na každý míli (nebo jak jinak je publikováno v jiné tabulce) upravuju.

Vyosené ano, proto nejpozději v bodě MAPt musíš mít reference, vzít éro do teplejch a podle oka s tim doletět nad rwy a přistát. To, že v LKTB je ten VOR o něco víc vyosen ve scenérce než v reálu je pravda, někde k tomu dokonce bylo opravné BGLko. Ale i bez toho BGLka se to tak nějak dá, nic horšího než že uděláš průlet a letiš postup nezdařilého přiblížení se nestane :)

PB