Stránka 1 z 1

Chart pro NON-RNAV prilet k OKL

PříspěvekNapsal:01 led 2011, 18:27
od lzap
Zdravim,

nemohu najit chart pro NON-RNAV let k OKL. Chtel bych si naplanovat pristrojove priblizeni na drahu na LKPR, zde ve forech jsem se dozvedel ze chart mam hledat nekde mezi \"others\", ale jak tak koukam do download sekce, k dispozici jsem to nenasel. Obsah aktualniho baliku je tento (zadny others balicek jsem nenasel):

10 a2-pr-ils13.pdf
11 a2-pr-ils24.pdf
12 a2-pr-ils31.pdf
13 a2-pr-vor13.pdf
14 a2-pr-vor31.pdf
15 a2-pr-gnss06.pdf
16 a2-pr-gnss13.pdf
17 a2-pr-gnss24.pdf
18 a2-pr-gnss31.pdf
19 a2-pr-ndb06.pdf
1 a2-pr-star06n.pdf
20 a2-pr-ndb13.pdf
21 a2-pr-ndb24.pdf
22 a2-pr-ndb31.pdf
23 a2-pr-adc.pdf
24 a2-pr-pdc.pdf
25 a2-pr-pdc5.pdf
26 a2-pr-pdc7.pdf
27 a2-pr-pdc9.pdf
28 a2-pr-vfrc.pdf
29 a2-pr-cac.pdf
2 a2-pr-star13n.pdf
30 a2-pr-txt2.pdf
3 a2-pr-star24n.pdf
4 a2-pr-star31n.pdf
5 a2-pr-sid06n.pdf
6 a2-pr-sid13n.pdf
7 a2-pr-sid24n.pdf
8 a2-pr-sid31n.pdf
9 a2-pr-ils06.pdf

Chart pro NON-RNAV prilet k OKL

PříspěvekNapsal:01 led 2011, 18:54
od amalka
No na OKL nevede žádná negative rnav trať, takže takovou mapu najdeš leda v někde v historii. Cca konec roku 2009. Dnešní W32 už se OKL vyhýbá.

Chart pro NON-RNAV prilet k OKL

PříspěvekNapsal:01 led 2011, 19:54
od jam
Jenom - že jsem, já VFRník, tak smělý - W32 s příletovkou nesouvisí, ne?
NonRNAV STAR na LKPR bývala pro všechny dráhy společná \"a2-pr-star31241306.pdf\" a začínala na RAK, VOZ, VLM... čili OKL bylo jako IAF a ne bod tratě.
I dnes je možný na OKL plánovat DCT, ne?
A od OKL mapa na přiblížení na jednotlivé dráhy existuje - taková ta klasická \"slzička\" nebyl-li by online řídící, předpokládám, že by se mělo nonRNAV letět podle publikovaných postupů... narozdíl od RNAV střelců, kteří přiletí po příletovce dle vlastního výběru ;)

Chart pro NON-RNAV prilet k OKL

PříspěvekNapsal:01 led 2011, 19:56
od Pavel
Pozor, tohle není o vyhýbání se W32 OKL. Dříve byla situace taková, že po VLM/VOZ byly příletové tratě STAR pro nonrnav letadla, které vedly na OKL. Tyto ale byly zrušeny, takže dnes s nonrnav letadlem nemáš šanci v LKPR na žádný STAR a očekávej v 99,99% vektorování.

Edit: koukám, že mě kolega předstihl. Jen bych tady zvýraznil to, že se bavíme o dvou rozdílných věcech: o příletové trati STAR (což je trať spojující poslední bod route [např VLM] s bodem IAF [např OKL]). Kdysi byly STAR, které vedly z VLM na OKL a byly letitelné (JaV doplní správnější výraz) s nonrnav strojem. Po OKL (které je IAFem stejně jako třeba RATEV nebo ERASU) lze letět úsek počátečního přiblížení (tedy trať spojující body IAF a IF). Z OKL lze tento úsek počátečního přiblížení (initial approach) letět s nonrnav letadlem. Toto lze i dnes a vyplývá to z logiky věci (OKL je radiomaják). Takže problém je v tom, že na to OKL se musíme nějak dostat. Pokud je ATC, tak se na toto celé asi vykašle a navektoruje posádku do ILS \"rovnou\", aby se zbytečně nepletli nad letištěm Když ATC není, bylo by asi vhodné po posledním bodu trati napsat do unicomu \"proceeding direct OKL\" a po OKL si dát klasický ILS approach, dle IAC (Instrumental Approach Chart). Ju?

Chart pro NON-RNAV prilet k OKL

PříspěvekNapsal:01 led 2011, 22:43
od lzap
Ju. Přesně to jsem si potřeboval potvrdit. Díky.