VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
By lzap
#77398
Tak nějak se mi nedaří vygooglit, co to vlastně je. Intuitivně to chápu jako \"topení\", ale byl bych rád za podrobnější vysvětlení včetně informací jak se obvykle s nastavením nakládá (zapnout při vzletu atd).

Díky
Uživatelský avatar
By Alfista164
#77400
Ahoj, Probe heat je \"vyhřívání\" pitotových trubic (pitot statické trubice - pitot static (tube) system). Slouží také ke snímání tlaku a na tom se dále odvíjí rychlost letadla atd. Co se zapínání týče, tak se zapíná po nahození motorů - čili ještě na zemi a po přistání se vypíná (já osobně chvíli po té co vyklidím rwy). Je důležité mít probe heat zapnuté (nebylo by poprvé co je někdo nezapl a tak měl problémy - pár takových už jsem zažil :) ) - je na tom závislé snímání a tudíž zobrazování správné rychlosti letadla. :)
Uživatelský avatar
By amalka
#77402
Nikoliv. Vyhřívání pitotky by obvykle nemělo běžet když letadlo neletí. Takže se vstupem na dráhu.
Uživatelský avatar
By Vasek Machan
#77403
já zapínám a vypínám vyhřívání,když vstupuji na dráhu,jak řekl JF a chvíli před přistáním,abchh ji na zemi nespálil :)
By ASG29
#77412
Ano, ale je důležité upozornit, že to platí pro B737 a podobná éra. Bizjety a propy a GA letadla mají spínače většinou samostatně (nemají \"air/ground logiku\") a zapínají se až před vzletem.
Uživatelský avatar
By kopcimek
#77454
[quote="amalka"]Nikoliv. Vyhřívání pitotky by obvykle nemělo běžet když letadlo neletí. Takže se vstupem na dráhu.[/quote]

Negativ. Proč by to potom bylo v checklistu "After start"? Zapíná se po startu motorů.
Uživatelský avatar
By Pavel
#77455
Tady zmizely nějaký posty, ne? Vždyť se tady pitot heat řešilo nedávno, Ondra Turek to tady hezky vysvětloval s ground/air režimem u dopraváků verzus \"hloupým\" on/off vypínačem u malejch papíráků (takže máte pravdu oba).

PB
By jari.r
#77456
Ještě nedávno jsem nevěděl co to je :) pak mi to zde kluci řekli, tak jsem to zapínal taky před vstupem na dráhu, ale dnes mi to zamrzlo už při pojíždění, takže jsem to zapnul už při pojezdu. Takže to asi teď budu zapínat už po tom startu motorů. ;)
By lzap
#77457
Patrně, já jsem forum před tím na výraz \"probe heat\" samozřejmě prohledával. Možná to nebylo napsáno korektně.

Díky za odpovědi.