Stránka 1 z 1

Odposlech ?

PříspěvekNapsal:06 zář 2010, 15:04
od dao12
Zdravím, po dlouhém váhání jsem se rozhodl začít konečně s online létáním. Dočetl sem se v pravidlech
že jakmile se přihlásím na síť je potřeba do 30 minut začít něco dělat nebo mě to vyhodí. Můj dotaz
je:

1. zda je možné, když budu někde stát samozřejmě mimo RWY, poslouchat pozorně frekvenci
a tím se i učit, jak se věci mají přímo na místě ? Připomínám, že mi nejde o nějaké sbírání času. Jen
jestli ta možnost tady je bejt někde odstavenej, nikomu nepřekážet a naslouchat ?
jde mi konkrétně o LKPR, kde je živo trochu.


Děkuji za odp.

Dao12

Odposlech ?

PříspěvekNapsal:06 zář 2010, 15:09
od Jindřich
Neodpojí tě to jen tak.
V podmínkách je být schopen odpovědět na privátní zprávy řídících/supervisorů.
Pokud chceš jen tak stát na letišti a poslouchat není problém, ale je vhodné si stoupnout na apron jih, kde nebývá tolik létadel a také si vyplnit libovolný flight plan s tím, že do poznámky doplníš \"OBSERVER\".
Za poslední si doplň do profilu zde na foru své reálné jméno, je to v podmínkách fóra.

Odposlech ?

PříspěvekNapsal:06 zář 2010, 18:55
od George_L
[quote="dao12"]Zdravím, po dlouhém váhání jsem se rozhodl začít konečně s online létáním. Dočetl sem se v pravidlech
že jakmile se přihlásím na síť je potřeba do 30 minut začít něco dělat nebo mě to vyhodí. Můj dotaz
je:

1. zda je možné, když budu někde stát samozřejmě mimo RWY, poslouchat pozorně frekvenci
a tím se i učit, jak se věci mají přímo na místě ? Připomínám, že mi nejde o nějaké sbírání času. Jen
jestli ta možnost tady je bejt někde odstavenej, nikomu nepřekážet a naslouchat ?
jde mi konkrétně o LKPR, kde je živo trochu.


Děkuji za odp.

Dao12[/quote]

Jak píše Jindra, nejni problém. Já sám jsem taky strávil hodně času posloucháním, než jsem se odvážil říct něco na freq ;).

Narozdíl od Jindry si myslím, že pokud není nějaká big akce a máš správnou scenerku LKPR (abys nestál někde na pojížděčce a nepřekážel), tak by ses mohl postavit i někam na stání třeba mezi H a G. Důvod je prostý, vidět dobře na to, co se děje a spojovat si hlášení jednotlivých pilotů a ATC s konkrétní akcí.

Hlavně neposlouchej moc dlouho a hurá do online lítání. První let třeba bude s papírem, ale pak ho budeš potřebovat čím dál tím méně. A pokud si dáš do REMARKS (ve FPL) BEGINNER, budou k Tobě ATC hodnější a nebudou říkat 3 instrukce najednou ;)

Odposlech ?

PříspěvekNapsal:06 zář 2010, 19:15
od Jindřich
[quote="George_L"]BEGINNER, budou k Tobě ATC hodnější a nebudou říkat 3 instrukce najednou ;)[/quote]
Mnóó, tohoto zrovna (3 instrukce) se v některých případech zrovna moc beginner týkat nemůže...

Odposlech ?

PříspěvekNapsal:06 zář 2010, 22:12
od dao12
Díky za info, problém je ten, že poprvé z toho budu kapánek vytremovanej, ale ono to asi jinak nepude, ono je něco jiného si přečíst hafo materiálu, ale taghle to pěkně slyšet na živo jak píše Jirka, to je právě si myslím dobrá škola. S tím papírem to mám chápat, jako že si asi všechno budu zapisovat ? :) asi jo. No není času otálet, v nejbližší době se musím připojit a podívat se na to pěkně zblízka. Tak pánové děkuji za informace, určitě tu nejsem naposled :)

Odposlech ?

PříspěvekNapsal:06 zář 2010, 22:25
od Pavel
No, zapisovat si budeš, ale to nedělaj jen začátečníci, naopak, je chyba si nezapisovat. Tím papírem on myslel příručku pro komunikaci z našeho webu.

Odposlech ?

PříspěvekNapsal:06 zář 2010, 23:02
od Michal Z.
heh i já po eeeem no 5-6ti letech nedam na papír a tužku dopustit, bys měl vidět jak zuřim když mi zrovna dojde náplň a v blízkosti neni žádná jiná :o horší je to s mapama ... ty už tisknout z vlastní zkušenosti nebudu, zlatý PDF formáty na druhym monitoru nebo vedle na noťasovi :)

Odposlech ?

PříspěvekNapsal:06 zář 2010, 23:54
od roadmonster
[quote="Michal Z."]zlatý PDF formáty na druhym monitoru nebo vedle na noťasovi :)[/quote]

Souhlas. Až se PS vrátí z tramtárie, bude zas dštít síru a oheň, že si na monitor asi těžko připíšeme tužkou poznámku, jenže já si nikdy nikam žádnou poznámku nepřipsal, zato jsem už vícekrát se zaťatými zuby přetiskával 20 stran aktualizovaných charts.

Pozor, platí pouze pro druhý monitor, Alt+Tab na jednom monitoru nemáš šanci stíhat. Jinak kousek papíru vedle klávesnice je pro VATSIM naprosto nutný. Už jenom zápis METARu a readback ATC clearance, kterým celá sranda začíná, bez něj nedáš.

Odposlech ?

PříspěvekNapsal:07 zář 2010, 02:19
od Jindřich
PZ, předletová příprava: ? :-)

Odposlech ?

PříspěvekNapsal:07 zář 2010, 08:18
od roadmonster
NIL, znáš mě ;) Teď mi navíc z ČSAv vypadne briefing package a tam už mám vůbec nějak zbytečně moc informací.

Odposlech ?

PříspěvekNapsal:07 zář 2010, 09:28
od kopcimek
[quote="Michal Z."]heh i já po eeeem no 5-6ti letech nedam na papír a tužku dopustit, bys měl vidět jak zuřim když mi zrovna dojde náplň a v blízkosti neni žádná jiná :o horší je to s mapama ... ty už tisknout z vlastní zkušenosti nebudu, zlatý PDF formáty na druhym monitoru nebo vedle na noťasovi :)[/quote]

Přesně tak, není to žádná ostuda si zapsat. Děláš to pro sebe, abys věděl nebo se rychle podíval, kam že si to vlastně byl instruovanej. Na mapy je přesně vedle noťas.
Ale jak jednou řikal PS: Letadlo řídí pilot, což je třeba si uvědomit jako první. Ty v podstatě už dopředu víš co budeš chtít a koordinuješ s ATC správnost a efektivnost tvého postupu. ATC má ve vzduchu za úkol držet rozstupy mezi letadly, aby nedošlo k nebezpečnému sblížení (v ČR na příletech/odletech 4NM). To, že ti řídící vydá konkrétní instrukci, toho neni třeba se bát, naopak je třeba ji racionálně vyhodnotit a zvážit jestli jsem schopen nebo neschopen instrukci provést...
Jinak ano, číst studijní materiály, poslouchat, koukat kolem sebe co se děje a bejt aktivní...a budeš na nejlepší cestě stát se dobrým VATPilotem :)

Odposlech ?

PříspěvekNapsal:07 zář 2010, 10:52
od Pavel
[quote="kopcimek"](v ČR na příletech/odletech 4NM)[/quote]
V TMA LKPR 3, v ILS dokonce 2,5.

Odposlech ?

PříspěvekNapsal:07 zář 2010, 11:21
od kopcimek
jo, děkuji. 4NM jsem slyšel ve Víkendu při reportáži z ŘLP, takže jsem to už nekontroloval :D