VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
By dao12
#71724
Zdravím, po dlouhém váhání jsem se rozhodl začít konečně s online létáním. Dočetl sem se v pravidlech
že jakmile se přihlásím na síť je potřeba do 30 minut začít něco dělat nebo mě to vyhodí. Můj dotaz
je:

1. zda je možné, když budu někde stát samozřejmě mimo RWY, poslouchat pozorně frekvenci
a tím se i učit, jak se věci mají přímo na místě ? Připomínám, že mi nejde o nějaké sbírání času. Jen
jestli ta možnost tady je bejt někde odstavenej, nikomu nepřekážet a naslouchat ?
jde mi konkrétně o LKPR, kde je živo trochu.


Děkuji za odp.

Dao12
Uživatelský avatar
By Jindřich
#71725
Neodpojí tě to jen tak.
V podmínkách je být schopen odpovědět na privátní zprávy řídících/supervisorů.
Pokud chceš jen tak stát na letišti a poslouchat není problém, ale je vhodné si stoupnout na apron jih, kde nebývá tolik létadel a také si vyplnit libovolný flight plan s tím, že do poznámky doplníš \"OBSERVER\".
Za poslední si doplň do profilu zde na foru své reálné jméno, je to v podmínkách fóra.
Uživatelský avatar
By George_L
#71738
[quote="dao12"]Zdravím, po dlouhém váhání jsem se rozhodl začít konečně s online létáním. Dočetl sem se v pravidlech
že jakmile se přihlásím na síť je potřeba do 30 minut začít něco dělat nebo mě to vyhodí. Můj dotaz
je:

1. zda je možné, když budu někde stát samozřejmě mimo RWY, poslouchat pozorně frekvenci
a tím se i učit, jak se věci mají přímo na místě ? Připomínám, že mi nejde o nějaké sbírání času. Jen
jestli ta možnost tady je bejt někde odstavenej, nikomu nepřekážet a naslouchat ?
jde mi konkrétně o LKPR, kde je živo trochu.


Děkuji za odp.

Dao12[/quote]

Jak píše Jindra, nejni problém. Já sám jsem taky strávil hodně času posloucháním, než jsem se odvážil říct něco na freq ;).

Narozdíl od Jindry si myslím, že pokud není nějaká big akce a máš správnou scenerku LKPR (abys nestál někde na pojížděčce a nepřekážel), tak by ses mohl postavit i někam na stání třeba mezi H a G. Důvod je prostý, vidět dobře na to, co se děje a spojovat si hlášení jednotlivých pilotů a ATC s konkrétní akcí.

Hlavně neposlouchej moc dlouho a hurá do online lítání. První let třeba bude s papírem, ale pak ho budeš potřebovat čím dál tím méně. A pokud si dáš do REMARKS (ve FPL) BEGINNER, budou k Tobě ATC hodnější a nebudou říkat 3 instrukce najednou ;)
Uživatelský avatar
By Jindřich
#71739
[quote="George_L"]BEGINNER, budou k Tobě ATC hodnější a nebudou říkat 3 instrukce najednou ;)[/quote]
Mnóó, tohoto zrovna (3 instrukce) se v některých případech zrovna moc beginner týkat nemůže...
By dao12
#71745
Díky za info, problém je ten, že poprvé z toho budu kapánek vytremovanej, ale ono to asi jinak nepude, ono je něco jiného si přečíst hafo materiálu, ale taghle to pěkně slyšet na živo jak píše Jirka, to je právě si myslím dobrá škola. S tím papírem to mám chápat, jako že si asi všechno budu zapisovat ? :) asi jo. No není času otálet, v nejbližší době se musím připojit a podívat se na to pěkně zblízka. Tak pánové děkuji za informace, určitě tu nejsem naposled :)
Uživatelský avatar
By Pavel
#71746
No, zapisovat si budeš, ale to nedělaj jen začátečníci, naopak, je chyba si nezapisovat. Tím papírem on myslel příručku pro komunikaci z našeho webu.
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#71750
heh i já po eeeem no 5-6ti letech nedam na papír a tužku dopustit, bys měl vidět jak zuřim když mi zrovna dojde náplň a v blízkosti neni žádná jiná :o horší je to s mapama ... ty už tisknout z vlastní zkušenosti nebudu, zlatý PDF formáty na druhym monitoru nebo vedle na noťasovi :)
Uživatelský avatar
By roadmonster
#71754
[quote="Michal Z."]zlatý PDF formáty na druhym monitoru nebo vedle na noťasovi :)[/quote]

Souhlas. Až se PS vrátí z tramtárie, bude zas dštít síru a oheň, že si na monitor asi těžko připíšeme tužkou poznámku, jenže já si nikdy nikam žádnou poznámku nepřipsal, zato jsem už vícekrát se zaťatými zuby přetiskával 20 stran aktualizovaných charts.

Pozor, platí pouze pro druhý monitor, Alt+Tab na jednom monitoru nemáš šanci stíhat. Jinak kousek papíru vedle klávesnice je pro VATSIM naprosto nutný. Už jenom zápis METARu a readback ATC clearance, kterým celá sranda začíná, bez něj nedáš.
Uživatelský avatar
By roadmonster
#71767
NIL, znáš mě ;) Teď mi navíc z ČSAv vypadne briefing package a tam už mám vůbec nějak zbytečně moc informací.
Uživatelský avatar
By kopcimek
#71769
[quote="Michal Z."]heh i já po eeeem no 5-6ti letech nedam na papír a tužku dopustit, bys měl vidět jak zuřim když mi zrovna dojde náplň a v blízkosti neni žádná jiná :o horší je to s mapama ... ty už tisknout z vlastní zkušenosti nebudu, zlatý PDF formáty na druhym monitoru nebo vedle na noťasovi :)[/quote]

Přesně tak, není to žádná ostuda si zapsat. Děláš to pro sebe, abys věděl nebo se rychle podíval, kam že si to vlastně byl instruovanej. Na mapy je přesně vedle noťas.
Ale jak jednou řikal PS: Letadlo řídí pilot, což je třeba si uvědomit jako první. Ty v podstatě už dopředu víš co budeš chtít a koordinuješ s ATC správnost a efektivnost tvého postupu. ATC má ve vzduchu za úkol držet rozstupy mezi letadly, aby nedošlo k nebezpečnému sblížení (v ČR na příletech/odletech 4NM). To, že ti řídící vydá konkrétní instrukci, toho neni třeba se bát, naopak je třeba ji racionálně vyhodnotit a zvážit jestli jsem schopen nebo neschopen instrukci provést...
Jinak ano, číst studijní materiály, poslouchat, koukat kolem sebe co se děje a bejt aktivní...a budeš na nejlepší cestě stát se dobrým VATPilotem :)
Uživatelský avatar
By Pavel
#71776
[quote="kopcimek"](v ČR na příletech/odletech 4NM)[/quote]
V TMA LKPR 3, v ILS dokonce 2,5.
Uživatelský avatar
By kopcimek
#71777
jo, děkuji. 4NM jsem slyšel ve Víkendu při reportáži z ŘLP, takže jsem to už nekontroloval :D